Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشگاه قوه‌قضاییه بر تعامل و ارتباط بیشتر این پژوهشگاه با دستگاه قضا و محاکم تأکید کرد و گفت: در حال حاضر ارتباط کاملی بین پژوهشگاه و دستگاه قضا وجود ندارد بنابراین باید موضوع ارتباط با دستگاه قضا و حضور قضات در پژوهشگاه و پژوهشگران در محاکم برای حل مشکلات سیستم قضایی کشور، ارتقا یابد. خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین هادی،رئیس پژوهشگاه قوه‌قضاییه بر تعامل و ارتباط بیشتر این پژوهشگاه با دستگاه قضا و محاکم تأکید کرد و بیان داشت: در حال حاضر ارتباط کاملی بین پژوهشگاه و دستگاه قضا وجود ندارد بنابراین باید موضوع ارتباط با دستگاه قضا و حضور قضات در پژوهشگاه و پژوهشگران در محاکم برای حل مشکلات سیستم قضایی کشور، ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام و المسلمین هادی در دیدار عمومی با مدیران، روسای پژوهشکده‌ها، پژوهشگران و کارکنان پژوهشگاه قوه قضاییه، با تأکید بر جایگاه علمی قابل قبول پژوهشگاه اظهار کرد: در شرایط فعلی که پژوهشگاه قوه قضاییه از جایگاه علمی قابل قبولی برخوردار است، هدف اصلی تمام فعالیت‌ها و پژوهش‌ها باید در راستای حل مشکلات دستگاه قضایی باشد.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی ما این است که طرح‌ها و پروژه با محوریت حل مسائل دستگاه قضا باشد به شکلی که قضات نیز در آرای خود از این پژوهش‌ها استفاده کنند، گفت: پژوهشگاه قوه قضاییه این آمادگی را خواهد داشت تا نیاز‌های علمی تمام بخش‌های دستگاه قضایی را دریافت و بر اساس آن نیازها، پژوهش‌های کاربردی لازم را انجام دهد.

رئیس پژوهشگاه قوه‌قضاییه با بیان اینکه استفاده از سربازان نخبه و طرح‌های مختلف بسیار موثر بوده، ولی باید دید که این طرح‌ها و اقدامات چه تاثیری در رای دادگاه و استفاده قضات خواهد داشت، افزود: از نکاتی که باید پژوهشگاه قوه‌قضاییه مدنظر قرار دهد، فضای دوستانه و اعتماد به یکدیگر است به شکلی که اصل باید تعامل و فضای دوستانه باشد و این امر در سوره حجرات نیز تاکید شده که افراد مومن و مسلمان باید رابطه اخوت و برادری داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین هادی با تاکید بر اینکه بحث کار مفید نیز باید مدنظر قرار گیرد تا از نظر قانونی و شرعی در پیشگاه حق تعالی مدیون نشویم، گفت: موضوع دیگر سلامت کاری است که باید در دستور کار قرار گیرد به شکلی که افراد از مسیر خود منحرف نشده و در فضای علمی موثر واقع شوند.

رئیس پژوهشگاه قوه‌قضاییه در ادامه بر ضرورت افزایش ارتباط گروه‌ها و پژوهشگران پژوهشگاه با یکدیگر تأکید کرد و افزود: همچنین افزایش تعامل پژوهشگاه با دستگاه قضا به ویژه محاکم باید مدنظر قرار گیرد، زیرا در حال حاضر ارتباط کاملی وجود ندارد بنابراین باید موضوع ارتباط با دستگاه قضایی و حضور قضات در پژوهشگاه و پژوهشگران در محاکم ارتقا یابد.

حجت‌الاسلام والمسلین هادی در پایان نیز بر ارتقاء ارتباط و تعامل پژوهشگاه قوه قضاییه با مراکز علمی تأکید کرد و گفت: برقراری این ارتباط و تعامل به طور قطع و یقین، فضای علمی مطلوبی را رقم خواهد زد.

در ادامه این نشست نیز کارکنان اداری و پژوهشگران پژوهشگاه قوه قضاییه، درخواست‌ها، نیاز‌ها و چالش‌های پیش روی خود را با رئیس جدید پژوهشگاه مطرح کردند.   بیشتر  بخوانید: انجام پژوهش‌های مبتنی بر سیاست‌های راهبردی در پژوهشگاه قوه قضاییه   انتهای پیام/ برچسب ها: پژوهشگاه قوه قضاییه تعامل و همکاری نخبگان علمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پژوهشگاه قوه قضاییه تعامل و همکاری نخبگان علمی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه دستگاه قضا حجت الاسلام پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد

استاندار خراسان جنوبی گفت: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی افزایش یابد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، جواد قناعت صبح امروز در ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از چهار حوزه انتخابیه خراسان جنوبی در سه حوزه تکلیف انتخابات در مرحله اول مشخص شد و حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان به مرحله دوم کشیده شد که 21 اردیبهشت انتخابات مرحله دوم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات حساسیت بیشتری وجود دارد، اینکه مرحله دوم انتخابات در مرکز استان برگزار می‌شود و در این مرحله بین دو داوطلب رقابت انجام می‌شود، لذا باید دقت لازم در مناظرات انجام شود. همه دستگاه‌ها باید در مرحله دوم انتخابات پای کار باشند تا در یک فضای سالم و رقابتی انتخابات برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: جلسه توجیهی با حضور دو داوطلب مرحله دوم انتخابات برگزار شود و پیش‌بینی‌های لازم درباره نیروهای پشتیبانی انجام و اگر لازم باشد، افراد مورد نظر در شعب اخذ رأی جایگزین شوند. با توجه به وقوع سیل در روزهای اخیر اگر سیل در جاهایی منجر به تخریب جاده‌ها شده است، باید پیش‌بینی‌های مورد نظر و تست دستگاه‌های احراز هویت به خوبی انجام شود. با توجه به شرایط آب و هوایی در صورتی که در روز انتخابات بارندگی داشته باشیم از یکی دو روز قبل از انتخابات پیش بینی‌های لازم باید توسط دستگاه‌های مربوط انجام شود.

قناعت با اشاره به پیش‌بینی‌ها انجام شده در مرحله اول انتخابات که با سردی هوا و بارش برف همراه بود گفت: از ساعت 8 صبح روز انتخابات باید همه دستگاه‌های احراز هویت در شعب اخذ رای فعال شوند. در مرحله دوم انتخابات سه شهرستان استان یعنی یک چهارم خراسان جنوبی درگیر برگزاری انتخابات هستند. در مرحله اول انتخابات هیچ موضوع امنیتی نداشتیم و انتظار داریم رسانه‌ها با حضور فعال در این موضوع، شاهد حضور حداکثری مردم در شهرستان‌های مورد نظر در مرحله دوم انتخابات باشیم. 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات احتمالی باید افزایش یابد، زیرا استانی در این زمینه موفق خواهد بود که سطح تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی آن بیشتر باشد و امیدواریم که ستاد انتخابات استان رتبه خوبی را در کشور در این زمینه کسب کند و انتخابات در فضای سالم و رقابتی با مشارکت خوب مردم و بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

انتهای پیام/ 251

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری