Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در مراسم هفته ملی سلامت بانوان ایران گفت: این هفته به عنوان سلامت نامگذاری شده و بنابراین خوب است که برنامه‌هایی را به صورت جدی پیش بگیریم که سلامت زنان را به صورت قانونی تضمین کنیم و گسترش دهیم.

او با بیان اینکه مشاهده می‌کنیم امید به زندگی در زنان از ۵١ سالگی به ٧۵ سال رسیده است، افزود: لازم است برنامه‌هایی برای زنانی که که وارد سالخوردگی می شوند، داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزعلی با اشاره به اینکه هرچه سرمایه‌گذاری روی زن ها داشته باشیم، ١٩ برابر برداشت می‌کنیم، ادامه داد: فائو اعلام کرده هرجا زنان روستایی وجود داشته‌اند، کارآمدی ٢٠ درصد افزایش پیدا می‌کند. ما هم می‌بینیم که این زنان هم‌پای مردان هستند و باعث عدم مهاجرت از روستا به شهر شده‌اند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان ادامه داد: نیاز داریم زنان روستایی و عشایری را بیشتر تحت پوشش قرار دهیم. همچنین زنان عشایری حقیقتا از نظر  بهداشت شرایط مناسبی ندارند و این روش زندگی به آن ها اجازه  نمی‌دهد که سلامت بهتری داشته باشند.

او با اشاره به اینکه زن‌ها در زمینه روانی آسیب‌پذیرتر هستند و استرس و افسردگی در کرونا ٢٧ درصد در میان زنان و در میان مردان ١٠ درصد است، گفت: مشکلات روانی در دوران کرونا برای زنان بالای ۶٠ درصد بوده است.

خزعلی ادامه داد: زنان بیش از مردان در دوران کرونا بیکار شدند که باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم. همچنین مرگ و میرها در مردان بیشتر است، اما آسیب آن به زنان وارد می‌شود.

او گفت: رییس جمهور تاکید دارد که برنامه‌ها حتما عملیاتی و کارکردی باشد و پژوهش‌های تکراری با نتایج مشابه انجام نشود و طرح هایی ارائه شود که قابلیت اجرایی شدن دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان در پایان گفت: پیشنهاد  ساختار مشاور زن را به مجلس داده‌ایم و امیدوارم به وقوع بپیوندد.

کد خبر 632519 برچسب‌ها بیکاری - ایران زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیکاری ایران زنان داشته باشیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، با روکیا، معاون نخست وزیر اوگاندا دیدار کرد.

در این دیدار که به پیشنهاد معاون نخست وزیر اوگاندا در محل معاونت زنان برگزار شد، خزعلی ضمن اشاره به سوابق همکاری دو کشور گفت: بین ایران و اوگاندا همواره ارتباط و مناسبات خوبی وجود داشته است؛ در سازمان ملل نیز همکاری خوبی داشته‌ایم که امیدواریم این همکاری تداوم و بهبود یابد.

در ادامه ایشان به رشد چشمگیر زنان ما در زمینه‌های مختلف خصوصاً علمی و بهداشتی اشاره کرد و افزود: در بخش‌های کارآفرینی، صنایع دستی و مشاغل خانگی نیز زنان ما توانسته اند کارگاه‌های کوچک و بزرگ را راه‌اندازی کنند.

وی افزود: ما می‌توانیم در همه این زمینه‌ها با یکدیگر مشارکت داشته باشیم. همچنین در زمینه فقرزدایی، تغییرات اقلیمی و تحریم‌ها نیز می‌توانیم کنار یکدیگر باشیم و جبهه متحدی را تشکیل دهیم.

خزعلی در ادامه به برخی سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی دولت برای بانوان نظیر مشاغل منعطف، ۹ ماه مرخصی زایمان، کسر موظف برای مادران دارای کودک زیر ۶ سال، سپردن نفقه به مرد و قوانین مربوطه اشاره و افزود ما معتقدیم برابری جنسیتی همیشه به نفع زنان نیست و اقتضائات جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد.

وی ابتکار عمل رییس جمهور کشورمان در طرح ایده جنبش تعهد به خانواده را معرفی و از معاون نخست وزیر اوگاندا دعوت به پیوستن به آن نمود که مورد استقبال ایشان قرار گرفت. روکیا تصریح کرد کشور ایشان با همجنسگرایی به شدت برخورد و آن را جرم‌انگاری کرده است.

خانم روکیا در این دیدار گفت: به شما به خاطر احراز سمت معاون رئیس جمهور تبریک می‌گویم. این نشان دهنده پوشالی بودن تبلیغات واهی علیه زنان ایران است چرا که ادعا دارند زنان در ایران نمی‌توانند به جایگاه‌های عالی برسند.

وی افزود: ما می‌توانیم در زمینه‌های مختلف توانمندسازی زنان اعم از علم و فناوری، بهداشت و سلامت، صنایع دستی … با یکدیگر همکاری داشته باشیم. وی به اقدامات کشورش در حمایت از ورود بانوان به مجلس و دانشگاه اشاره نمود اما از فشار مضاعف بر زنان ناشی از مسئولیت‌های شغلی و وظایف منزل ابراز نارضایتی نمود.

در پایان طرفین بر توسعه همکاری‌های مشترک توافق کردند.

کد خبر 6092899

دیگر خبرها

  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • در مقابل هر ۱۰۰ زن فوت شده در ایران چند مرد سال گذشته فوت کردند؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان