Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-05@14:16:12 GMT

بازگشت سربازهای جوان به لیگ برتر (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۳۷۸۴

رقابت‌های لیگ برتر پس از ماه‌ها انتظار بالاخره در آستانه شروع مجدد است و تیم‌های تازه وارد ازجمله فجرشهید سپاسی شیراز کار سختی برای رقابت با سایر تیم ها در پیش دارند.

 

به گزارش "ورزش سه"، فجرسپاسی شیراز که چندین سال برای بازگشت به لیگ برتر تلاش می‌کرد، سرانجام دست به کار بزرگی زد و با علی اصغر کلانتری و چهره‌هایی نظیر مهرزاد معدنچی در کادر فنی، توانست مجوز صعود به بالاترین سطح فوتبال ایران را بالاخره پس از چند سال غیبت به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این تیم که بخش عمده‌ای از آن را سربازها تشکیل می‌دهند و از ناشناخته‌ترین تیم های لیگ بیست و یکم شمار می‌رود، با چه ترکیبی قرار است، وارد مسابقات شود؛ این سوالی است که در ادامه این مطلب سعی کردیم به آن پاسخ بدهیم.

 

 

 

 

 

*خط دروازه با گلر سابق پرسپولیس و سپیدرود
ایمان صادقی و آرش ملک دو دورازه‌بان تیم فوتبال فجرشهیدسپاسی به شمار می‌روند که به احتمال فراوان ایمان صادقی با توجه به تجربیاتی که از حضور در لیگ برتر دارد، نفر اصلی تیم در چارچوب دروازه خواهد بود.

 

 

*خط دفاعی و بحران انتخاب دفاع راست
علی اصغر کلانتری در بخش دفاعی میانی 4 بازیکن در اختیار دارد و از میان عرفان معصومی، محمد زینالی، محمد قنبری و علی مولایی دو بازیکن برای حضور در ترکیب دفاع چهار نفره و پوشش قلب خط میانی انتخاب خواهند شد. کادر فنی فجرسپاسی در پست دفاع چپ خدری و سیروان قربانی را در اختیار دارد، ولی انتخاب بازیکنی که بتواند عملکرد خوبی در پست دفاع راست داشته باشد، یکی از مشکلات فعلی زردپوشان شیرازی است و باید دید کلانتری این فقدان را چطور رفع خواهد کرد؟ او فعلا چاره‌ای جز اینکه از بازیکنان دیگر در پست غیرتخصصی استفاده کند، ندارد و در ادامه باید به دنبال جذب بازیکنی مناسب در این پست باشد.

 

بخش مهمی از اردوی پیش فصل فجرسپاسی شیراز در تهران برگزار شد و آنها چند مسابقه دوستانه برگزار کردند تا مرحله آخر آماده سازی تیم نیز در شیراز دنبال شود.

 

 

*دست باز در پست هافبک دفاعی
در این پست به نظر می‌رسد شرایط با جذب احمدرضا زنده روح که برای گذراندن خدمت سربازی به شیراز کوچ کرده، بهتر از سایر نقاط باشد. او علاوه بر زنده روح که یکی از بهترین هافبک های فصل گذشته مسابقات بوده، حمید نعمتی، سپهر شاهین و علی نبی زاده را نیز در اختیار دارد و با توجه به اینکه دو بازیکن از این 4 بازیکن بازی خواهند کرد، دست کادر فنی فجرسپاسی در پست هافبک دفاعی بازتر از سایر قسمت‌های زمین است.

 

 

 

*چشم‌انتظار اضافه شدن مهربان  
در پست وینگر شهرام گودرزی، سعید زارع، رضا خانی و رضا آقابابایی در دسترس کادر فنی قرار دارند و کلانتری می‌تواند از این بازیکنان برای چینش آرایش تیم خود استفاده کند، اما جذب حسین مهربان بازیکن سابق شهرخودرو که توانایی بازی در هر دو منطقه چپ و راست هجومی زمین و همینطور مهاجم و پشت مهاجم را دارد، دلگرمی‌ای برای کادر فنی به شمار می رود. مهربان در بازی اول فجری ها حضور نخواهد داشت، ولی برای ادامه لیگ با حل شدن روند اداری برای سرباز شدن، مشکلی برای بازی ندارد. میلاد احمدی، اتابک زارعی و امیرحسین کریمی هم سه بازیکنی هستند که می‌توانند در ترکیب 1-3-2-4 به عنوان هافبک هجومی بازی کنند.

 

*رقابت سه مهاجم برای ترکیب اصلی
در نهایت در بخش هجومی تیم فجرسپاسی شیراز نیز فرزاد دانا، سجاد عبدی و محمد کاظمی حضور دارند و باید دید کدامشان می‌توانند نظر کادر  فنی را برای حضور در ترکیب اصلی جذب کنند.

 

 

 

*سربازان دوباره به لیگ برتر بازگشتند
تیم فوتبال فجرسپاسی در سال‌های گذشته با اتکا به بازیکنان سرباز خود سرپا مانده و امسال نیز تقریبا 90 درصد تیم را سربازانی از قسمت‌های مختلف کشور تشکیل داده‌اند.

 

 

 

 

*کادر فنی فجر همچنان به دنبال تقویت تیم
تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز طبق نظرات کادر فنی این تیم هنوز به دفاع راست، دفاع چپ، و یک وینگر تخصصی برای چپ زمین نیاز دارد و جستجو در بازار برای تقویت تیم ادامه دارد.

 

 

*فجرسپاسی امیدوار به ویژگی منحصر به فرد خود
به هر حال اینکه بتوانیم فوتالیست‌های سرباز را در اختیار داشته باشی، نکته متمایز کننده فجرسپاسی نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتری است و با همین ویژگی هم آنها موفق شدند احمدرضا زنده‌روح که مورد توجه چند مدعی لیگ برتر بود، از گل‌گهر به خدمت بگیرند. این ویژگی کادر فنی فجر را به آینده تیم امیدوار کرده است.

 

 

 

*سربازان گمنام در آرزوی شناخته شدن
به هر حال بازی در لیگ برتر و دست و پنجه نرم کردن با بازیکنان و تیم‌های شناخته شده فوتبال، فرصتی برای بازیکنان کم نام و نشان تیم‌ها به شمار می‌رود تا با درخشش نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند و به نظر می‌رسد این فرصت با توجه به سرباز بودن اکثریت قریب به اتفاق فجری‌‌ها، در شیراز برای دیده شدن بسیار مناسب به نظر می‌رسد. کادر فنی فجر که با اطمینان از چند بازیکن مستعد نام می‌برد و معتقد است آنها می‎توانند پدیده های لیگ 21 باشند.

 

 

*سه ترکیب مدنظر کادر فنی فجرسپاسی شیراز
کادر فنی فجرشهیدسپاسی و در راس آنها کلانتری سه آرایش را برای چینش بازیکنان خود مدنظر دارد. ما در این مطلب بازیکنان را با توجه به سیستم 1-3-2-4 آرایش داده‌ایم، اما آرایش 1-5-4 و همینطور 2-4-4 نیز از روش‌های مورد نظر کادر فنی فجر است که ممکن است در بازی‌های فصل هر کدامشان استفاده شود و البته بستگی دارد نتایج به چه صورت برای شیرازی‌ها در بازگشت به لیگ برتر رقم بخورد.

 

 

 

*در انتظار اولین بازی
اولین دیدار فجرسپاسی شیراز روز سه شنبه در ورزشگاه ساری مقابل نساجی مازندران برگزار خواهد شد و پس از این مسابقه بیشتر می‌توان در مورد این تیم تازه وارد و کیفیتی که پس از بازگشت به لیگ برتر ارائه می‌دهد، صحبت کرد.

فجر سپاسی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فجر سپاسی فجرسپاسی شیراز کادر فنی فجر لیگ برتر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۳۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لژیونرها آمدند، تیم ملی والیبال کامل شد

ترکیب تیم ملی والیبال ایران با حضور لژیونرها در سالن فدراسیون والیبال کامل شد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت فدراسیون والیبال؛ تمرینات تیم ملی والیبال ایران از نیمه فروردین ماه سال جاری با حضور کادر فنی ایرانی و با هدایت پیمان اکبری زیر نظر پائز و لئوناردو آغاز شد و موتا پائز سرمربی برزیلی- فرانسوی کشورمان از پنجم اردیبهشت ماه با حضور در تهران هدایت تمرینات را به دست گرفت.

سرمربی تیم ملی والیبال در ادامه اسامی 18 بازیکن را برای حضور در ادامه تمرینات اعلام کرد و علی رمضانی، محمدطاهر وادی، مهدی رضایی، امیرحسین صداقت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، علی شفیعی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، مرتضی شریفی، امیررضا سرلک از دهم اردیبهشت ماه تمرینات خود را به صورت جدی‌تر زیر نظر کادر فنی پیگیری کردند.

طبق برنامه قرار بود لژیونرها به محض پایان کار خود در لیگ‌های باشگاهی به جمع اردونشینان افزوده شوند و در همین راستا جواد کریمی و امیرحسین اسفندیار به محض بازگشت به تهران با نظر کادر فنی از صبح امروز به جمع ملی‌پوشان پیوستند.

میلاد عبادی‌پور هم که ساعت چهار صبح امروز وارد تهران شد، به همراه محمد بربست و امین اسماعیل‌نژاد از بعدازظهر به تمرینات ملحق خواهند شد.

علی‌اصغر مجرد نیز بعدازظهر امروز به تمرینات اضافه خواهد شد و در خصوص ادامه حضورش در تمرینات توسط کادر فنی و پزشکی تصمیم‌گیری خواهد شد.

وحید مرادی به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم، امیر خوش‌خبر (سرپرست اردو)، مائوریسیو موتا پائز (سرمربی)، پیمان اکبری (دستیار اول)، لئوناردو افونسو، عبدالرضا علیزاده، علی فتاحی و نوید مشجری (مربیان)، مارسلو زنگراند (بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)، علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره‌‌ای به عنوان ماساژور اعضای معرفی شده کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2024 هستند.

دیگر خبرها

  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • ترکیب تیم ملی والیبال تکمیل شد
  • تیم ملی والیبال کامل شد
  • هشتمی شمشیربازان قم در لیگ برتر کشور
  • لژیونرها آمدند، تیم ملی والیبال کامل شد
  • عنایتی: منتظر اتفاقات غیرمنتظره هستیم
  • شریفی تخته گاز با فجر به دنبال صعود
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • تمرین تراکتور تعطیل شد