Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه با آغاز به کار دولت جدید، شور و شوق زائدالوصفی برای به گردش انداختن چرخ‌های تولید و تجارت کشور در ارکان حاکمیتی و حلقه‌های فکری نزدیک به آن دیده می‌شود، گفت: این رویکرد برای تمامی مردم ایران و به ویژه فعالان اقتصادی در بخش‌خصوصی جای شعف و امیدواری دارد؛ در این بین اما، گاهی در دولت و محافل فکری نزدیک به آن سوالات و اظهارنظرهایی در مورد نقشه راه رشد اقتصادی و به طور مشخص رشد صنعتی کشور شنیده می‌شود که نه تنها آدرس‌های غلطی را در درون خود مفروض دارند و موجب بروز تردید و ناامیدی در میان فعالان حوزه کسب و کار می‌شوند؛ بلکه بدتر از آن، نشان از جهت‌گیری‌های خطرناکی دارد که می‌تواند پایداری اقتصاد ملی را تهدید کرده و حتی موجب بروز ناآرامی‌های گسترده اجتماعی و سیاسی با عواقب غیرقابل پیش‌بینی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: یکی از این سوالات بد و خطرناک که به کرات در تریبون‌های رسمی و محافل فکری نزدیک به تیم اقتصادی دولت شنیده می‌شود این است که صنعت کشور برای رسیدن به مقدار مشخصی از رشد، به چه میزان سرمایه نیاز دارد و البته که عده‌ای هم با چند ضرب و تقسیم نسنجیده، پاسخ‌های خطرناکی به این پرسش غلط می‌دهند و بعضا، از روی این پاسخ‌ها نسخه‌ای هم برای اقتصاد ملی تجویز می‌کنند.

وی تصریح کرد: پرسیدن این سوال که صنعت ایران برای رسیدن به عدد مشخصی از رشد، به چه میزان سرمایه نیاز دارد؛ شبیه این است که بپرسید جنازه یک متوفی برای ۱۰روز خوشگذرانی در سواحل زیبای رامسر به چه مقدار پول احتیاج دارد، چراکه امروز صنعت ایران به آخرین چیزی که برای ادامه حیات و در گام‌های بعدی رشد و شکوفایی فکر می‌کند؛ تجهیز منابع سرمایه‌ای است. 

سلاح‌ورزی ادامه داد: کافی است نگاهی به وضعیت محدودیت‌های واردات و صادرات، ضعف دسترسی به فناوری روزآمد و رقابت‌پذیر به دلیل تحریم‌ها، قطع ارتباط کشور با شبکه مالی جهانی، مشکلات و پیچیدگی‌های مدیریت مناسبات کار در فضای تولید زیر سایه قانون کار و وضعیت تامین اجتماعی و بلایایی همچون طرح طبقه‌بندی مشاغل، حضور رقبای «ابرقهرمانی» در بازار داخلی، هزینه- فرصت منابع نقدی و چاپخانه پرکار بانک مرکزی، اعمال نظرهای موردی و دلبخواهی در بازار و قیمت مواد اولیه و محصولات، اعمال محدودیتهای تعزیراتی بر استراتژی‌های مدیریت موجودی بنگاه، پیچیدگی‌های هزارتوی اخذ مجوزهای تولید، وضعیت مالیات ستانی از بنگاههای صنعتی، کوچ و اضمحلال سرمایه انسانی نخبه فنی و مدیریتی تحت تاثیر شرایط اجتماعی و اقتصادی و هزار موضوع ریز و درشت دیگر بیاندازیم تا ببینیم دغدغه منابع سرمایه‌ای برای صنعت ایران، حتی از تلاش برای فراهم کردن ساز و برگ عشرت جنازه در سواحل رامسر هم بلاموضوع تر است.

وی ادامه داد: هر وقت صنعت و به طور کلی اقتصاد ایران، در فضایی آرام و عاری از نااطمینانی، رها شده از ناترازی‌ها و اعوجاجات اقتصاد کلان که به واسطه مداخلات مستمر و غیرمسئولانه دولتی ایجاد می‌شود، توانست «ارتقای بهره‌وری» را قطب‌نمای اصلی حرکت خود قرار دهد، آن روز دسترسی به اهرم‌های عملیاتی مقیاس‌پذیری، از جمله تسهیل تجهیز سرمایه در صنعت و اقتصاد کشور موضوعیت پیدا خواهد کرد و طبیعتا بنا به مقتضیات روز با طیف وسیعی از ابزارهای شناخته شده یعنی از تسهیلات نقدی مبتنی بر اعتبار و تامین منابع در بازار ساختیافته سرمایه تا تامین مالی زنجیره‌ای و فاینانس غیرنقدی و تسهیلات مبتنی بر دارایی، می‌توان به این نیاز پاسخ داد.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: عطش نقدینگی امروز بنگاههای ایرانی اعم از صنعتی و غیرصنعتی، عوارض بیماری تورمی و اقتصاد کلان نابسامان کشور است و ارتباطی با موانع اصلی و واقعی تولید در ایران ندارد.

وی اظهارکرد: پس‌ای کاش مدیران حاکمیتی عرصه اقتصاد و متفکران نزدیک به آنها، پیش از تجویز نسخه برای احیای تولید، از سر لطف قدمی هم به بنگاههای اقتصادی بخش‌خصوصی و محیط واقعی کسب و کار بگذارند تا با مشکلات اصلی و اساسی ما از نزدیک آشنا شوند.

پربیننده ترین بنادر هند روی کشتی‌های ایران بسته شد / کارمزد گزاف چین از محموله‌های ایران پیش‌بینی ۳کارشناس از بازار مسکن در پاییز / ریسک خرید مسکن چقدر است؟ پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۴مهر / حرکت خلاف انتظار بازار در روزهای پایانی هفته ارزش سهام عدالت من (۲۴ مهرماه) پژو پارس ۳۸۴ میلیون تومان شد (۱۴۰۰/۷/۲۴)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود

سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری از سوی دانشگاه علم و فرهنگ با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، روابط‌ عمومی دانشگاه علم و فرهنگ اعلام کرد: این دوره از جایزه ملی تعالی گردشگری با هدف ایجاد فضای رقابتی برای تعالی بنگاه‌ها و سازمان‌های حوزه گردشگری، تشویق بنگاه‌ها برای شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل‌ بهبود و اجرای پروژه‌های بهبود، ایجاد فضای مثبت، توأم با خلاقیت و نوآوری و تبادل تجربیات موفق بنگاه‌های گردشگری، ارج‌ گذاشتن به کارکنان سازمان‌های متعالی و بهره‌ور صنعت گردشگری و به‌رسمیت‌شناختن بهترین سازمان‌ها اعم از خصوصی، دولتی یا غیرانتفاعی در زمینه گردشگری، تابستان امسال برگزار می‌شود.

برگزاری جایزه ملی تعالی گردشگری با بهره‌گیری از مدل‌های علمی روز دنیا، خطوط راهنمایی برای سازمان‌های گردشگری ایجاد می‌کند تا پیشرفت‌ها و عملکرد خود را در زمینه کیفیت و سرآمدی سازمانی اندازه‌گیری کند.

جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری بر مبنای ارزیابی خبرگان صنعت گردشگری و اساتید دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، به بنگاه‌ها و نهادهایی اعطا می‌شود که در کسب نتایج مطلوب در صنعت گردشگری توانمند هستند. تمام بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال در صنعت گردشگری در بخش‌های مختلف اعم از اقامت، حمل‌ونقل، تفریح و سرگرمی، آژانس‌های مسافرتی، رستوران و خدمات غذایی و… می‌توانند متقاضی جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه