Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در این دیدار، نشاط را از ضروریات زندگی دانست و با اشاره به ابراز شادی مردم پس از افتخارآفرینی ورزشکاران گفت: انسان یک بار وقتی داغ بر دلش بگذارند اشک می‌ریزد و یک بار هم از فرط خوشحالی اشک شوق می‌ریزد و مدال آوران در شادی مردم شریک هستند.

وی تصریح کرد: ارتباط ورزش قهرمانی با نشاط و سلامت روحی جامعه ارتباطی تنگاتنگ است و نه تنها ورزشکاری که روی سکوی قهرمانی می‌ایستد و خانواده و اطرافیان او بلکه خیل عظیمی از مردم از پیروزی یک ورزشکار ملی خوشحال می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضاییه از ورزشکاران به عنوان به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین اقشار جامعه یاد کرد و گفت: وقتی یک مسابقه ورزشی شروع می‌شود، هم در زمان برگزاری مسابقه و هم پس از آن مردم درد و رنج خود را فراموش می‌کنند و نشاط وجودشان را فرا می‌گیرد که هیچ مشاور حقوقی و فرهنگی نمی‌تواند چنین کار بزرگی را انجام دهد.

محسنی اژه‌ای غلیان روح ملی و مذهبی در جامعه را از دیگر دستاورد‌های قهرمانی ورزشکاران کشورمان دانست و افزود: بسیاری از مردم ما خصوصاً افراد مذهبی‌تر جامعه در زمان مشاهده مسابقات جهانی تسبیح به دست برای پیروزی ورزشکاران عزیز کشورمان دعا می‌کنند که شما نمونه آن را حتی پای منابر هم کمتر می‌بینید.

رئیس دستگاه قضا به رابطه ورزش با آموزه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ورزش درس‌های زیادی دارد که مسئولیت پذیری، جمعی کار کردن، نظم پذیری، احترام به نظر دیگران، تسلیم شدن در برابر مقررات و افزایش اعتماد به نفس از جمله آنهاست و باید این معیار‌ها در زندگی جمعی حاکم شود.

محسنی اژه‌ای با ذکر نمونه‌ای در این خصوص تصریح کرد: یک تیم فوتبال ۱۱ نفره، برای هر کسی مسئولیت و جایگاه مشخصی تعیین شده و افراد یک تیم سعی می‌کنند از وظیفه‌ای که بر عهده شان گذاشته شده تخطی نکنند، در برابر اشتباه هم تیمی خود و خطای رقیب صبور باشند، در زمان برگزاری مسابقه از حکم داور که ممکن است اشتباه هم باشد تمکین می‌کنند و به اصول کار جمعی و مسئولیت پذیری و اطاعت پذیری پایبندند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نباید به مسابقات ورزشی به عنوان یک بازی نگاه شود، اظهار کرد: باید نگاه درست و واقع بینانه به ورزش داشت و ابعاد و زوایا و آثار مادی و معنوی آن را احصاء و بر مبنای آن‌ها فرهنگ سازی کرد.

وی «ورزش همگانی» را موضوعی مهم دانست و با تأکید بر اهتمام هر چه بیشتر وزارت ورزش و جوانان به آن گفت: امروز هزینه‌های زیادی به خاطر بی توجهی به ورزش می‌پردازیم که مهم‌ترین آن‌ها هزینه‌های بیمارستانی و درمانی است.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه ورزش به خصوص ورزش همگانی موجب کاهش سرمایه گذاری در حوزه درمان و همچنین پیشگیری از جرم می‌شود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به تأکید دین مبین اسلام بر تقویت روح و اراده در کنار تقویت جسم اظهار کرد: جوانی بهترین زمان ممکن برای تزکیه و تهذیب نفس است و اگر در این مقطع برای تقویت روح تلاش نشود، انجام این کار در سنین میانسالی و پیری بسیار دشوار خواهد بود.

وی یکی از آثار مهم تقویت روحی را توجه به معنویات و روحیه ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان دانست و با تجلیل از توجه ورزشکاران کشورمان به نماد‌های ارزشی در میادین ورزشی گفت: این که ورزشکار ما بعد از پیروزی بر حریف خود نام مبارک ائمه اطهار را بر زبان می‌آورد و بر چفیه که نماد حمایت از مظلومان و فلسطین و مبارزه با ظلم و اسرائیل غاصب است سجده می‌کند، بسیار ارزشمند و غرورآفرین است.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم اجرای همه جانبه قانون جامع حمایت از معلولان که مورد مطالبه ورزشکاران پارالمپیکی بود تأکید کرد و گفت که سازمان بازرسی کل کشور بر نحوه اجرای این قانون نظارت می‌کند و با هر گونه قصور و تخلف از قانون برخورد خواهد شد.

محسنی اژه‌ای از لزوم حمایت قضایی از ورزشکاران نیز سخن گفت و متذکر شد قوه قضاییه آمادگی دارد تا خلاء‌های موجود در زمینه حمایت‌های معنوی و حقوقی از قهرمانان ورزشی را با ایجاد سازوکار‌های مناسب با همکاری وزارت ورزش و خود ورزشکاران و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی برطرف کند.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به درخواست برخی ورزشکاران برای ایجاد شعب اختصاصی برای رسیدگی به مشکلات و دعاوی حقوقی ورزشکاران تصریح کرد: به دعاوی حقوقی ورزشی به صورت تخصصی رسیدگی خواهد شد.

محسنی اژه‌ای در این زمینه به ذکر نمونه‌ای از مشکلات مطرح شده توسط یکی از بانوان ورزشکار حاضر در این نشست اشاره کرد و گفت که «پیگیری حقوقی موضوعاتی چون سرقت مدال‌ها و احکام قهرمانان ملی و ارزشگذاری این اشیاء گرانبها قطعاً نیازمند بررسی کارشناسی و ایجاد فرایند تخصصی است که قوه قضاییه به آن توجه ویژه خواهد داشت».

 

پربیننده ترین محکومیت سیف به ۱۰سال و احمد عراقچی به ۸سال حبس / احکام، قطعی و لازم‌الاجر است طرح «ساماندهی صنعت خودرو» ابهام دارد؟ جزییات قتل ناموسی یک دختر جوان در رفسنجان نازنین زاغری به ۱ سال حبس محکوم شد توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره ماجرای «محرمانگی اموال مسئولان»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ورزشکاران اژه ای رئیس قوه قضاییه محسنی اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زینب محسنی افشار گفت: عفونت سیستم ادراری یکی از عفونت‌های ناشی از وجود میکروارگانیسم‌های عفونت زا در کلیه‌ها و مجاری ادراری و مثانه است که متاسفانه در افراد شیوع بالایی دارد به طوری که ۱ تا ۲ درصد کودکان و ۲۰ درصد زنانی که در سن باروری هستند را درگیر می‌کند.

به گفته این پزشک متخصص مردان، افراد مسن، بیماران دچار ضعف ایمنی، بیماری‌های زمینه‌ای یا اختلالات عملکردی، آناتومیک ادراری نیز در خطر بالای عفونت ادراری قرار دارند.

دکتر محسنی افشار با بیان اینکه عفونت‌های ادراری بسته به محل درگیری ممکن است تظاهرات متنوعی داشته باشند گفت:عفونت‌های ادراری تحتانی اغلب با تکرر و سوزش ادرار، نیاز شدید و فوری به دفع ادرار، کدر شدن یا تغییر رنگ ادرار و درد سوپراپوبیک تظاهر می‌یابد، در حالی که عفونت‌های ادراری فوقانی علاوه بر علائم ذکر شده ممکن است با تب، لرز، درد پهلو‌ها و کمر تهوع، استفراغ و تغییر هوشیاری ظاهر شوند.

وی بهترین راه کنترل عفونت ادراری در جامعه را پیشگیری از آن دانست و گفت: اقداماتی همچون نوشیدن مایعات فراوان به ویژه آب، رعایت بهداشت، پرهیز از استفاده از لباس‌های تنگ و نایلونی می‌تواند از ابتلا به عفونت‌های ادراری پیشگیری کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟