Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اطلاعات مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه، جنگنده میگ-۳۱ این کشور یک فروند بمب‌افکن راهبردی آمریکایی را در آسمان سواحل دریای ژاپن و نزدیک مرزهای روسیه همراهی کرد تا از عدم نقض حریم هوایی این کشور مطمئن شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد که یک فروند جنگنده میگ-31 مجبور به پرواز شد تا در آسمان آب‌های ساحلی دریای ژاپن یک فروند بمب افکن راهبردی نیروی هوایی آمریکا را مشایعت کرده و از عدم نقض مرزهای ملی روسیه اطمینان حاصل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعات، خلبانان جنگنده میگ روسی هدف هوایی شناسایی شده توسط ایستگاه رادار در آسمان دریای ژاپن که در حال نزدیک شدن به حریم هوایی روسیه بود را یک بمب افکن راهبردی آمریکایی از نوع "بی-1بی" تشخیص داد و آن را در مناطق ساحلی دریای ژاپن همراهی کرد تا از مرز روسیه دور شود. در این حادثه حریم هوایی روسیه نقض نگردید.

خلبانان جنگنده روسی در طول این پرواز بطور دقیق کلیه قوانین بین‌المللی در خصوص استفاده از حریم هوایی بین المللی را رعایت کردند.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ناوشکن "Chafee" متعلق به نیروی دریایی آمریکایی حاضر در منطقه دریای ژاپن، تلاش کرد تا از مرزهای ملی روسیه در خلیج پطر کبیر عبور کند که اقدام این ناوشکن آمریکایی بعد از هشدار به خدمه آن، توسط کشتی ضد زیردریایی "آدمیرال تریبوتس" ناوگان اقیانوس آرام روسیه سرکوب شد.

در همین رابطه، مستشار نظامی آمریکا فوراً بهوزارت دفاع روسیه احضار شده و اعتراض رسمی مسکو به وی ابلاغ شد.

"سرگئی اورجونیکیدزه" معاون سابق وزیر امور خارجه روسیه و معاون سابق دبیرکل سازمان ملل متحد درباره این حادثه اظهار نظر کرد که اقدام تحریک آمیز ناوشکن آمریکایی در سواحل دریای ژاپن، به منظور قدرت نمایی طرف آمریکایی صورت گرفته و هدف از آن گذاشتن تأثیر اخلاقی بر رهبران روسیه بود.

جنگنده‌های روسیه بمب‌افکن آمریکایی را بر فراز اقیانوس آرام مشایعت کردندرهگیری هواپیمای آمریکایی در اقیانوس آرام توسط جنگنده روسیه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه دریای ژاپن حریم هوایی بمب افکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۲۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: پهپاد اوکراین بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه اضافه کرد: تلاش کی یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی بر فراز منطقه بلگورود و کورسک خنثی شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است: پهپادی که کی یف با آن قصد حمله به منطقه بلگورود و کورسک را داشت، منهدم شد؛ تلفات جانی و خسارتی هم به بار نیامد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر هم اعلام کرده بود که سامانه پدافند هوایی مسکو، چند پهپاد ارتش کی‌یف را در منطقه بلگورود سرنگون کرد.

ضدحملاتی که کی‌ یف ماه‌ ها درباره آن تبلیغ کرده و غربی‌ ها به شدت به آن دل بسته‌ بودند، از اوایل ژوئن پیش شروع شد؛ اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این ضدحملات راه به جایی نبرده و علاوه بر این، تلفات زیادی را هم روی دست رژیم کی‌ یف گذاشت.

کد خبر 6093479

دیگر خبرها

  • بسته شدن حریم هوایی پاریس در افتتاحیه المپیک
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • درباره سوخو ۷۵ روسی که ممکن است به ایران بیاید
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها