Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فرزان قالیچی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با اشاره به تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در سال ۷۳  گفت: این دانشگاه از سال ۷۵ شروع به پذیرش دانشجویان کرده و دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی نیز به عنوان اولین واحد استانی در سطح کشور اقدام به پذیرش دانشجو کرده و نیرو‌های مهارت محور را در طول سالیان گذشته تربیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا بیان این‌که دانشگاه‌ها بر اساس رویکردشان به چهار نوع تقسیم می‌شوند افزود: دانشگاه‌های نسل اول آموزش محور، دانشگاه‌های نسل دوم آموزش همراه با پژوهش، دانشگاه نسل سوم کارآفرین و دانشگاه‌های نسل چهارم با رویکرد جامعه فعالیت می‌کنند. دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز که از زمان تشکیل، هدف ایجاد رشته‌های عملی و موردنیاز بازارکار را داشته و وظیفه تربیت نیرو‌های کارآفرین و مهارت محور را در سطح کشور عهده دار است، را می‌توان یک نوع دانشگاه نسل سوم برآورد کرد.

او با تاکید بر این‌که به عنوان دانشگاه نسل سوم، وظیفه تربیت فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار، ایجاد شغل یا کارآفرینی را داریم، گفت: آمار‌ها در آذربایجان شرقی نیز نشان می‌دهد که بخش اعظمی از فارغ التحصیلان این دانشگاه در محیط کار فعال بوده و یا کارآفرین هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با بیان این‌که دانشگاه علمی کاربردی طی چند سال گذشته تلاش کرده تا آموزش‌های مهارتی را با بخش فناوری، نوآوری و خلاقیت ادغام کند ادامه داد: بخش پژوهش در این دانشگاه نیز متفاوت‌تر از سایر دانشگاه‌ها بوده و بیشتر برگزاری رویداد‌های فناورانه، شتاب و استارتاپ در دستور کار قرار دارد. در این راستا نیز از تمامی نیرو‌های فعال و نوآور استقبال می‌کنیم.

قالیچی از تاسیس ۱۰ مرکز نوآوری در مراکز علمی کاربردی استان طی دو سال اخیر خبر داد و افزود: گروه‌های فناور مختلفی در این مراکز مستقر شده و به فعالیت می‌پردازند. پژوهش‌های این دانشگاه، کاربردی بوده و پایان نامه‌های دانشجویان نیز به صورت عملی و به درد جامعه می‌خورند تا مشکلی از مشکلات جامعه حل شود.

او گفت: در تمامی مراکز علمی کاربردی استان، دفاتر کارآفرینی و اشتغال فعال بوده و در واحد استانی نیز کلینیک اشتغال و کارآفرینی برای مشاوره به دانشجویان در راستای ایجاد کسب و کار وجود دارد.

او اظهار کرد: این دانشگاه، یکی از دانشگاه‌های موفق در حیطه انجام فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی برای دانشجویان در شرایط کرونایی است. با توجه به این‌که دانشجویان این دانشگاه بومی هستند، فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه فرهنگی و ورزشی متوقف نشده و فقط شکل ارائه آن‌ها فرق کرده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی رویداد‌های تاریخی در عرصه فضای مجازی، افزود: برنامه‌های مفصل کشوری، چون رویداد فضای مجازی و نشریات دانشجویی، مناظرات دانشجویی و مسابقات مجازی ورزشی شطرنج و ... نیز به میزبانی واحد استانی برگزار می‌شود.

قالیچی  در ادامه با اشاره به آغاز سالتحصیلی این دانشگاه در ۲۷ شهریورماه، اظهار کرد: پیشنهادات مسئولان کشوری و استانی مبنی بر برگزاری غیرحضوری و یا ترکیبی کلاس‌ها بوده، اما با توجه به این‌که اکثر دانشجویان دانشگاه جامع، بومی بوده و نیاز به خوابگاه و سیستم غذایی نیست و اغلب رشته‌های عملی در این دانشگاه تدریس می‌شود، همواره سعی کردیم تا مجوز برگزاری کلاس‌های حضوری را اخذ کنیم.

او افزود: برای ترم جاری با توجه به انجام درصد بالایی از واکسیناسیون اساتید و دانشجویان، در حال انجام مقدمات تشکیل کلاس‌های حضوری هستیم و حتی برخی از کلاس‌های مراکز از هفته جاری آغاز شده و باقی کلاس‌های دانشگاه جامع حداکثر تا ۱۵ آبانماه حضوری خواهند شد.

او با بیان این‌که تمامی اهتمام ما کیفی سازی و توجه به آموزش‌های دقیق و مقررات آموزشی است، گفت: ما بر تداوم رسالت خود در حوزه آموزش، کارآفرینی و پژوهش‌ها مصر هستیم تا دانشجویان و آموزش‌هایمان مطابق نیاز روز و کاربردی باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی ادامه داد: ما توان ارتقای سطح کیفی مراکز و رشته‌های جدید منطقه با توجه به ارتباط حوزه‌های جدید را داشته و سعی می‌کنیم تا با ایجاد رشته‌های جدید و نیاز روز، در راستای کارآفرینی گام برداریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارآفرینی واشتغال دانشگاه جامع رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی دانشگاه ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی