Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@11:58:01 GMT

رکورد 88 تریلیون دلاری بدهی جهان

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۱۷۶۱

خبرگزاری آریا - صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: بدهی عمومی جهان به رکورد 88 تریلیون دلار رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا ، صندوق بین المللی پول اعلام کرد که بدهی جهانی 97.8 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2021 برآورد شده که این 0.8 درصد کمتر از سال قبل است، اما در نتیجه واکنش های مالی گسترده به همه گیری کووید -19 هنوز در بالاترین سطح خود قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، بدهی عمومی در سطح جهان در حال حاضر 88 تریلیون دلار است، اما پیش بینی می شود در سال 2021 و 2022 حدود 1 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان کاهش یابد و قبل از آن در حدود 97 درصد از تولید ناخالص داخلی تثبیت شود.
صندوق بین المللی پول در گزارش خود می گوید: انتظار می رود بدهی ها به طور مداوم بیشتر از پیش بینی قبل از همه گیری باقی بماند و در اقتصادهای پیشرفته این بدهی ها تقریباً 20 درصد تا سال 2026 پیش بینی می شود.
بر اساس برآوردهای اولیه، بدهی جهانی صادره از سوی دولت ها، شرکت های غیر مالی و خانوارها در سال 2020 به 226 تریلیون دلار رسید که نسبت به سال 2019، 27 تریلیون دلار افزایش داشته است. این بیشترین افزایش ثبت شده و به مراتب بیش از 20 تریلیون دلار سود بدهی جمع شده در این دو سال بحران مالی جهانی یعنی سال های 2008 و 2009 مشاهده شده است.
بر اساس این گزارش، اقتصادهای پیشرفته و چین بیش از 90 درصد از بدهی های جهان را در سال 2020 به خود اختصاص داده اند، در حالی که بدهی بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه با درآمد کم تنها حدود 7 درصد است. صندوق بین المللی پول برآورد می کند که 65 تا 75 میلیون نفر بیشتر از پایان سال 2021 در فقر قرار خواهند گرفت.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول تریلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد

نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال ۲۰۲۳ به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال 2023 به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

وی در نشست راهبردی "ادغام اوراسیا در جهان چند قطبی"، اظهار داشت که گردش تجاری این اتحادیه به 7.4 تریلیون روبل (8.7 میلیارد دلار) رسید که تقریباً دو برابر بیشتر از زمان ایجاد این اتحادیه است.

عزم اتحادیه‌ اوراسیا برای افزایش همکاری با شانگهایمسکو: تولید ناخالص داخلی اوراسیا امسال رشد می‌کند

میشوستین گفت: تجارت متقابل نیز به طور مداوم در حال گسترش است. در سال 2023، در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رکورد 7 تریلیون و 400 میلیارد روبل رسید که تقریباً دو برابر زمان ایجاد این اتحادیه است. و در کشورهای مشترک المنافع این رقم از 10 تریلیون روبل (109 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

میشوستین همچنین به تجارت اتحادیه روسیه و بلاروس اشاره کرد و گفت: من اخیراً در مورد این موضوع با نخست وزیر بلاروس صحبت کردم؛ (گردش تجاری این اتحادیه) به 4 تریلیون روبل (43.8 میلیارد دلار) رسیده است.

بر اساس این گزراش، اوراسیا شامل پنج کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی