Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، همزمان با هفته گردشگری، نخستین «جشنواره عکس میراث زنان جزیره قشم» که در آن بیش از ۱۷۸ اثر از ۴۷ عکاس در بخش مسابقه شرکت کردند، نفرات برتر خود را معرفی کرد.

 

 در این مسابقه بیش از ۱۷۸ اثر از ۴۷ عکاس شرکت کردند که پس از پایان مراحل داوری، ۶ نفر برتر به عنوان برگزیدگان این مسابقه مشخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره عکس میراث زنان جزیره قشم به مناسبت هفته گردشگری با هدف حفظ، معرفی و آشنایی بیشتر شهروندان و هموطنان با میراث ملموس و ناملموس جزیره قشم با محوریت زنان برگزار شد.

محور‌های نخستین دوره این جشنواره زنان و دریا، زنان و پوشش بومی، زنان و میراث غذایی، زنان و کودکان، زنان و آیین ها، زنان و صنایع دستی و زنان و مشاغل سنتی بود.

این رویداد فرهنگی با حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم انجام شد.

در پایان این جشنواره خانم ماهان صالحی و آقایان علی ستایشی و امین ابراهیمی به ترتیب مقام‌های ششم تا چهارم را کسب کردند.

همچنین خانم‌ها معصومه گلستانی، اعظم شاه رضایی و آقای علی پوزن به ترتیب موفق به کسب مقام‌های سوم تا نخست این جشنواره شدند.

گفتنی است، احمد بازماندگان دبیر این جشنواره بوده و آقایان اصغر بشارتی، منصور وحدانی و بهنام ذاکری نیز داوری نخستین جشنواره عکس میراث زنان جزیره قشم را برعهده داشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هفته گردشگری قشم هرمزگان معصومه گلستانی اصغر بشارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: باهدف رشد، توسعه و برند سازی گردشگری روستای هدف گردشگری بیابانک، احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستاها، حفظ و معرفی شیرینی سنتی گولاچ این منطقه، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم، چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ بیابانک در روستای هدف گردشگری بیابانک برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات ازجمله برنامه‌هایی بود که برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی‌های روستایی در این جشنواره انجام شد.

حسن عربی گفت: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، پخت گولاچ و رونمایی از لوح ثبت ملی روستا ازجمله برنامه‌های این جشنواره بود.

او بابیان اینکه برای پخت گولاچ، از زردچوبه، آرد، آب، شکر، گلاب، تخم‌مرغ، زعفران، روغن کنجد و خمیرترش استفاده می‌شود، افزود: گولاچ برند مواریث معنوی روستای بیابانک به شمار می‌رود و برگزاری چندساله جشنواره گولاچ در این روستا نشان از اهمیت این نان در بین مردم این روستا دارد.

روستای بیابانک در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شهر سرخه قرارگرفته است و این روستا در مقایسه با بسیاری از روستاهای کشور مساحت کوچکی را شامل می‌شود اما ازنظر جایگاه کیفی در سنت کهن دارای مقامی برجسته در ابداعات معماری و فرهنگی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902642

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل با معرفی نفرات برتر
  • پایان مسابقات اسکیت فری استایل با معرفی نفرات
  • معرفی نفرات برتر مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل در شاخه بتل
  • معرفی برترین‌های مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • نفرات برتر جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار معرفی شدند
  • معرفی نفرات برتر کشتی شیرکوه
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت