Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: در پی آن هستیم مشکلاتی که زنان مولد روستایی و عشایری در دربافت وام و تسهیلات همچون نبود ضامن و سند دارند، را برطرف کنیم تا وام‌ها را با بهره کمتر و تنفس بیشتر در اختیارشان قرار دهیم.

خبرگزاری میزان - «انسیه خزعلی» ظهر امروز در نشست امضای تفاهمنامه با معاونت توسعه امور روستایی گفت: تامین بیمه‌های درمانی در روستا‌ها انجام شده است و اگر جایی تحت پوشش نیست باید اطلاع داده شود و خدمات درمانی به تمامی زنان روستایی و عشایر اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیمه‌های تامین اجتماعی نیز برای پوشش بخشی از زنان روستایی و عشایر فراهم شده است و امیدواریم پوشش دهی این بیمه برای زنان روستایی و عشایر توسعه یابد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: برای فعال کردن روستا‌ها و دفاع از زنان روستایی و عشایر که همانند ستون‌های روستا‌ها و موجب پایداری، پویایی و بالندگی روستا‌ها هستند. هر کجا زنان روستا‌ها فعال بودند شاهد بودیم که این‌روستا‌ها به بالندگی رسیده‌اند و مولد بودن را در محصولات تولیدی آن‌ها در بخش کشاورزی، صنعت و محصولات کشاورزی شاهد بوده ایم، باید حمایت ازاین بانوان به‌صورت خاص صورت بگیرد.

خزعلی عنوان کرد: در پی آن هستیم مشکلاتی که زنان مولد روستایی و عشایری در دربافت وام و تسهیلات همچون نبود ضامن و سند دارند، را برطرف کنیم تا وام‌ها را با بهره کمتر و تنفس بیشتر در اختیارشان قرار دهیم.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه با معاونت امور روستایی ریاست جمهوری گفت: تفاهمنامه‌ای را نیز با وزارت کشاورزی خواهیم داشت تا از زنان بطور خاص حمایت شود و تسهیلاتی برای اشتغالزایی، وام قرض الحسنه و عمران‌روستایی و حتی موضوع ازدواج در اختیارشان قرار گیرد.

خزعلی با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌هایی که هم اکنون در روستا‌ها دیده می‌شود، کاهش آمار ازدواج است، گفت: برای افزایش آمار ازدواج جوانان روستایی تلاش خواهیم‌ کرد هر چند بخش عمده این موضوع به مباحث فرهنگی برمی‌گردد و نیاز به فرهنگسازی و کار جدی روی نوع و سبک زندگی و همچنین برخی شیوه‌هایی‌هایی دارد که در حال تغییر هستند و به ساحت خانواده و روند توسعه آن و جمعیت آسیب وارد می‌کنند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طبق تفاهمی که با معاونت امور روستایی ریاست جمهوری صورت گرفت، اگر زوجین متولد دهه ۶۰ باشند، تسهیلات مستقیم و ویژه‌ای در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. برای تامین مسکن این زوجین نیز رایزنی‌های دیگری خواهیم کرد تا از نظر مسکن نیز در اولویت دریافت مسکن‌هایی که اختصاص داده می‌شود، قرار بگیرند.

 

بیشتر بخوانید:  دیدار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بانوان عشایر و کشاورزان شهرستان بیضا

 

انتهای پیام/

برچسب ها: انسیه خزعلی معاونت توسعه روستایی زنان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انسیه خزعلی معاونت توسعه روستایی زنان زنان روستایی و عشایر ریاست جمهوری زنان روستا امور زنان روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد