Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:47:39 GMT

سنددار شدن ۲۳ هزار رقبه ملکی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۲۷۳۷

سنددار شدن ۲۳ هزار رقبه ملکی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰

به گزارش ایرنا از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از ظهر امروز (۲۵ مهر) در مراسم «رونمایی از نظام هویت هوشمند موقوفات کشور» که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، رسیدگی به وضعیت اسناد موقوفه و حفظ آنها را یکی از دغدغه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و افزود: برخی افراد در طول تاریخ درصدد اختفای این اسناد بوده‌اند و حتی در برخی موارد این اسناد تاریخی، مورد تعدی و تجاوز واقع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه «نظام هویت هوشمند موقوفات کشور» حرکت و سرعت ما را برای رسیدگی به اسناد موقوفه افزایش می‌دهد، تصریح کرد: با این تفاهم‌نامه، پلاک‌های وقفی را بررسی می‌کنیم؛ در گام دوم سازمان اوقاف و امور خیریه را شفاف‌تر و موثرتر مشاهده خواهید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی تاکید کرد: «نظام هویت هوشمند موقوفات کشور» باعث می‌شود تا سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای حل مشکلات با برخی نهادها مثل سازمان جنگل‌ها، مذاکره شفاف‌تری داشته باشد.

وی با اشاره به مهم بودن سه گذاره حفظ موقوفات، افزایش منافع موقوفات منفعتی و اجرای نیت در سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: سامانه نظام هویت هوشمند موقوفات کشور یاری‌دهنده ما در گذاره اول خواهد بود و قدرت تصمیم‌گیری ما را افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه ۲۳ هزار رقبه ملکی از اراضی موقوفه در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ دارای سند شدند، تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ شناسه‌ها را تکمیل می‌کنیم و سراغ پلاک‌های ثبتی می‌رویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی خاطرنشان کرد: انشالله «نظام هویت هوشمند موقوفات کشور» بر شفافیت بیافزاید و باعث شود تا مردم وقف‌های جدیدی داشته باشند؛ در همین ایام نیز وقف‌های جدید زیادی با نیازهای توسعه علم و فناوری به ثبت رسیده است.

ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این مراسم گفت: به مناسبت دهه وقف ما نظام هویت هوشمند موقوفات کشور را تعیین می‌کنیم که نقش موثری در شفافیت موقوفات، تسریع در انجام امور، ارتقاء کیفیت، ارائه خدمات و نظارت الکترونیکی دارد.

وی ادامه داد: در واقع با هر وقفی، یک شخصیت حقوقی جدید ایجاد می‌شود که این شخصیت حقوقی نیاز به یک شناسه دارد و همانطور که با تولد هر فرد یک شناسنامه حقیقی برای احراز هویت صادر می‌شود با هر وقفی نیز یک شناسه ملی و شناسنامه حقوقی صادر می‌شود که احراز هویت آن شخصیت حقوقی از طریق این شناسه ‌صورت یکتا صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: بعد از آن تمام امور از طریق آن شناسه قابل رصد و پیگیری است و تاکنون نیز اختصاص شناسه به‌صورت وقفی در سازمان ثبت صورت می‌گرفت، اما با همکاری سازمان اوقاف در دوره جدید این نظام هویت هوشمند ایجاد شده است تا از این به بعد به محض اینکه وقفی صورت می‌گیرد، اطلاعات آن به‌صورت الکترونیکی به سازمان ثبت ارسال و به‌صورت الکترونیکی نیز تمام مشخصات اطلاعات آن و به‌صورت لحظه‌ای فراهم می‌شود و تمام مراحل و تغییرات به‌طور الکترونیکی انجام می‌گیرد.

خدائیان یادآور شد: با این اطلاعات الکترونیکی هم شفافیت در اداره آن صورت می‌گیرد و هم با سرعت عملی که ایجاد می‌شود ما تعداد زیادی شناسه حقوقی اختصاص می‌دهیم؛ ضمن اینکه امکان اشتباه نیز کمتر می‌شود و یک نوع تحول در بحث نظارت بر موقوفات با ایجاد نظام هویت هوشمند صورت می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، مراسم «رونمایی از نظام هویت هوشمند موقوفات کشور» پیش از ظهر امروز (۲۵ مهر) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام امرالله ‌حسنی‌نیا معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه، مجتبی باقرزاده مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه، ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونان و مدیران این سازمان حضور داشتند.

در انتهای مراسم «رونمایی از نظام هویت هوشمند موقوفات کشور»، هویت هوشمند شناسه ملی امامزاده صالح (ع) به‌طور آزمایشی ایجاد شد.

برچسب‌ها سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان اوقاف و امور خیریه بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان اوقاف و امور خیریه بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان اوقاف و امور خیریه بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نظام هویت هوشمند موقوفات کشور سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حجت الاسلام والمسلمین صورت می گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۲۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمد احمدی در نشست وبیناری دوره آموزشی ساماندهی، GIS، تفسیر عکس‌های هوایی و رفع تداخلات ویژه رؤسای ادارت امور اراضی استان هرمزگان ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: رفع تداخلات اراضی به عنوان پیش‌نیاز تثبیت مالکیت مردم بر اراضی و صدور اسناد اراضی کشاورزی در اولویت سازمان امور اراضی کشور است

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بسیاری از استان‌های کشور در این خصوص در حال اتمام کار و ورود به مرحله بعدی تثبیت مالکیت اراضی در قالب تطبیق، مستندسازی و صدور اسناد اراضی کشاورزی هستند.

مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی خاطرنشان کرد: برنامه‌های حفظ کاربری اراضی، آمایش سرزمین و مدیریت جامع اراضی کشاورزی کشور نیز از اهداف اصلی سازمان امور اراضی به شمار می‌رود که در دست اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ پرونده برای صیانت از موقوفات استان زنجان تشکیل شد 
  • کسب رتبه اول کشوری اردبیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی
  • قرارگاه ملی مسجد باید بر تقویت ساختار مردمی اداره مساجد همت گمارد 
  • اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه GIS ثبت شد
  • اطلاعات ۳۳ درصد موقوفات در سامانه جی آی اس ثبت شد
  • ۷۵۰۰ رقبه اوقاف زنجان در سامانه جی آی اس ثبت شد
  • بازارچه خیریه سازمان ملل به نفع کودکان جهان برگزار شد
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟