Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این نشست ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت آغاز هفته وحدت، اظهار داشت:نشان نظام جمهوری اسلامی نشانی است که از سوی حضرت امام خمینی(ره) تولید شده و در زمانهای مختلف خودش را به منصه ظهور می رساند و در قله های مختلف ظهور و بروز پیدا می کند، یکی از این قله ها هفته وحدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: هفته وحدت بر اساس شعار امام راحل مبنی بر حمایت از مستضعفان جهان، پایه گذاری شده است؛ این هفته، هفته بین مذاهب و نحله های مختلف اسلامی و سازمان های مختلف جهان اسلام است و از آرمانهای قرآن و اسلام است. 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری گفت: از افتخارات ما این است که امت رسول الله(ص) هستیم؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تلاش کردند شعار امام راحل را به منصه ظهور برسانند تا از این طریق اقدامات مؤثری برای دستیابی به وحدت پیگیری شود. 

وی تصریح کرد: ما در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دنبال شکل گیری امت واحده و تاسیس اتحادیه کشورهای اسلامی هستیم و این دو را در قله های شرف برای آینده جهان اسلام ترسیم کردیم تا با کمک جوانان فعال در حوزه جوان اسلام بتوانیم شعار امام خمینی(ره) در حمایت از مستضعفان جهان را عملی کنیم. 

دکتر شهریاری ضمن قدردانی از فعالیتهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در هفته وحدت، خلاصه ای از برنامه های مجمع تقریب در این هفته از جمله برنامه های کنفرانس بین المللی وحدت را ارائه داد و گفت: در کنفرانس وحدت پیش رو ۴۱۴ سخنران از ۳۹ کشور جهان به صورت وبیناری و ۵۲ میهمان از ۱۶ کشور به صورت حضوری شرکت خواهند کرد؛ ۱۸۰ میهمان از استانهای کشور هم در مراسم اختتامیه سخنرانی می کنند. 

دبیرکل مجمع تقریب گفت: ما در این کنفرانس ۷ نشست تقریبی با عنوان امت همدل و ۲۴ نشست وبیناری داریم که یک نشست به بحث فلسطین و مقاومت و نشست دیگری هم مختص آیت الله تسخیری خواهند بود. 

وی با اشاره به پخش کلیپها و برنامه های تصویری پیرامون امت واحده در کنفرانس وحدت امسال اظهار داشت: برخی نهادها و اشخاص، فعالیتهای تقریبی و وحدتی خود را به صورت آتش به اختیار و به روال گذشته دنبال می کنند، استانهای مختلف نیز می توانند به همین شکل فعالیتهای خود را برای این هفته داشته باشند. 

دکتر شهریاری با اشاره به نامگذاری ایام هفته حدت خاطر نشان کرد که روز ۱۳ ربیع الاول به عنوان روز فلسطین و مقاومت، روز ۱۴ ربیع الاول روز صلح و همزیستی مذهبی، ۱۵ ربیع الاول روز مقابله با استکبار جهانی، ۱۶ ربیع الاول روز حمایت از مظلومان جهان و ۱۷ ربیع الاول به عنوان روز ولایت و رهبری نامگذاری شده است. 

در حال تکمیل...

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400 دبیرکل مجمع ربیع الاول هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد

دارنده ۹ نشان کشتی المپیک و جهان امروز جلسه‌ای دو ساعته با رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی آزاد داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که وزن 86 کیلوگرم یکی از اوزانی است که هنوز تکلیف ملی‌پوش آن مشخص نشده و به نظر می‌رسد کار انتخابی نماینده این وزن ایران در المپیک، به اواخر ماه آینده کشیده شود، امروز حسن یزدانی با حضور در فدراسیون کشتی جلسه‌ای بیش از دو ساعت با رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد داشت.

او در این جلسه گزارش کاملی از وضعیت بدنش به علیرضا دبیر و محسن کاوه ارائه کرد و آنها در مورد همه برنامه‌های پیش رو و تمریناتی که تا پیش از این یزدانی برای بازگشت به تشک انجام داده، صحبت کردند.

یزدانی بعد از کسب نشان نقره جهانی 2023 بلگراد و طلای بازی‌های آسیایی، کتف خود را جراحی کرد.

این کشتی‌گیر که دو مدال طلا و نقره دو المپیک 2016 ریو و 2020 توکیو را در کارنامه دارد، در جلسه امروز، کادرفنی و فدراسیون را در جریان وضعیت کتفش، آمادگی بدنی‌ و تمریناتی که در این مدت انجام داده، قرار داد و درخصوص اینکه او در چه مسابقه‌ای قرار است کشتی بگیرد، صحبت شد.

حسن یزدانی تا امروز در چرخه انتخابی تیم ملی غایب بوده و بعد از بازی‌های آسیایی در هیچ مسابقه‌ای روی تشک نرفته است.

فدراسیون کشتی و کادرفنی باتوجه به عناوین قبلی و سوابق این کشتی‌گیر، برای او در چرخه سال 2024 این فُرجه را در نظر گرفتند که بعد از بهبود کتفش و زمانی که شرایط حضور در مسابقه را پیدا کرد، به مسابقه اعزام شود.

این در حالی است که امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن سال 2023 جهان، زمستان سال گذشته با کشتی گرفتن در تورنمنت زاگرب، ملی‌پوش شدن خود را قطعی کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • جلسه دو ساعته حسن یزدانی با دبیر و کاوه برگزار شد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است