Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@12:22:14 GMT

شمال، سرد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۱۶۳۷

شمال، سرد شد

همشهری آنلاین-ستاره حجتی: امروز (یکشنبه ۲۵ مهر) در بخش‌هایی از گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز ابرناکی و بارش خفیف باران و از بعدازظهر فردا، دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز رشد ابر، بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روز چهارشنبه همین شرایط با شدت بیشتری برای مناطق ذکر شده و بخش‌هایی از خراسان شمالی ادامه دارد و شدت فعالیت سامانه بارشی برای استان‌های ساحلی دریای خزر است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در روزهای پایانی هفته برای نیمه شمالی کشور روند کاهشی دما پیش بینی شده است. همچنین دوشنبه غرب و مناطق مرکزی خلیج ‌فارس و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج‌فارس، غرب تنگه هرمز و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

گلستان در انتظار برف پاییزی
با وجود اینکه هواشناسی پیش‌بینی کاهش دما و بارندگی را برای نیمه‌ شمالی کشور داشته است، اما در این میان، از گلستان خبر می‌رسد که با خروج هوای گرم از فردا، دوشنبه با افزایش ابر، کاهش دما و بارش پراکنده باران مواجه خواهیم شد که این بارش آخر هفته در مناطق دشت و کوهپایه سیل‌آسا و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه هوای سرد همراه با وزش بادهای پراکنده نسبتا شدید و بارش برف در ارتفاعات و باران در سایر نقاط استان خبر می‌دهد و به همشهری می‌گوید: تا روز دوشنبه همواره شاهد جو آرامی در استان خواهیم بود و افزایش دما تا ۳۰درجه در برخی نقاط استان پیش‌بینی می شود. از عصر دوشنبه این جو آرام به تدریج با ورود سامانه جدید بارشی و هوای سرد جایگزین می‌شود که کاهش ۱۰درجه‌ای دما از روز سه‌شنبه نیز پیش‌بینی می‌شود. نوربخش داداشی با بیان اینکه اوج فعالیت این سامانه در روزهای منتهی به پایان هفته یعنی چهارشنبه و پنجشنبه همراه با کاهش ۱۲درجه‌ای هوا خواهد بود، می‌افزاید: در زمان اوج فعالیت این سامانه، استان در ارتفاعات شاهد بارش برف و در سایر نقاط شاهد بارش‌های شدید باران خواهد بود. فعالیت این سامانه تا روز جمعه در استان ادامه خواهد داشت.  بر اساس هشدارهای منتشر شده  از سوی اداره کل هواشناسی استان، این سامانه همراه با بارش‌های پراکنده و افزایش ابر و مه است که در مناطق کوهپایه و دشت، بارش‌ها سیل‌آسا خواهد بود.

کد خبر 632520

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه فردا دوشنبه در برخی ساعات در مناطقی از غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و دیگر مناطق کشور جو آرامی دارند گفت: روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به‌تدریج بارش‌ها در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد آغاز می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور تقویت شده و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را در برمی‌گیرد.

او  با بیان اینکه روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز و نیمه جنوبی ایران ادامه دارد گفت: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ۳ روز آینده شرق و جنوب خلیج‌فارس مواج است.

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی برای نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه تا پنج شنبه  به همراه ناپایداری‌های همرفتی خبر داد و گفت: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و غرب خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری را شاهد هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید