Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@08:27:54 GMT

عدم آگاهی قبل ازدواج مشکل عمده جوانان است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۲۸۰۶

عدم آگاهی قبل ازدواج مشکل عمده جوانان است

ایسنا/همدان دبیر موسسه رویش جوانه‌های زندگی هگمتانه گفت: عدم آگاهی قبل از ازدواج مشکل عمده جوانان است و پس از آن روابط متقابل زوجین با یکدیگر مشکل بعدی آنها است.

به گزارش ایسنا، فاطمه دوست‌محمدی یکشنبه ۲۵ مهرماه در حاشیه دوره ملی حضوری و مجازی دانش‌افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: یکی از مشکلات ازدواج در شهر همدان ازدواج در سنین خیلی پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مشکل عمده افرادی که عموما در سنین ۱۳ تا ۱۵ سال ازدواج می‌کنند عدم آگاهی این سنین از ازدواج و برقراری ارتباط با همسر است.

دوست‌محمدی با اشاره به اینکه جوانان یکی از اقشار جامعه هستند که از مشاوره بیشترین استفاده را می‌کنند، تصریح کرد: این قشر همچنین از مشاوره‌های قبل از ازدواج بسیار بهره می‌برند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استفاده از مشاوره‌های قبل از ازدواج به دستورالعملی در خانواده‌ها تبدیل شده و امروزه تأیید مشاور خیلی بیشتر در میان خانواده‌ها رواج پیدا کرده است.

دوست‌محمدی با تأیید بر اینکه استفاده از مشاوران متبحر، خبره و با تجربه نتایج بسیار خوب و تأثیرگذاری برای پیش از ازدواج دارد، افزود: در سالیان اخیر مشاوره بعد از ازدواج نیز در بین خانواده‌ها جایگاه خوبی پیدا کرده و در آگاه‌سازی آنها بسیار موثر بوده است. 

وی در ادامه مطرح کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در دو ماه پیش ۲۰ کارگاه در زمینه ازدواج و خانواده برگزار کرده و در زمینه آگاهی دادن و فرهنگ‌سازی نیز اقدامات بسیار زیادی انجام شده است.

دبیر موسسه رویش جوانه‌های زندگی هگمتانه ادامه داد: به عنوان مثال یکی از این اقدامات این بود که در سطح شهر و مخصوصا مناطق محروم کارگاه‌های جمعی یا آنلاین بسیاری برگزار شد که تأثیر زیادی در آگاه‌سازی جوانان داشت.

دوست‌محمدی در پایان شرح داد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی اگر به صورت مداوم باشد می‌تواند بسیار  موثر باشد، از طرف دیگر در اینگونه‌ فضاها تعاملات خوبی بین شرکت‌کنندگان شکل می‌گیرد، تجربیات را با یکدیگر در میان می‌گذارند و راهکارهای خوبی ارائه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، پنجمین دوره ملی مجازی دانش‌افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران تخصصی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه در همدان در حال برگزاری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ازدواج مراکز مشاوره ازدواج استانی اجتماعی دوست محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۲۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده «سقط جنین» چیست؟

 به گزارش تابناک، دکتر انسیه خزعلی در همایش هم اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها که در مشهد مقدس برگزار شد بیان کرد: امیدواریم بنیاد آبشار عاطفه‌ها در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ وی ادامه داد: مسئله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادیست که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت کند.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • ذوق خانم بازیگر برای ازدواج با مهران مدیری!
  • ذوق خانم بازیگر برای ازدواج به مهران مدیری!
  • نعیمه نظام‌دوست؛ دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم (فیلم)
  • (ویدئو) نعیمه نظام‌دوست: دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • نعیمه نظام‌دوست: دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم؛ واکنش مدیری را ببینید | ویدئو
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌