Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهالستان پالیز، یکی از بزرگترین نهالستان شمال غربی ایران است که در شهر میاندوآب واقع شده است. این نهالستان سالانه بیش از ۵۰۰ هزار اصله انواع ارقام نهال بارور و غی ثمری را زیر کشت دارد و هر سال ۵۰۰ هزار اصله ارقام نهال گردو و میوه شناسنامه­‌دار و مجوز­دار یه داخل و خارج صادر می­‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پالیزنهال، خرید نهال برای همه‌ی سرمایه گذاران در زمینه باغداری و نهالستان نکته‌ی حائز اهمیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بهتر است پیش از ورود به مسئله خرید اطلاع داشته باشید که تنوع گونه‌ های نهال محدودیت ندارد. انواع نهال نیز در اصل به گونه و اصالت ذاتی نهال و میزان باردهی آن بستگی دارد. البته باید توجه داشته باشید که نهال را از کدام مرکز فروش نهال خریداری می‌کنید.

فروش نهال در مجموعه پالیز نهال با تاییدیه جهاد کشاورزی و بهترین کیفیت ارائه می شود پس وقت رو از دست ندید و بهترین نوع نهال را انتخاب کنید چون مهمترین سرمایه ما شما باغبانان و مشتریان گرامی هستید. در ادامه ما درباره نهال بادام و نهال گیلاس برای اطلاعات کاملی در اختیارتان گذاشته ایم که پیشنهاد می کنیم از مطالعه آن غافل نشوید.

نهال بادام

اگر قصد خرید نهال بادام را دارید، قبل از آن باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید نهال بادام در آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم، خشک و زمستان های معتدل و مرطوب به خوبی رشد می‌کند. دمای بهینه برای رشد این نهال بین 15 تا 30 درجه سانتی گراد و جوانه‌های درخت نیاز سرمایی از 300 تا 600 ساعت زیر 2/7 درجه سانتی گراد برای شکستن خواب را دارند.

نهال‌های بادام در خاک با زهکشی خوب کاشته می‌شوند. خاک دارای عمق مناسب باید باشد. این نهال در انواع گوناگون خاک رشد می کند و می تواند در خاک شنی، لومی یا خاک رس خاک کاشته شود، اما بهترین رشد را در خاک با PH حدود 5/6 خواهد داشت، هر چند آنها خاک اسیدی، سطح PH خنثی و قلیایی را نیز تحمل می کنند.

حفر گودال کاشت حدود دو برابر عمیق تر و عریض تر از تراکم ریشه باید باشد. گسترش ریشه در گودال و پوشش دهی مناسب ریشه و خاک در نزدیکی تنه حدود هفت سانتی متر بایستی بالاتر از زمین اطراف باشد.

کاشت و آبیاری نهال بادام

پس از خرید نهال باید نسبت به کاشت آن اقدام نمایید. گام اول برای کاشت نهال بادام تست مناسب خاک و ایجاد گودال است. بسته به نتایج، اصلاح خاک و ایجاد خاک یکنواخت با استفاده از ادوات کشاورزی در آماده سازی برای کاشت می تواند انجام شود. انتخاب و طراحی سیستم آبیاری قبل از کاشت یکی از کارهای واجب است.

فاصله نهال بسته به محل، انواع بادام و طراحی شکل باغ تعیین می گردد اغلب باغات در شکل مربع کاشته می شوند. درختان بادام نیاز به آفتاب کامل دارند و حداقل ۶ ساعت در روز باید از آفتاب بهره ببرند. البته نور آفتاب بیشتر به معنی شکوفه دهی بهتر می باشد. به یاد داشته باشید که رنگ کردن سمت جنوبی از تنه و شاخه های بزرگ با دوغاب آهک از درخت در برابر آفتاب سوختی محافظت خواهد کرد.

آبیاری نهال بادام یک بار در هفته در طول سال اول پس از کاشت لازم است. کاهش آبیاری به هر دو تا چهار هفته در سال های بعدی انجام می گیرد. تنظیم آبیاری برای جلوگیری از غرق شدن ریشه در آب و اجازه یافتن خاک برای خشک شدن ضروری است.

نهال گیلاس

در این قسمت ما به شما اطلاعات کاملی در رابطه با نهال گیلاس خواهیم داد، این اطلاعات برای کسانی که قصد خرید نهال گیلاس را دارند، می تواند مناسب باشد. گیلاس بومی نواحی بین دریای خزر و دریای سیاه می ‌باشد و به احتمال زیاد بذر آن در زمان ‌های بسیار قدیم، توسط پرندگان به نقاط مختلف آسیا و اروپا برده شده است.

این گیاه در مناطقی که به خاطر سرما برای زردآلو و هلو نامناسب هستند به ‌خوبی رشد می‌کند و در مناطقی که دارای تابستان‌ های خنک و خشک هستند بهتر رشد می‌کند. از نظر مقاومت در برابر سرما، گیلاس بین هلو و گلابی قرار دارد، گیلاس با 500 تا 1500 ساعت دمای کمتر از هفت درجه سانتی‌گراد از استراحت بیرون می ‌آید.

نهال گیلاس همانند سایر میوه‌ های هسته‌دار، نسبتاً سطحی بوده به 1 الی 5/1 متر خاک نیاز دارد. برای گیلاس خاک ‌های لومی و شنی مناسب است و عدم زهکشی به گیلاس آسیب وارد می کند. اکثر ارقام گیلاس خودسترون هستند و نیاز به درخت گرده ‌زا دارند. گرده ‌افشانی توسط حشرات انجام می ‌شود.

گل‌های گیلاس معمولاً بعد از سایر میوه‌های هسته‌ دار باز می‌شوند و این امر باعث می‌شود که گیاه از خطر سرمای دیر رس بهاره در امان بماند.

ارقام مهم برای خرید نهال گیلاس

در ایران، حدود ۵۰ رقم گیلاس شناخته شده که از مهم‌ترین ارقام برای خرید نهال می‌توان موارد زیر را نام برد:

گیلاس‌های سیاه مشهد

گیلاس تک دانه

گلاس قرمز

زرد ارومیه  

انواع نژاد نهال گیلاس برای مناطق سردسیری و معتدل از جمله: نهال گیلاس هارت، نهال گیلاس تکدانه مشهد، نهال گیلاس زرد ، گیلاس خوشه‌ای و غیره می‌باشد. بهترین، پر فروش‌ترین و پر طرفدارترین نهال گیلاس در کشور نهال گیلاس هارت، نهال گیلاس تکدانه مشهد، نهال گیلاس زرد، گیلاس خوشه ای و غیره می‌باشد.

این میوه آبدار، خوش طعم و در رنگ های زرد، قرمز یا سیاه متنوع است. گیلاس منبع خوبی از ویتامین C است. مصرف گیلاس انرژی شما را افزایش می‌دهد. نکته این است که بسیاری از قندهای موجود در گیلاس، قندهای طبیعی هستند که شما را خوشحال می کنند و انرژی شما را تقویت می‌کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید نهال داشته باشید نهال بادام نهال گیلاس خرید نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، مسعود گرگیج افزود: سالانه در هرمزگان ۲۰۰ هزار اصله انواع نهال مرکبات پیوندی تولید می‌شود.
وی گفت: رقم‌های نهال‌های پیوندی گرمسیری و نیمه گرمسیری شامل؛ لیمو شیرین، لیمو ترش، نارنگی، انبه، زیتون بندری، کنار، انجیر، سه پستان و انگور است.
گرگیج افزود: ۱۱ نهالستان در شهرستان‌های رودان و حاجی آباد فعال هستند.

بیشتربخوانید:برداشت لیموترش نوبرانه از باغ‌های توکهور و هشتبندی

دیگر خبرها

  • جهاد کشاورزی یزد درباره تنش گرمایی درختان پسته هشدار داد
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • هر آنچه که باید در مورد استفاده از «وازلین» بدانید
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • برای تقویت استخوان از این ۱۱ خوراکی نگذرید
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید