Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@04:38:54 GMT

جنجال جادوگران حقوق بگیر!

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۱۸۴۷

جنجال جادوگران حقوق بگیر!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از دوران قدیم جادوگری و خرافه پرستی بین مردم رواج داشته و کتاب‌ها و فیلم‌های زیادی هم بر اساس رفتار جادوگران نوشته و ساخته شده است. یکی از این فیلم‌ها که شهرت جهانی هم دارد «هری پاتر» است. البته شاید باورش برای شما هم سخت باشد که در دنیای واقعی امروز هنوز در برخی کشور‌ها و شهر‌ها جادوگری به شدت رواج دارد و حتی برخی از آن‌ها جادوگر‌های رسمی دارند که از دولت حقوق هم می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از آن‌ها نیوزیلند است که بیش از ۲۰ سال سالانه مبلغ ۱۶ هزار دلار به یک مرد بریتانیایی پرداخت کرده تا جادوگر رسمی (wizard) شهر کرایست‌چرچ در این کشور باشد. اگر برای شما هم دنیای جادوگری جذاب است، امروز با ما همراه شوید تا از وضعیت جادو و جادوگری در کشور‌های مختلف آگاه شوید و بدانید که جادوگری به کدام کشور‌ها راه یافته است. قطعا کسب اطلاعاتی درباره اعتقاد به جادو در کشور‌های مختلف برایتان جالب خواهد بود.

بیشتربخوانید

موجوداتی مرموز که پا به این جهان گذاشته‌اند/ از مرد مارمولکی و شیطان جرسی چه می‌دانید؟

جادوگر رسمی یا جاذبه گردشگری نیوزیلند
شاید باورش سخت باشد، اما در شهر کرایست‌چرچ کشور نیوزیلند سالانه به یک جادوگر ۱۶ هزار دلار پرداخت می‌کنند تا «کار‌های جادوگری و سایر خدمات مشابه جادوگران را به عنوان بخشی از کار‌های تبلیغاتی برای شهر کرایست‌چرچ انجام دهد.»

ایان برکنبری چنل که با اسم ساده «جادوگر» خوانده می‌شود، از زمانی که در دهه ۱۹۷۰ وارد شهر «ساوت آیلند» شد، دهه‌هاست که به عنوان جادوگر شناخته می‌شود، اما از سال ۱۹۹۸ به او لقب جادوگر رسمی دادند. او در حالی که ردای بلندی پوشیده و یک کلاه جادوگری بر سر دارد، با ریشی بلند بر چهره و عصایی در دست، بیشتر اوقات خود را در میدان اصلی این شهر و در مقابل کلیسا می‌گذراند. اما شباهت او به شخصیت «گاندالف» در فیلم «ارباب حلقه ها» که در نیوزیلند فیلم برداری شد اتفاقی است و آقای چنل تأکید می‌کند که نقش وی خیلی بیشتر از تنها سرگرم کردن گردشگران است. اگرچه او نامش را به صورت قانونی تغییر نداده است، اما هم گذرنامه بریتانیایی و هم گواهی نامه نیوزیلندی که آقای چنل دریافت کرده است، به نام جادوگر صادر شده‌اند. حتی در تارنمای وی تصویری از یک نامه است که به گفته خودش در سال ۱۹۹۰ از نخست وزیر نیوزیلند دریافت کرده است و از او می‌خواهد تا «جادوگر نیوزیلند، جنوبگان و سواحل نواحی مربوط شود.» در این نامه آمده است: «بدون شک پیامد‌هایی در زمینه طلسم، دعا، نفرین و سایر موضوعات ماورای طبیعی خواهد بود که فراتر از صلاحیت نخست وزیران صرف است.»
وی در سال ۲۰۰۹ برای کسب جایگاهش در زندگی مدنی کرایست‌چرچ، مدال خدمات ملکه را به عنوان پاداش دریافت کرد.
آقای چنل که حالا ۸۷ ساله است، در حال پایان دادن به حرفه‌اش به عنوان جادوگر شهر است، اما در طول شش سال گذشته شاگردی را به نام «آری فریمن» تربیت کرده است و آقای فریمن امیدوار است روزی مالک این ردا شود.

نکته جالب این جاست که حالا آقای جادوگر به عنوان جاذبه گردشگری این شهر شناخته و گفته می‌شود هزاران نفر در طول سال برای دیدن جادوگر شهر کرایست‌چرچ به این شهر در نیوزیلند سفر می‌کنند.

اندونزی بهشت جادوگران
در اندونزی جادوگری ممنوع نیست و بسیاری از مردم برای حل مشکلات درمانی و حتی پیدا کردن اموال گم شده یا به سرقت رفته شان به سراغ جادوگر‌ها و رمال‌ها می‌روند. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در اندونزی حتی جادوگران برای خدمات خود در مطبوعات و دیگر رسانه‌ها علنی تبلیغ می‌کنند. در گزارش این شبکه تلویزیونی حتی اعلام شده که برخی از مقامات سیاسی این کشور هم برای کشتن و صدمه زدن به رقبای شان به سراغ جادوگر‌ها می‌روند. به همین دلیل جادوگری در این کشور حسابی رونق دارد و برخی از جادوگران با درآمد کلانی که از جادوگری به دست آورده اند، خانه‌هایی مثل قصر برای خود ساخته اند. مشتریان معمولا برای هر بار مراجعه به جادوگر در اندونزی دست کم ۳۵ دلار پرداخت می‌کنند. البته به گزارش تیتر آنلاین برخی از افراد مهم و شخصیت‌های سیاسی برای استفاده از این خدمات هزاران دلار پرداخت می‌کنند.

واحد جرایم جادوگری در عربستان سعودی
یکی دیگر از کشور‌هایی که هنوز در آن جادوگری صورت می‌گیرد عربستان است. جالب این جاست که پلیس آن واحدی کامل را به برخورد با جرایمی که مربوط به جادو هستند، اختصاص داده است. براساس مقاله اعتقاد به جادو در کشور‌های مختلف باید بدانید که در سال حدود ۲۰۰ جادوگر در عربستان به دلیل اقداماتی که انجام می‌دهند، توسط پلیس بازداشت می‌شوند. در عربستان سعودی برای مبارزه با جادوگری، بیش از ۹ دفتر در شهر‌های مختلف وجود دارد که همگی توسط پلیس ایجاد شده اند.

جادوگران در حداقل ۴۱ کشور
هرچند بسیاری از کشور‌ها جادوگری را ممنوع کرده اند، اما به گزارش دویچه وله حداقل در ۴۱ کشور جهان جادوگر‌ها بدون هیچ ممانعتی در حال کار هستند و مردم به آن‌ها مراجعه می‌کنند. در این فهرست به جز آن چه خواندید کشور‌هایی مثل هند، آفریقای جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، شیلی، رومانی، فیلیپین، مکزیک، هائیتی و ... به چشم می‌خورد.

منبع:روزنامه خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جادوگران عجیب ترین ها شهر کرایست چرچ جادوگر ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند

«محمد سرگزی» رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: ما این روزها شاهد بیداری جهانی علیه رژیم غاصب صهیونیستی هستیم و همین مساله قطعاً نابودی این رژیم را تسریع می‌کند.

وی بیان کرد: دولت آمریکا همیشه با تسلط بر امپراطوری رسانه‌ای دنیا تلاش کرده است تا خودش را چهره مدافع حقوق بشر نشان دهد و همواره سعی کرده است که افکار عمومی دنیا را به این سمت ببرد که دولت آمریکا حامی حقوق بشر است، اما در عمل هیچ گاه اینگونه نبوده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت آمریکا در طول سالیان سال اقداماتی در کشورهای مختلف اعم از آفریقا، آمریکای لاتین و منطقه خاورمیانه انجام داده است که به وضوح چهره واقعی مقامات آمریکایی برای مردم دنیا به نمایش درآمده است و همه به خوبی می‌دانند که آمریکا فقط شعار آزادی بیان و حقوق بشر سر می‌دهد و اقدامات مقامات این کشور هیچ سنخیتی با این مفاهیم ندارد. آنان در عمل حقوق بشر و آزادی انسان‌ها را زیر پا می‌گذارند و اعتقاد عملی به مفاهیمی چون آزادی بیان و حقوق بشر ندارند.

رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس با اشاره به اقدامات وحشیانه آمریکا و نسل‌کشی این کشور طی سال‌های اخیر در بسیاری از نقاط جهان، گفت: مقامات آمریکا همواره سعی داشتند در سایر کشورها وحشی‌گری و جنایت کنند، اما در کشور خودشان به دنبال آن بودند که حتی به ظاهر این اقدامات را انجام ندهند. با وجود این، این روزها آنان وحشی‌گری علیه مردم خودشان را هم به شدیدترین شکل ممکن انجام می‌دهند، در حالی که اعتراض مردم آمریکا علیه اسرائیل کاملاً به حق است و هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند این همه ظلم به مردم فلسطین را ببیند و سکوت کند.

سرگزی تاکید کرد: این روزها می‌بینیم دولتی که مدعی آزادی بیان است و خودش را مدعی آزادی بیان، عقیده و اندیشه در دنیا اعلام می‌کند، با ابراز عقیده مردم خودش این چنین برآشفته می‌شود و اقدامات قهری و خشونت‌آمیز نسبت به دانشجویان انجام می‌دهد و آنان را سرکوب می‌کند که قطعاً این کارها پذیرفتنی نیست.

کد خبر 6097293 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • داستانی عرفانی با چاشنی فانتزی
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • جادوگر، پادشاه و تانک!
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟/ اولین پیشنهاد مربیگری به جادوگر رسید
  • جادوگر، جاودانه شد؛ لوکا مودریچ رکورد تاریخی در رئال مادرید را شکست!
  • پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد هستند
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه