Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حجت الاسلام زمانی معاون اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه سراسر کشور امروز در همایش علمای شیعه و سنی که با موضوع سیره نبوی و منزلت اهل بیت (ع) در گرگان برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم (ص) اسوه همه انبیاست و هر کس خدا را به عنوان مبدا هستی قبول دارد راهی به جز تأسی به پیامبر ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: گرچه پیامبر اسوه کل بشر بود و همه باید از صفات او تبعیت کنند، اما علمای اسلام که وارثان راه پیامبر هستند اولویت بیشتری در این مسئله دارند و لازم است به صفات پیامبر عمل کنند.

زمانی با بیان اینکه مبدا اصلی معرفتی ما سیره پیامبر اکرم (ص) است، ادامه داد: تهجد یکی از مهترین صفات پیامبر بود و ایشان اکثر شب‌ها به عبادت مشغول بود و چه خوب است که ما هم به سمت تهجد حرکت کنیم و این صفت را در خود تقویت کنیم.

او گفت:کمیت عبادت و کیفیت عبادت دو ویژگی است که عارفان بزرگ اسلام همواره به آن تاکید داشتند و ما باید به این دو مورد توجه کنیم.

زمانی افزود: واژه خستگی نباید در زندگی ما جایی داشته باشد مثل شهید سلیمانی که در عرصه جهاد خستگی را نمی‌فهمید و ۴۰ سال در عرصه نظامی در حال جهاد بود ما هم باید در زمینه دین همانند او باشیم.

او ادامه داد: رافت، رحمت و اخوت نسبت به مومنان و ادیان دیگر از دیگر ویژگی‌های پیامبر اکرم بود و ما هم وحدتی را لازم داریم که بین قلوب ما باشد.

زمانی گفت: یعنی عالمان شیعی و سنی یکدیگر را با قلب خود دوست داشته باشند.

حجت الاسلام دیلم رئیس مرکز بزرگ شمال کشور هم در این مراسم گفت: بیش از ۳۰ برنامه به مناسبت آغاز هفته وحدت در استان تدارک دیده شده است.

او افزود: برای رسیدن به تقریب باید روحانیت زمینه سازی کند و اگر یک روحانی در تعصبات خود باقی بماند مشعل دار خوبی برای تقریب نخواهد بود.

دیلم ادامه داد: مراجعه به منابع اصلی در مذهب موضوع مهمی است که علمای شیعه و سنی باید به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همایش هفته وحدت علمای شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های لرستان، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی لرستان در عدم تحقق توسعه، بی اتحادی در دستگاه‌های اجرایی و مسئولان خدمتگزار است.

وی خطاب به فرمانداران، تصریح کرد: شما مسئول به‌کارگیری بدنه دولت و ایجاد اتحاد به‌ویژه در دستگاه‌های زیر مجموعهٔ یک وزارت هستید.

استاندار لرستان، اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که در تهران خواهم داشت این موضوع را از طریق وزارت‌خانه‌ها پیگیری خواهم کرد.

شفقت، عنوان کرد: وزارت‌خانه‌ها باید یک وحدت رویه و همدلی را در بین دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت خود ایجاد کنند و ما هم اتحاد حاکمیتی را برقرار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وحدت رویه در بین نمایندگان مجلس و ائمه جمعه نیز به‌عنوان یک پشتیبان کننده مجموعه اجرایی، رافع مشکلات استان است.

استاندار لرستان، ادامه داد: با این وحدت رویه بسیاری از مشکلات استان و انتظارات محقق خواهد شد.

شفقت، گفت: لرستان امکانات خدادادی زیادی دارد که تنها با برنامه‌ریزی، اقدام و همدلی می‌توانیم آنها را بهره‌ور کنیم.

وی در ادامه بر فعال‌کردن و پیشرفت روستاها تأکید کرد و ادامه داد: ایجاد و ارتقای خرد اقتصادی در روستاها بر پایه داشتن برنامه جامع منطقه‌ای باعث رونق و افزایش درآمد در روستاها شده و حاشیه‌نشینی شهری را کمتر خواهد کرد.

استاندار لرستان، به مدیریت هزینه‌های دولت اشاره کرد و گفت: در شهرهای کوچک منطق مجتمع اداری را پیگیری کرده و از هزینه‌های اضافه خودداری کنید.

کد خبر 6088239

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان