Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@09:08:35 GMT

مهاجرت نخبگان از دست دادن ژن‌های هوشمند است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۱۹۴۱

مهاجرت نخبگان از دست دادن ژن‌های هوشمند است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  محمدعلی زلفی‌گل با تاکید بر اینکه باید همه تلاش و همت خود را به کار گیریم تا شرایط را طوری فراهم کنیم که نخبگان کشور را حفظ کنیم، گفت: صیانت از نخبگان باید به عنوان یک پروژه ملی تعریف شود. با مهاجرت آنها، نه تنها نخبگان کشور که ثروت ملی هستند از دست می روند بلکه پس از گذشت قرن‌ها از نظر ژنتیکی کشورهای نخبه‌پرور به جوامع نخبه تبدیل خواهند شد و درصد ژن‌های هوشمند آنها به شکل گسترده‌ای افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا در زمینه تولید علم و فناوری پیشتاز خواهند بود.

وی ادامه داد: در نتیجه فراهم نبودن شرایط برای حفظ نخبگان، کشورهای نخبه‌ گریز روز به روز فقیرتر شده و به دلیل همین فقر، وابسته‌تر می‌شوند و تعادل جهانی با شدت بیشتری به هم می‌خورد. بنابراین ضرورت دارد، موضوع حفظ، صیانت و کرامت نخبگان به عنوان یک پروژه ملی تعریف و عوامل دافعه‌زا رفع شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یکی از راهکارهای عملی برای جلوگیری از مهاجرت طیف وسیعی از ژن‌های هوشمند، را حمایت مادی و معنوی از انجام پژوهش‌های فناورانه دانست که منجر به تولید ثروت از دانش شود.

وی همچنین مشارکت بخش خصوصی در تاسیس مراکز پژوهشی تخصصی و به کارگیری نخبگان در این مراکز را در حفظ نخبگان، مهم و موثر ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1115220 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزیر علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی در حکمی دکتر حسن بختیاری را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب کرد.

دکتر حسن بختیاری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان است.

در این حکم آمده است: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و باتوجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

به گزارش مهر، پیش از این دکتر آرش خجسته ریاست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را برعهده داشت.

کد خبر 6090875

دیگر خبرها

  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به حج عمره اعزام می‌شوند
  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد