Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس علایی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افتتاح پنج پروژه عمرانی و برگزاری ۱۲۶ برنامه ورزشی به همراه ۱۳ برنامه فرهنگی، ۶ برنامه حوزه جوانان و ۱۵۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در شهرستانها در این هفته در دستور کار قرار دارد.

وی با تبریک فرارسیدن ۲۶ مهرماه آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش و ۲۴ مهرماه روز ملی پارا المپیک، اضافه کرد: در سال های اخیر، قهرمانان استان در میادین کشوری و بین المللی و جهانی به ویژه در بازیهای المپیک و پارا المپیک با نگاه مثبت مسوولان ارشد استانی، افتخارات ارزشمندی را کسب کرده اند که امیدواریم استمرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول اضافه کرد: به عنوان نمونه، مرتضی رمضانی قهرمان والیبال نشسته استان، همراه با تیم ملی این رشته اولین مدال طلای تاریخ ورزش قزوین در پارالمپیک را کسب کرد و موجی از خوشحالی و نشاط را در سطح استان و کشور به وجود آورد.

علایی مقدم افزود: با توجه به ظرفیت ها و سرمایه های ورزشی قزوین همه باید تلاش کنیم زمینه و بستر توسعه ورزش در بعد قهرمانی و همگانی آن را در استان فراهم کنیم و گام های بلندی را برای نهادینه کردن ورزش در میان خانواده ها برداریم.

استان قزوین براساس آخرین آمار و تا پیش از شیوع کرونا ۷۵ هزار  ورزشکار دارای بیمه داشت.

برچسب‌ها فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان استان قزوین فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، با توجه به دلایل متعدد و پیشرفت تکنـولوژی و عدم آشنــایی به تأثیر حرکات بدنی صحیح، انسان امروزی دچار کم یا بی حرکتی شده است تا جایی که دچار ضعف، سستی و بیماری‌های گوناگون گردیده است و از نظر جسمانی باعث شده توانایی انـجام خیـلی کارهارا نداشته باشد و به لحاظ شکل ظاهری دچـار ناهنجاری شده است.

عامل اصلی خیلی از بیماری‌ها فقدان فعالیت‌های بدنی است و همچنین استفاده نا صحیح از عضلات که سبب شکل گیری و ضعف وناتوانی شده و منجر به ناهنجاری‌های اندام‌های فوقانی وتحتانی می‌گردد و باعث تغییر شکل وضعیت بدنی و اندام انسان می‌شود.

این ضعـف وناتـوانی نه تنها شکـل ظاهری را تغییــر داده بلکه یکی از عوامل انزوا و افسـردگی است، در ضـمن باعث فشار بر روی مفـاصل زانـو، کمـر و آرتروز زودرس است. در جامعه کنونی بسیاری از نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از ناهنجاری‌های قامتی رنج می‌برند: داشتن شانه‌ای افتاده، زانویی پرانتزی، سر به جلو و...

تصمیم داریم در یک سلسله نوشتار به مبحث حرکت اصلاحی و هر جلسه یک عارضه اسکلتی-عضلانی بر اساس منابع و کتب علمی بپردازیم:

موضوعات مورد بحث در حرکات اصلاحی:

*بررسی ضعف‌ها و ناهنجاری‌های اکتسابی دستگاه استخوانی، عضلانی و مفصلی افراد است. 

*این ناهنجاری‌ها عموما در اثر عادات حرکتی نامناسب، فقر حرکتی، شرایط نامناسب محیطی و با مشخصه‌های تدریجی بودن، بویژه در دوران کودکی و سنین رشد اتفاق می‌افتد.

*این ناهنجاری‌ها هنوز شدید نیستند که به جراح سپرده شوند لذا با حرکات اصلاحی و درمانی قابل اصلاح می‌باشند.

*به زبان دیگر موضوع حرکات اصلاحی تعادل ساختار فیزیکی بدن یا همان وضعیت بدنی (قامت) است.

تغییرات وضعیت بدنی

در دوران جنینی ستون فقرات فقط یک انحنا دارد که از سر شروع می‌شود و تا ناحیه خاجی ادامه می‌یابد. در دوران نوزادی دو خمیدگی عمده (هر دو انحنا در ناحیه سینه و خاجی به طرف جلو). با حرکات سر و گردن نوزاد در حدود ۶ ماهگی انحنای گردنی (انحنای سوم) شکل می‌گیرد (تحدب به جلو). با شروع نشستن و چهار دست و پا رفتن انحنای کمری (انحنای خفیف چهارم) ظاهر می‌شود (تحدب به جلو). (به دلیل بزرگی کبد و بالا بودن مرکز ثقل کودک برای ایستادن و راه رفتن حالت نا پایداری دارد. برای جبران این حالت یک خمیدگی شدید کمری –لوردوز- برای حفظ تعادل ایجاد می‌کند). در اولیل راه رفتن و ایستادن پا‌های کودک حالت پرانتزی دارد این تا ۱۸ ماهگی ادامه داشته و به تدریج در حدود ۳.۵-۳ سالگی با یک حالت ضربدری ادامه می‌یابد. این حالت در حدود ۷-۶ سالگی از بین می‌رود.

وضعیت بدنی

قرار گرفتن بخش‌های مختلف بدن به ترتیب نسبی به منظور انجام یک فعالیت خاص
   همچنین:
*یعنی ترکیب ساختار مفاصل بدن در هر لحظه از زمان
*یعنی ارتباط قسمت‌های مختلف بدن نسبت به خط ثقل
*یعنی ترتیب قرار گرفتن صحیح و متناسب اجزای بدن
*اثر کارآیی مکانیکی بر سیستم عصبی عضلانی در وضعیت قائم (ارتوپدی)

* از نظر تیپ شناسی:

قرار گرفتن بدن به این ترتیب است که سر در حالت مستقیم، نگاه به طرف جلو، ران کاملا صاف، زانو‌ها نسبت به ران‌ها در زاویه صحیح، انگشتان پا در حالت مستقیم و پاشنه‌ها نیز در یک امتداد قرار داشته باشند. 

خط فرضی ثقل

خطی است که از مرکز ثقل بدن می‌گذرد و بر مرکز سطح اتکا که معمولا در میان دو پا است عمود می‌شود. به هر میزانی که این خط از نزدیک یا مرکز ثقل بگذرد بدن در حالت تعادل خواهد بود.    عبور خط فرضی ثقل را در بدن می‌توان از سه نما بررسی کرد. نحوه قرارگیری بخش‌های مختلف اسکلت آدمی نسبت به این خط؛ شاخص اصلی تشخیص ناهنجاری‌ها در حرکات اصلاحی است.


وضعیت بدنی استاندارد/ مطلوب/ بهینه در نمای جانبی
 

وضعیت استاندارد در نمای قدامی و خلفی

دکتر میثم اللهمرادی
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
مربی رسمی فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام IFBB

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • همراه با اخبار ورزشی دهم اردیبهشت استان قزوین
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»