Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین،  سید مهدی نیازی با اشاره به ساختار برنامه‌ها و پایش پروژه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با توجه به رویکرد تعیین شده، برنامه‌های وزارتخانه در پنج سطح شامل برنامه‌های کوتاه‌مدت، برنامه‌های تحول بنیادین با بازه زمانی میان‌مدت و بلندمدت، برنامه‌های بخشی (در حوزه‌های صنعت، معدن و بازرگانی داخلی)، برنامه‌های استانی و شهرستانی و در نهایت برنامه‌های بین‌المللی (به تفکیک کشورهای هدف و اولویت‌دار) برنامه‌ریزی شده است که این ساختار به معاونت‌های ستادی، رؤسای سازمان‌های صنعت سراسر کشور و همچنین سازمان‌های وابسته ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت خاطرنشان‌کرد: برنامه‌های تحول بنیادی با هدف اصلاح سازوکارهای بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت و همچنین بسترسازی برای حمکرانی هوشمند پیش‌بینی شده‌اند.

نیازی در ادامه با تاکید بر اینکه همه اقدامات وزارت صنعت متناسب با هر سطح در قالب پروژه‌های مشخص در یک سبد پروژه سازماندهی شده است، بیان کرد: مدیریت پروژه‌ها بر اساس منشور پروژه تصویب شده و راهبری کلان مدیر سبد پروژه، در تعامل با معاونت‌های ستادی و مدیران دفاتر مربوطه انجام شده و مدیران پروژه اقدامات لازم برای تحقق اهداف پروژه‌های مذکور را انجام می‌دهند.

به گفته نیازی، مدیر هر پروژه مکلف است گزارش پیشرفت پروژه را به‌صورت دوره‌ای در سامانه الکترونیکی «مدیریت پروژه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت» ثبت کند و به منظور اطمینان از روند اجرای طرح، عملکرد پروژه‌ها در جلسات پایش برنامه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص سامانه الکترونیکی مدیریت پروژه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، با توضیح اینکه سامانه در آینده نزدیک عملیاتی و قابل استفاده برای همه سطوح ستادی و استانی خواهد شد، افزود: با راه‌اندازی این سامانه، دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در کنار مسؤولیت پایش پروژه‌ها، در تعامل با مدیران دفاتر ذی‌ربط و پروژه‌های تعریف شده، وظیفه تهیه شاخص‌های ارزیابی کمّی و هماهنگی و پیگیری تهیه گزارش‌های عملکرد دوره‌ای را بر عهده دارد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت در ادامه از ابلاغ بخشی از شاخص‌های رصد پروژه‌ها از سوی معاونت‌های ذی‌ربط به سطوح ستادی و استانی خبر داد و گفت: شاخص‌های باقی‌مانده در دست تهیه و ابلاغ است و تا زمان ثبت این شاخص‌ها به صورت سیستمی، گزارش‌های دریافتی مربوط به عملکرد از طریق اطلاعات موجود در سامانه‌ها قابل محاسبه و ارزیابی خواهد بود.

نیازی همچنین با بیان اینکه جلسات پایش در ۲ سطح ملی و استانی با حضور وزیر صنعت برگزار می‌شود، تاکید کرد: در جلسات پایش در سطح ملی معاونت‌های ستادی مرتبط با هر برنامه، مدیر سبد پروژه و مدیر پروژه‌ها حضور خواهند داشت و در جلسات استانی نیز با توجه به منطقه‌بندی استان‎‌ها، معاونت‌های ستادی مربوطه، رؤسای سازمان‌های صنعت منطقه، مدیران سبد پروژه و هر یک از پروژه‌ها حضور دارند و نخستین جلسات ملی و استانی پایش، از ماه آینده برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین اخلال در روند صادرات به روسیه توسط آذربایجان / زیان تجار در دوران پیک کاری دنیا تشنه فرش دستباف ایرانی / از ممنوعیت واردات تا فروش فرش‌های ۷۰ هزار دلاری در واشنگتن روی خوش مردم به خرید لوازم خانگی ایرانی با وجود فراوانی نمونه خارجی سرنوشت صادرات ایران در صورت ماندن تحریم‌ ها چیست؟ هشدار رییس اتاق ایران به تورم سرسام آور در اقتصاد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مدیریت پروژه معاونت های ستادی مدیریت پروژه معدن و تجارت وزارت صنعت سبد پروژه برنامه ها پروژه ها شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم

هیات وزیران مصوبه مجاز بودن وزارت صمت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از ۵ سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی را ابلاغ کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش 2000 دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال و با تخفیف 50 درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیأت وزیران در جلسه 1403/2/9 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (10) قانون بودجه سال 1403 کل کشور تصویب کرد:

1- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (2000) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از (5) سال با تأیید وزارت راه و شهرسازی و تأیید تأمین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

2- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تأیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (50) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق سابقه دار در پایش الکترونیکی با پابند
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب