Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، طرح‌های پیشنهادی فیفا، قرار است دسامبر سال جاری در مجمع ۲۱۱ عضوی این نهاد جهانی به رای گذاشته شود و «جیانی اینفانتینو» رییس فیفا که عضوی از کمیته بین‌المللی المپیک نیز محسوب می‌شود در جستجوی حمایت جهانی سفرهایی را به گوشه و کنار جهان ترتیب داده است. این طرح از سوی «آرسن ونگر» سرمربی اسبق باشگاه آرسنال انگلیس و رییس کنونی واحد توسعه بین‌المللی فوتبال در فیفا مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح مذکور از سوی شماری از فدراسیون‌های ملی و قاره‌ای و همچنین بازیکنان و هواداران مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به نگرانی‌های بی‌شماری در رابطه با تاثیر چنین تغییری از جمله «تحلیل و تضعیف» ارزش‌ جام جهانی اشاره کرده است.

هیات اجرایی کمیته بین‌المللی فوتبال در بیانیه‌ای با اشاره به این نگرانی‌ها، اعلام کرد: شماری از فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش‌های دیگر، فدراسیون‌های ملی فوتبال، باشگاه‌ها، اتحادیه بازیکنان و مربیان، تردید و مخالفت شدید خود را با این طرح اعلام کرده‌اند؛ طرحی که به منظور درآمدزایی بیشتر برای فیفا طراحی شده‌ است. 

در این بیانیه با اشاره به سه نگرانی عمده، آمده است: «چنین اقدامی به تضعیف تنوع و توسعه سایر ورزش‌ها به غیر از فوتبال منجر می‌شود، افزایش رویدادهای مردان در تقویم ورزشی بین‌المللی، به ایجاد چالش‌هایی برای توسعه بیشتر فوتبال زنان می‌انجامد و سرانجام سلامتی بازیکنان به خطر می‌افتد.»

در پایان این بیانیه می‌خوانیم: کمیته بین‌المللی المپیک این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را به اشتراک گذاشته و از درخواست‌ سهامداران فوتبال، فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش و سازمان‌دهندگان رویدادهای بزرگ به منظور بحث و تبادل نظر بیشتر و گسترده‌تر در این باره حمایت می‌کند.

گفته می‌شود باشگاه‌ها، لیگ‌ها و کنفدراسیون‌های اروپایی و آمریکای جنوبی اطمینان دارند که قادر به متوقف کردن این طرح هستند. 

اینفانتینو با دفاع از این طرح گفته است: اعتبار یک رویداد به کیفیت آن بستگی دارد نه دفعات برگزاری آن؛ رقابت‌های سوپر بول (مسابقه سالانه فوتبال آمریکایی)، ویمبلدون یا لیگ قهرمانان هر سال برگزار می‌شود و هر سال هم همه برای آن هیجان و اشتیاق دارند. 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فیفا اتحادیه فوتبال اروپا آمریکای جنوبی آرسن ونگر آمریکای جنوبی اتحادیه فوتبال اروپا جیانی اینفانتینو فیفا کمیته بین المللی المپیک یوفا کمیته بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی خواستار تدابیر ملموس ایران برای رفع نگرانی‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از آژانس فرانس پرس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) روز سه شنبه پس از بازگشت از ایران در فرودگاه وین به خبرنگاران گفت: همکاری با ایران کاملاً رضایت بخش نیست.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بدون اشاره به خروج آمریکا از توافق برجام در سال ۲۰۱۸ و انفعال آشکار تروئیکای اروپایی در قبال تعهدات مصرح خود در این توافق تنها از ایران خواست تا برای رفع نگرانی‌ های ادعایی در مورد برنامه هسته‌ای‌، تهران تدابیر «ملموسی» را اتخاذ کند.

«رافائل گروسی» در این خصوص گفت: ما باید ادامه دهیم… وضعیت فعلی برای من کاملاً رضایت بخش نیست. ما تقریباً در یک بن بست قرار داریم... و این باید تغییر کند.

این در حالیست که وی بعدازظهر امروز (سه شنبه) در نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان گفته بود: در سال‌های گذشته با چالش‌های جدی در حوزه‌های سلامت، انرژی و موارد دیگری مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای می‌تواند به بسیاری از چالش‌های حال حاضر پاسخ دهد، گفت: سیل‌ها و افزایش دمای هوا می‌تواند بر همه چیز اثر منفی بگذارد. چند ماه پیش در اجلاس COP تاکید شد که باید مصرف کربن به صفر برسد. بیماری‌هایی مانند سرطان یکی از جدی ترین چالش‌های جهان است و سالانه با بیش از ۴ میلیون کیس سرطان مواجه هستیم.

گروسی افزود: به علت چالش‌های سیاسی، از همکاری دانشمندان هسته‌ای ایران و جهان محروم شده‌ایم.

دیگر خبرها

  • جای امباپه باشم، عربستان را به رئال ترجیح می‌دهم!
  • شروین اسبقیان: کمیته انضباطی مستقل از فدراسیون فوتبال است
  • اتفاقی که فقط در ایران نگرانی دارد؛ دلواپسان به دنبال وضع دوباره ممنوعیت؟
  • نگرانی ادامه‌دار دلواپسان از حضور زنان در ورزشگاه
  • گروسی خواستار تدابیر ملموس ایران برای رفع نگرانی‌ها
  • گروسی خواستار تدابیر «ملموس» ایران برای رفع نگرانی‌ها شد!
  • رئیس فیفا: لیگ MLS از تاثیر لیونل مسی بیشتر استفاده کند؛ آیا آمریکا بازیکنان بزرگی دارد؟
  • ورزش در سلامت سازمانی و بهره وری نقش ممتاز دارد
  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • چرا فوتبال هم برای سلامتی شما خوب است و هم بد؟ (زیرنویس فارسی)