Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@21:05:20 GMT

آمار کرونا ایلام ۲۵ مهر؛ ۵ فوتی و ۱۸۶ ابتلای جدید

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۱۹۹۱

آمار کرونا ایلام ۲۵ مهر؛ ۵ فوتی و ۱۸۶ ابتلای جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از ابتلای ۱۸۶ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان خبر داد.

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۲ هزار و ۵۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۱۸۶ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۴۳ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۶۰ هزار و ۴۵۹ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته پنج مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان دو مورد شهرستان ایلام، یک مورد شهرستان بدره، یک مورد شهرستان ایوان و یک مورد مربوط به شهرستان آبدانان گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون یک هزار و ۱۱۰ نفر بوده است.

کد خبر 529387

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا در ایران آخرین اخبار ویروس کرونا استان ها آمار کرونا در ایلام بیمارستان کرونا در ایلام نقاهتگاه بیماران کرونایی بهبودیافتگان کرونا در ایلام آخرین آمار ابتلا به کرونا در ایران قرنطینه خانگی وضعیت قرمز کرونا در ایلام توصیه های بهداشتی آمار بستری های کرونا در ایلام انتقال بيماري کرونا اورژانس پیش بیمارستانی فوت شدگان کرونا در ایلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام ویروس کرونا در ایران دوران نقاهت وضعیت کرونا در ایلام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان ایلام ۲۴ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن افزایش یافت

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

نتانیاهو: به زودی وارد رفح می‌شویم ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۶:۰۹

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با خانواده های اسران صهیونیست که فقط ۱۷ دقیقه طول کشید،  گفت: تخلیه جمعیت از رفح در حال حاضر آغاز شده است و ورود به این منطقه به زودی انجام خواهد شد.

نتانیاهو مدعی شد: ایده پایان دادن به جنگ بدون از بین بردن تیپ‌های حماس در رفح مد نظر نیست. حماس بر یک چیز اصرار دارد و آن پایان جنگ است اما به آن دست نخواهد یافت.

وی اضافه کرد: احتمال یک معامله محدود برای تبادل اسرا وجود دارد و ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را نمی‌پذیریم.

نتانیاهو با بیان اینکه "ما به منظور آماده سازی یک عملیات، شروع به تخلیه فلسطینی‌ها از رفح کرده‌ایم"، ادعا کرد: اسرائیل تسلیم حماس نخواهد شد. ۲۰۰ هزار نفر را به دلیل نگرانی از حمله زمینی ارتش از رفح تخلیه کرده‌ایم و من خواسته‌های حماس را برای متوقف کردن جنگ نمی‌پذیرم.

وی همچنین گفت: متوقف کردن جنگ قبل از از بین بردن تیپ‌های حماس در رفح امکان‌پذیر نیست.

وی مدعی شد: چه توافقی برای آتش‌بس و تبادل اسرا صورت بگیرد و چه چنین اتفاقی رخ ندهد، نیروهای ما برای از بین بردن حماس وارد رفح می‌شوند.

موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۶:۰۸

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) از پرتاب چند موشک از خاک لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که سه موشک از جنوب لبنان پرتاب شد و شهرک «المطله» (متولا) در منطقه «الجلیل علیا» را هدف قرار داد.

این شبکه مدعی شد که این حمله تلفاتی به همراه نداشته است.

حزب‌الله لبنان صبح امروز نیز از هدف قرار دادن ۲ هدف نظامی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

این در حالی است که خبرنگار النشره در جنوب گزارش داد که «هواپیماهای جنگی اشغالگران شهرک‌های یارون و عدیسه را ​​هدف قرار دادند».

خبرنگار النشره در حاصیبا همچنین گزارش داد بمباران توپخانه رژیم صهیونیستی به «حمی راشیه الفخار الفردیس» منجر به آسیب دیدن بسیاری از خانه‌ها و شکستن شیشه‌های در و پنجره نزدیک محل‌های بمباران شد.

آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۶:۰۶

فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا (سنتکام) تصاویر اولیه از اسکله‌ای را که از هفته گذشته ساخت آن را در سواحل غزه آغاز کرده است، منتشر کرد.

فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا روز دوشنبه تصاویر اولیه از اسکله دریایی را که به ادعای آنها قرار است برای کمک‌رسانی به نوار غزه در مقابل سواحل این منطقه ایجاد شود، منتشر کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، ارتش آمریکا از هفته گذشته ساخت این اسکله موقت را در نزدیکی سواحل غزه آغاز کرده است. ساخت این اسکله در شرایطی انجام می‌شود که آمریکا هیچ تاکیدی به رژیم صهیونیستی برای باز کردن گذرگاه‌های زمینی برای انتقال کمک‌ها ندارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا فاش کرد که هزینه ایجاد ایجاد اسکله شناور در سواحل غزه ۳۲۰ میلیون دلار خواهد بود.

آمریکا قصد دارد این اسکله موقت را با هدف کمک به ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه ایجاد کند. احتمالا ساخت این اسکله در ماه مه به پایان خواهد رسید و در نهایت به ارتش رژیم صهیونیستی تحویل داده خواهد شد.

پنجشنبه گذشته وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد ارتش آمریکا ساخت اسکله شناور را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه آغاز کرده است.

مارس گذشته جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد این کشور بندر موقتی را در ساحل دریای مدیترانه در غزه برای کمک‌رسانی ایجاد خواهد کرد. پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون هم گفت: می‌توانم تایید کنم که کشتی‌های نظامی ما مراحل اولیه از ساخت بندر موقت را آغاز کرده‌اند.

رایدر گفت: پنتاگون نوعی حملات خمپاره‌ای در غزه را رصد کرده است که منجر به آسیب‌های جزئی در منطقه ساخت بندر موقت شده است. نیروهای آمریکایی هنوز انتقال هیچگونه چیزی به این منطقه را آغاز نکرده‌اند و هیچ نیروی آمریکایی بر روی خاک این منطقه وجود ندارد.

مسئولان آمریکایی می‌گویند ساخت این بندر موقت شامل استقرار نیروهای آمریکایی در نوار غزه نیست اما سربازان آمریکایی در زمان ساخت بندری که نیروهای اسرائیلی بر آن نظارت خواهند داشت، در نزدیکی غزه خواهند بود.

عفو بین‌الملل: بایدن باید انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۶:۰۳

گروه حقوق بشر عفو بین‌الملل در گزارشی جدید، جزئیات حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه را شرح می‌دهد که به گفته آن، از سلاح‌های ساخت آمریکا برای کشتن غیرنظامیان فلسطینی استفاده شده است.

ارزیابی جدید عفو بین‌الملل تاکید می‌کند که رژیم صهیونیستی از سلاح‌های تامین‌شده توسط ایالات متحده علیه غیرنظامیان فلسطینی در نقض حقوق بین‌الملل استفاده کرده است، یافته‌ای که مسلما بحث‌های داغ در مورد اینکه آیا ایالات متحده باید حمایت از نزدیک‌ترین متحد خود در غرب آسیا را کاهش دهد، شعله‌ور می‌کند.

یافته‌های این گروه حقوق بشری، به دنبال انتشار نتایج مشابه از سوی یک هیئت مستقل از کارشناسان و تحلیل‌های اخیر از دیگر گروه‌های جامعه مدنی منتشر می‌شود. این در حالیست که دولت بایدن، تحت نظارت فزاینده، با یک ضرب‌الاجل نزدیک برای تعیین اینکه آیا تل‌آویو به قوانین جنگ پایبند بوده یا خیر، مواجه است. عفو بین‌الملل می‌گوید بایدن باید انتقال تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

در گزارش عفو بین‌الملل، یک سری از حملاتی فهرست شده است که در آن غیرنظامیان طی عملیات‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و در موارد دیگر، مجروح شده یا به شهادت رسیده‌اند. این گزارش می‌گوید که ارتش رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ساخت ایالات متحده، از جمله «مهمات حمله مستقیم مشترک» (JDAM) و «بمب‌های قطر کوچک» (SDBs) برای انجام حملات غیرقانونی یا کشتن غیرنظامیان استفاده کرده است که عفو بین‌الملل می‌گوید باید به‌عنوان جنایات جنگی مورد بررسی قرار گیرد.

این گروه در گزارش خود که یک نسخه از آن به دست روزنامه «واشنگتن‌پست» رسیده، تاکید کرد این حوادث «الگوی کلی حملات غیرقانونی توسط نیروهای اسرائیلی و خطر بسیار بالای استفاده از تسلیحات ساخت ایالات متحده و سایر مهمات و خدمات ارائه شده به کابینه تل‌آویو را بر خلاف قوانین بین‌المللی نشان می‌دهد.»

در این گزارش آمده است: «دولت ایالات متحده باید فورا انتقال تمام تسلیحات و سایر اقلام به کابینه اسرائیل را تا زمانی که رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر نشان داده شود، متوقف کند.»

از هفتم اکتبر و بعد از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی که بمباران‌های بی‌امان و ماموریت زمینی نیروهای صهیونیست در سراسر فلسطین اشغالی آغاز شد، بیش از ۳۴ هزار فلسطینی که اکثر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسیده‌اند. با این حال یک مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، مدعی است که تل‌آویو از قوانین درگیری مسلحانه تبعیت می‌کند.

این گزارش همچنین به موارد دیگری اشاره می‌کند که سلاح‌ها شناسایی نشده‌اند یا منشا آنها از ایالات متحده نبوده است. ایالات متحده مدت‌هاست که اصلی‌ترین حامی نظامی رژیم صهیونیستی بوده و سالانه بیش از ۳ میلیارد دلار کمک امنیتی به آن ارائه می‌کند. با این حال از هفتم اکتبر و وقوع جنایات مکرر صهیونیست‌ها، روابط تل‌آویو-واشنگتن به شدت زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

جنایاتی که سازمان عفو بین‌الملل به آنها اشاره می‌کند، شامل حملات ماه دسامبر و ژانویه به ساختمان‌های مسکونی در رفح است که به گفته این سازمان از سلاح‌های ساخت آمریکا استفاده شد و جان دست‌کم ۹۵ تن از جمله بیش از ۴۰ کودک فلسطینی را گرفت. عفو بین‌الملل بعدا از مکان‌های آن حملات بازدید کرد تا با بازماندگان مصاحبه و قطعات سلاح‌های باقیمانده را تجزیه و تحلیل کند. عفو بین‌الملل همچنین کابینه رژیم صهیونیستی را به نقض وعده «بهترین شیوه‌ها» برای حفاظت از غیرنظامیان در زمان جنگ متهم می‌کند و می‌گوید که ارتش صهیونیستی دستورات غیرواقعی برای تخلیه ساختمان‌ها صادر می‌کند و به بازداشت خودسرانه و شکنجه فلسطینی‌ها در کرانه باختری رود اردن دست می‌زند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد، کابینه رژیم صهیونیستی یک قانون جداگانه ایالات متحده را هم نقض می‌کند که طبق آن طرف‌هایی که اقلام نظامی ایالات متحده را دریافت می‌کنند، ملزم به همکاری با ایالات متحده در ارسال کمک‌های بشردوستانه می‌شوند.

نتیجه‌گیری این گروه منعکس‌کننده گزارش ۱۸ آوریل گروهی از کارشناسان مستقل، از جمله حقوقدانان و مقامات سابق ایالات متحده است که «بی‌توجهی سیستماتیک به اصول اساسی حقوق بین‌الملل، از جمله حملات مکرر انجام شده با وجود صدمات نامتناسب پیش‌بینی شده به غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی را نشان می‌دهد.»

این کارشناسان عبارتند از «جاش پل» کارمند سابق وزارت امور خارجه آمریکا که پاییز گذشته به دلیل موضع دولت بایدن در قبال درگیری غزه استعفا داد و «نورة صالح عریقات» استاد دانشگاه راتگرز. براساس گزارش آنها، حوادث مورد بررسی همچنین شامل حملات صهیونیست‌ها در اکتبر و دسامبر می‌شود که جان بیش از ۱۰۰ تن را گرفت.

جاش پل، نورة عریقات و دیگر کارشناسان، این حوادث را «در میان الگوی واضح نقض قوانین بین‌المللی، ناتوانی در به کارگیری بهترین شیوه‌های کاهش آسیب به غیرنظامیان و محدودیت‌های کمک‌های بشردوستانه توسط کابینه و ارتش اسرائیل که اغلب از تسلیحات ارائه‌شده توسط ایالات متحده استفاده می‌کنند» در نظر گرفتند.

گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۶:۰۲

رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر و رئیس جمهور مصر درباره آتش‌بس غزه تلفنی گفت‌وگو کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر درباره تحولات نوار غزه گفت‌وگوی تلفنی کرد.

طبق گزارش رأی الیوم، امیر قطر و جو بایدن درباره تلاش‌های ۲ کشور برای رسیدن به یک توافق آتش‌بس فوری در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

السیسی و بایدن نیز درباره آخرین تحولات مذاکرات کنونی و تلاش‌های مصر برای رسیدن به یک آتش‌بس در نوار غزه و معامله تبادل اسرا رایزنی کردند.

السیسی و بایدن بر خطر عملیات نظامی در شهر رفح و تأثیر آن بر بحران فاجعه بار انسانی در نوار غزه و امنیت و ثبات منطقه تاکید کردند.

السیسی بر لزوم ورود کافی کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کرد.

2 طرف بر لزوم تلاش برای ممانعت از گسترش دایره جنگ و اهمیت راه حل ۲ دولت به عنوان تنها راه برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

در این تماس تلفنی درباره شراکت استراتژیک بین مصر و آمریکا و ادامه فعالیت مشترک برای تقویت روابط دوجانبه گفت‌وگو شد.

لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۶:۰۱

رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر گفت اگر دولت کنونی برکنار نشود، قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد.

 یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: قیمت‌ها رو به افزایش است و طبقه متوسط ​​در حال فروپاشی است. اگر این دولت که برای ما هزینه زیادی به بار آورده، همچنان به کار خود ادامه دهد و برکنار نشود، قیمت‌ها به افزایش خود ادامه می‌دهند.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان از آغاز موج قریب الوقوع افزایش قیمت‌ها از فردا چهارشنبه خبر دادند و نوشتند: علاوه بر قیمت بنزین که در ماه مه مجددا افزایش می‌یابد، لبنیات نیز گران شده و لیست بلندبالایی از افزایش قیمت مواد غذایی و شوینده‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود.

اخیرا شبکه عبری «کان» به نقل از یک منبع بلندپایه در وزارت دارایی رژیم اشغالگر گزارش داد: اگر جنگ ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز افزایش مالیات نیست. وزارت دارایی اسرائیل در نظر دارد به زودی مالیات‌ها را برای تامین هزینه‌های جنگ در غزه افزایش دهد.

آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۶:۰۰

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش آمار شهدای این منطقه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر خبر داد.

به گزارش شبکه الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه ای افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب پنج جنایت علیه ساکنان نوار غزه شد که در نتیجه این جنایات ۴۷ نفر شهید و ۶۱ نفر مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه افزود: به این ترتیب از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون ۳۴ هزار و ۵۳۵ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۷۰۴ نفر زخمی شدند.

توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۵:۵۵

یک رسانه صهیونیستی گزارش داد که «یحیی السنوار» (رهبر حماس در غزه) توافقی را که منجر به توقف جنگ و خروج اشغالگران از غزه نشود، نمی‌پذیرد.

به گزارش رسانه صهیونیستی «ماکور ریشون»، السنوار آماده شنیدن پیشنهاد توافقی نیست که شامل توقف جنگ و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه نباشد.

ناعوم امیر، تحلیلگر نظامی رسانه ماکور ریشون درباره گزارش رسانه‌ها مبنی بر پیشرفت مذاکرات تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی گفت که تا صبح امروز و علیرغم انتشار چنین گزارش هایی، السنوار، مردی که کلید آزادی اسرای صهیونیست دست اوست، آماده شنیدن پیشنهاد توافقی که شامل توقف جنگ و خروج ارتش اسرائیل از غزه نباشد، نیست.

اخیرا منابع فلسطینی گزارش دادند که هیات حماس پس از دریافت طرح پیشنهادی جدید مبادله اسرا و مذاکره با میانجی‌های مصری و قطری و دریافت توضیحات آنها، قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، هیات حماس مصر را ترک کرده و با پاسخ کتبی به پیشنهاد آتش بس در غزه، باز می‌گردد.

این در حالی است که احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پیشنهاد مبادله اسرا که از سوی رژیم صهیونیستی ارائه شده است، گفت که این پیشنهاد با مفاد و ابهامات فعلی آن منجر به توافق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اخیر دارای خلاءهای اصلی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است، افزود که این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای جزئیات سه مرحله‌ای است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی اضافه کرد: مفاد پیشنهادی جدید بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است، بنابر این دستیابی به توافق را رد می‌کنم.

رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۱۵:۵۴

"اورسولا فون در لاین" رئیس کمیسیون اروپا ضمن تاکید بر وضعیت غیرقابل تحمل رفح، حمله رژیم صهیونیستی به این شهر جنوبی در غزه را غیرقابل قبول دانست.

به گزارش نشریه پولیتیکو، اورسولا فون در لاین گفت که در سفر به رفح، وضعیت این شهر را «غیرقابل تحمل» دیده و حمله اسرائیل به آن را «غیرقابل قبول» دانست.

این مقام آلمانی که برای دومین بار نامزد پست ریاست کمیسیون اروپا شده است، در پاسخ به این سوال که آیا حمله اسرائیل به رفح در جنوب غزه «خط قرمز» است یا خیر و منجر به وضع تحریم از سوی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل می شود، گفت: «من هرگز خط قرمزی ترسیم نمی کنم، اما فکر می کنم اگر [نخست وزیر بنیامین] نتانیاهو حمله کند، کاملا غیرقابل قبول خواهد بود».

فون در لاین همچنین اضافه کرد: در صورت حمله اسرائیل به رفح، کمیسیون با کشورهای عضو نشستی تشکیل خواهد داد و در مورد این حمله اقدام خواهد کرد.

رئیس کمیسیون اروپا در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی پیشنهاد پایان جنگ در غزه، گفت که همیشه از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کرده و در عین حال از رهبران تل آویو خواسته است تا در چارچوب قوانین بشردوستانه و بین المللی عمل کنند.

این سیاستمدار آلمانی در ادامه بر برقراری آتش بس تاکید کرد و تنها راه حل موجود را ایجاد دو دولت برای رسیدن به صلح در منطقه دانست.

گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای  ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده 

منابع رسانه‌ای از تصمیم گیری نهایی ارتش رژیم صهیونیستی برای انتخاب یکی از دو گزینه توافق برای تبادل اسرا و یا حمله زمینی به رفح طی روزهای آتی خبر دادند.

 روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داد، بر پایه برآوردها در ارتش به زودی درباره توافق تبادل اسرا و یا حمله به رفح تصمیم گیری می‌شود.

این روزنامه نوشت: ارتش اسرائیل پس از تکمیل مقدمات عملیات رفح، تخمین می‌زند که ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره عملیات نظامی در جنوب نوار غزه یا معامله تبادل اسرا با حماس تصمیم‌گیری خواهد شد.

این گزارش در حالی است که رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند، رژیم صهیونیستی در خصوص توافق تبادل اسرا با خروج نیروهای خود از کریدور «نتزاریم» به عنوان بخشی از آنچه آن را انعطاف پذیری بیشتر در مذاکرات خواند، موافقت کرد.

کانال عبری زبان «کان» گزارش داد، حماس خواستار شفاف سازی و تضمین در خصوص اجرای خواسته‌های اساسی خود مانند آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی از غزه است.

شبکه سراسری «کان» گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دومین بار تصمیم گرفته عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه را با افزایش فشارهای بین‌المللی و تلاش برای دستیابی به توافقی جدید در مورد تبادل اسرا با مقاومت فلسطین در غزه به تعویق بیندازد.

هیات حماس قاهره را ترک کرد

منابع خبری بامداد سه‌شنبه گزارش دادند که هیات حماس قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر درباره طرح پیشنهادی جدید مبادله اسرا، ترک کرده است.

منابع فلسطینی گزارش دادند، هیات حماس پس از دریافت طرح پیشنهادی جدید مبادله اسرا و مذاکره با میانجی‌های مصری و قطری و دریافت توضیحات آنها، قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، هیات حماس قاهره را ترک کرده و با پاسخ کتبی به پیشنهاد آتش بس در غزه باز می‌گردد. این در حالی است که احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پیشنهاد مبادله اسرا که از سوی رژیم صهیونیستی ارائه شده است، گفت که این پیشنهاد با مفاد و ابهامات فعلی آن منجر به توافق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اخیر دارای خلأهای اصلی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است، افزود: این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای جزئیات سه مرحله‌ای است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی، گفت: مفاد برگه پیشنهادی جدید بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است؛ بنابراین، من دستیابی به توافق را رد می‌کنم.

پیشتر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت که جنبش حماس پیش‌نویس پیشنهادی رژیم صهیوینستی برای انجام مذاکرات آتش‌بس که قرار است در پاریس برگزار شود را دریافت کرده است.

ادامه حملات هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نزدیک دانشگاه اسلامی در منطقه «معن» در خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف حمله هوایی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین خانه‌ای را در محله الزیتون در شهر غزه بمباران کردند.

منابع فلسطینی همچنین گزارش دادند که نظامیان صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه هم حمله کردند.

اسرائیل با دو ریسمان توافق مبادله اسرا و حمله به رفح بازی می‌کند

«رونن برگمن» تحلیلگر مسائل امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل چاره ای جز تن دادن به خواسته های حماس به منظور دستیابی به توافق مبادله اسیران ندارد. تداوم جنگ به مرگ اسرای اسرائیلی نزد حماس می‌انجامد. در حال حاضر تلاش می‌شود، اسرائیلی‌ها قانع شوند که حمله به رفح سبب تغییر موضع حماس به علت فشار نظامی منجر می‌شود؛ این برداشتی است که چندی قبل نادرست بودن آن مشخص شد.

این تحلیلگر که روابط قوی با مراکز اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دارد، به نقل از یکی از منابع دست اندرکار در مذاکرات مربوط به آتش بس و تبادل اسیران افزود: «اسرائیل مذاکراتی را برای آزادی اسیران در غزه انجام نداد و اگر این کار را واقعا انجام داده بود، خیلی وقت پیش اسیران به تل آویو برمی‌گشتند. در ابتدا ما را قانع کردند که عملیات زمینی اسیران را برمی‌گرداند، در حالی که قطعا می‌دانیم که حماس قبل از حمله شروط قابل قبولی را برای ما تعیین کرده بود، اما پس از شکست اولین توافق در پنج ماه پیش، سران سیاسی و نظامی مدعی شدند که حمله به شهر خان یونس در جنوب نوار غزه سبب خواهد شد که حماس کوتاه بیاید و امتیاز بدهد، ولی در واقع عکس آن رخ داد و حماس شروطی سخت‌تر از آنچه آماده پذیرش آن بود برای ما گذاشت. الان هم می‌گویند که اگر به شهر رفح در جنوب غزه حمله کنیم، اسیران آزاد خواهند شد، ولی تردید زیادی درباره اینکه اسیران اسرائیلی پس از حمله به رفح زنده بماند، وجود دارد. شعار نتانیاهو درباره پیروزی مطلق در عمل دیوانگی مطلق است.»

برگمن در ادامه نوشت: اسرائیل با دو ریسمان توافق مبادله و حمله به رفح بازی می‌کند. در کابینه و مراکز امنیتی یقین حاصل شده که ساعت آشکار شدن حقیقت بسیار نزدیک شده است تا همه، دروغ پردازی تصمیم گیرندگان نظامی و سیاسی و آنچه را به دروغ تحویل افکار عمومی دادند، بدانند. اهداف جنگ علیه نوار غزه مبنی بر غلبه بر حماس و آزادی اسیران محقق نخواهد شد. ارتش از اواسط ژانویه به بعد عملیات نظامی انجام نداده است.

 

دیگر خبرها

  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن افزایش یافت
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ ها در غزه
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ها در غزه
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید