Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسلمی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور درباره ابلاغیه جدید رئیس سازمان غذا ودارو درباره حذف برخی وظایف به ویژه در حوزه تجهیزات پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بخش نامه ای به امضای رئیس سازمان غذا و دارو در شبکه های مجازی منتشر شد که بر این اساس بخشی از وظایف به ویژه در حوزه تجهیزات پزشکی از ذیل اختیارات سازمان غذا و دارو حذف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور ادامه داد: باید توجه داشت که سازمان غذا و دارو متولی نظارت بر دارو، غذا، مکمل، محصولات آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی بوده و عجیب است که در بخشنامه ابلاغی از موارد ذکر شده بیشتر موارد مربوط به تجهیزات پزشکی است و به نظر می رسد این بخشنامه به بهانه تسهیل صدور مجوزها صادر شده است.

مسلمی بیان کرد: باید توجه داشت نامه جدید رئیس سازمان غذا ودارو، آیین نامه تجهیزات پزشکی ابلاغی وزیر بهداشت را نقض می‌کند، به عنوان مثال اعلام شده است که ارزیابی خدمات پس از فروش و رتبه بندی شرکت های تجهیزات پزشکی دیگر نباید انجام شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور گفت: جالب است مسئولان سازمان غذا و دارو در آستانه تغییر و تحول‌های مدیریتی و چند روز باقی مانده از مسئولیتشان دست روی صدور بخشنامه هایی می گذارند که علیه تجهیزات پزشکی و حاکمیت و قدرت نظارتی اداره کل تجهیزات پزشکی است.

مسلمی گفت: گلایه ما این است که چرا در آستانه تغییر و تحولات مدیریتی تصمیمات ریشه ای در حوزه تجهیزات پزشکی می‌گیرند، سال 86-87 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مسئولیت رتبه بندی شرکت های تجهیزات پزشکی را به اداره کل تجهیزات پزشکی سپرده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور اظهار کرد: اکنون به نظر می رسد مسئولان سازمان غذا و دارو می خواهند ارکان نظارتی بر کیفیت خدمات و کیفیت محصولات و زنجیره تامین کالاهای پزشکی را از وظایف اداره کل تجهیزات پزشکی حذف کنند و این باعث تضعیف جایگاه تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور تصریح کرد: به نظر نمی رسد حسن نیتی پشت این بخشنامه باشد و از قضا در روزهایی که شاهد تغییر و تحول گسترده در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هستیم بخشنامه های خلق الساعه ای ابلاغ می شود که از نظر فنی توجیحی ندارند و بهتر است مسئولان سازمان غذا و دارو به جای شانه خالی کردن امور نظارتی را برون سپاری کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباسی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع در باره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد که رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط  حاشیه ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی