Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز (یکشنبه، ۲۵ مهر) در جلسه هم‌اندیشی بزرگداشت هفته وحدت گفت: تنها راه نجات بشریت تمسک به سیره پیامبر خداست و امت اسلامی باید در مقابل آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی متحد شوند و در برابر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی ایستادگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وحدت یک اصل قرآنی و پیامبر اعظم (ص) مهمترین نقطه ایجاد وحدت است به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران اشاره کرد و گفت: نقطه مقابل وحدت، پراکندگی، تفرقه و اختلاف است، لذا در قرآن مجید این دو مفهوم در کنار هم دیده می شود و می فرماید و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا

اشجری اضافه کرد: بسیاری از مشکلات به ظاهر حل نشدنی جهان اسلام، با وحدت و همدلی مسلمانان جهان، قابل حل است و نامگذاری هفته وحدت،فرصت مغتنمی است تا مسلمانان جهان در برابر فتنه انگیزی دشمنان اسلام از جمله شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی متحد شوند و در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی بایستند. تمام نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان در طول سال به‌ ویژه در هفته وحدت برای تحقق عملی شعار یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا گام بردارند.

وی افزود: امروز کوبیدن بر طبل تفرقه از سوی هر حزب و گروهی، خیانت به اسلام و قرآن محسوب می شود. امامین انقلاب اسلامی، منادیان وحدت بین مسلمانان جهان هستند که ندای وحدت را به گوش جهانیان می رسانند.

اختلافات مذهبی، مهمترین ابزار استکباری علیه ملت های مسلمان است

اشجری از اختلافات مذهبی به عنوان مهمترین ابزار استکبار جهانی یاد کرد و گفت: بزرگ کردن محور اختلافات و کوچک کردن محور اشتراکات، یکی از اساسی‌ترین توطئه های استکبار جهانی علیه ملت‌های مسلمان است. در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی برای وحدت، معانی متعددی از جمله، تکیه بر مشترکات، مقابله با دشمن و همدلی با یکدیگر، احساس برادری، نفی تنازع نه اثبات عقیده، یکدلی عاطفی و سیاسی در مقابل دشمن، همکاری فرقه های مسلمین با همدیگر و عدم معارضه آنها با هم، بیان شده است. همچنین ایشان می فرمایند معنای اتحاد بین ملت‌های اسلامی این است که در مسائل مربوط به جهان اسلام، هم سو حرکت کنند و به یکدیگر کمک کنند و در داخل این ملت‌ها، سرمایه‌هایشان را علیه یکدیگر به کار نبرند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اقدام وحشیانه جانیان ضد دین در آستانه هفته وحدت به منظور ایجاد تفرقه بین مسلمین است، گفت: استکبار جهانی با استفاده ابزاری از داعش در به شهادت رساندن مردم مظلوم قندوز و قندهار افغانستان به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است.

هفته وحدت در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی (ره) مطرح شد و همه ساله از ۱۲ ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) به روایت اهل سنت آغاز می شود و تا ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت رسول خدا (ص) به روایت شیعیان ادامه خواهد داشت که امسال از ۲۷ مهر تا دوم آبان خواهد بود. در همین راستا کنفرانس بین المللی وحدت از سوی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

مجمع تقریب مذاهب اسلامی از سال ۶۹ به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده، تاکنون ۳۴ دوره از کنفرانس وحدت برگزار شده است که اولین تا چهارمین کنفرانس وحدت قبل از تشکیل مجمع تقریب مذاهب در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده است. 

برچسب‌ها مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وحدت اسلامی مقام معظم رهبری ایالات متحده آمریکا امام خمینی کنفرانس وحدت اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وحدت اسلامی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وحدت اسلامی مقام معظم رهبری ایالات متحده آمریکا امام خمینی کنفرانس وحدت اسلامی تبلیغات اسلامی استکبار جهانی هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید

ماموستا ملامحمد محمودی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب در سخنانی با اشاره به اینکه جهان اسلام و دولت‌های مسلمان در قبال مسئله غزه همچنان سکوت پیشه کرده‌اند، اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ روز از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد و در این مدت مجامع حقوق بشری و کشورهای اسلامی سکوت خفت باری پیشه کرده‌اند.
 
امام جمعه شهرستان روانسر ادامه داد: بی‌گمان این سکوت و بی‌تفاوتی جهانیان به ویژه کشورهای اسلامی بر گستاخی رژیم صهیونیستی خواهد افزود و اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد در آینده‌ای نه چندان دور زبانه‌ها و شعله‌های این آتش و نسل کشی به دیگر کشورهای جهان اسلام کشیده خواهد شد.
 
این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: بی‌تفاوتی امروز مسلمین در برابر جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه دیر یا زور گریبان مسلمین را می‌گیرد بنابراین این بی‌تفاوتی نه تنها حاشیه امنی برای کشورهای مسلمان نخواهد بود بلکه خود می‌تواند آغازی بر شعله‌ورتر شدن آتش جنگ و خونریزی در منطقه گردد.
 
این عالم برجسته اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجمعات دانشجویی در جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر حمایت از مردم غزه، گفت: امروز صدای مظلومیت مردم غزه در دانشگاه‌های کشورهای اروپایی و غربی و آمریکایی شنیده می‌شود و به عینه شاهدیم که معترضان به این جنایات و نسل‌کشی‌ها چگونه توسط پلیس آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی و حامی حقوق بشر و آزادی بیان سرکوب می‌شوند.
 
امام جمعه شهرستان روانسر افزود: الهی محقق خواهد شد و بی‌گمان فلسطین از آن ملت فلسطین خواهد بود و این از وعده‌های خداوند متعال می‌باشد بنابراین بهتر است که جهان اسلام این واقعیت را بپذیرد و از پیله‌ای که به دور خود پیچیده است بیرون بیاید و در مقابل رژیم صهیونیستی عملاً وارد میدان مبارزه شود.
 
ماموستا محمودی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس آرمان‌های آزادی‌خواهانه خود از همان روزهای نخستین تجاوز صهیونیست‌ها به غزه، در عمل نشان داد که حامی ملت مظلوم غزه و فلسطین است بنابراین شایسته می‌باشد که دیگر دولت‌های اسلامی سیاست‌های آزادیخواهانه ایران اسلامی را برای خود سرمشق قرار دهند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم
  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • ظرفیت اقتصادی جهان اسلام برای پایان اشغالگری در فلسطین
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است