Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:18:21 GMT

نرخ رشد موالید در گلستان زیر یک درصد است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۳۶۶۴

نرخ رشد موالید در گلستان زیر یک درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس، بعدازظهر یکشنبه در آیین افتتاح مرکز تعالی خانواده اظهار کرد: برای تحقق جامعه آرمانی باید خانوده های آرمانی بسازیم.

حق شناس طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی را سه عامل مهم در فروپاشی خانواده ها در جامعه برشمرد و افزود: زمانی مشکلات در جامعه حاد می شود که ما مسئله و اولویت ها را نشناسیم ولی امروزه ما به مشکلات جامعه کاملا واقف بوده و این اولین گام در حل مسائل و مشکلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گلستان با بیان این مطلب که خانواده مالک همه منابع اقتصادی است، افزود: برای رسیدن به تولیدات مهم باید خانواده هایی با فضائل اخلاقی در جامعه پرورش دهیم.

وی خانواده را مبداء همه تحولات جامعه آرمانی دانست و افزود: اگر خانواده ها با کیفیت باشند، جامعه و به تبع آن خدمات و کالاهای تولیدی با کیفیت خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: تحصیل در شرایط مجازی هیچ گاه کیفیت تحصیل به صورت حضور در مدارس را ندارد زیرا دانش آموزان در برخورد حضوری بسیاری از فضایل اخلاقی را از معلم خود می آموزند؛ به طوری که در یک همه پرسی متوجه شدند از هر سه دانش آموز مقطع ابتدایی یک نفر تمایل دارد مثل معلم خود باشد.

حق شناس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: هرچقدر هزینه برای تحکیم خانواده بدهیم به بیراهه نرفته ایم زیرا اگر برای تحکیم خانواده هزینه نکنیم باید برای حل معضلات خانواده های نامطلوب هزینه کنیم.

در برخی شهرستان های استان گلستان نرخ تولد بسیار کمتر از نرخ جایگزین است

استاندار گلستان با بیان این مطلب که مسئله جمعیت موضوع بسیار مهمی است که باید به طور ویژه به آن پرداخته شود تصریح کرد: در شرایطی که نرخ جایگزین جمعیت در کشور دو و یک دهم است، این نرخ در برخی شهرستان های استان گلستان زیر یک است.

وی ادامه داد: این به معنای پیر شدن و کم شدن جمعیت یک شهرستان است، در این صورت آن شهرستان در آینده خالی از سکنه می شود، یا باید از دیگر مناطق جمعیت را وارد آن کرد که معضلات و مسائل بسیاری با خود به همراه دارد.

حق شناس افزود: بزرگترین تهدید کشورچین این است که در ۱۰ سال آینده جمعیت سالمند آن بالغ بر ۸۰ میلیون نفر یعنی معادل جمعیت کشورهایی مثل کره، ژاپن و فرانسه خواهد شد و جمعیت جایگزینی نخواهند داشت و متاسفانه همین امر در کشور ما در حال اتفاق افتادن است و ریشه آن در خانواده است.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: ما آسیب ها را در حوزه جمعیت و خانواده می دانیم و لازم است با عزم و همت جدی نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

طرح مشکلات جامعه مزیت دنیای غرب است

استاندار گلستان افزود: جوامع غربی وقتی دچار مشکلی می شوند مسئله را مطرح کرده و به دنبال راه حل آن می گردند و این یک مزیت برای جوامع غربی است.

وی با تاکید این مطلب که توجه به امر خانواده از نان شب هم واجب تر است گفت: خانواده کانون عشق محبت و پشتیبانی است و اگر خانواده حفظ شود جامعه حفظ و در غیر این صورت مشکلات جامعه بیشتر می شود.

حق شناس یادآور شد: اگر هر خانواده آسیب ببیند تبعات آن دامن دیگر خانواده ها را هم خواهد گرفت و ما باید مشکلات تک تک خانواده ها را مشکل خودمان تلقی کنیم.

کد خبر 5329669

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گرگان طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز کرمانشاه واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی گرگان ایلام عکس استانها شیوع کرونا نیروی انتظامی استاندار گلستان خانواده ها حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

درویشعلی حسن زاده گفت: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

دیگر خبرها

  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • معلمان سکانداران علمی جامعه هستند
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی