Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه سفر مقامات کشورهای آسیای مرکزی به افغانستان، نماینده ویژه رئیس جمهور قزاقستان در دیدار با معاون نخست وزیر طالبان درباره برقراری روابط تجاری با افغانستان گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «یرجان قاضی‌خان» نماینده ویژه رئیس جمهور قزاقستان در امور همکاری‌های بین‌المللی در سفر به کابل با «ملا عبدالغنی برادر» معاون نخست وزیر طالبان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه قزاقستان، در این سفر درباره  ارائه کمک‌های بشردوستانه و برقراری روابط تجاری و اقتصادی با طالبان گفت‌وگو شد.

قاضی‌خان در این دیدار همچنین نسبت به اهدای 5 هزار تن گندم به مردم افغانستان متعهد شد.

بیانیه می‌افزاید که قزاقستان پس از تسلط طالبان بر افغانستان نیز صادرات به افغانستان را از جمله آرد و غله را متوقف نکرده است و صادرکنندگان این کشور کریدور حمل و نقل و ارتباطات تجاری خود را با «دولت جدید افغانستان» حفظ کرده‌اند.

طالبان: نقشه راه همکاری‌های افغانستان-ازبکستان ایجاد می‌شودازبکستان: دارایی‌های مسدود شده افغانستان آزاد شونداعلام آمادگی رئیس جمهور ترکمنستان برای همکاری با طالبانادامه رایزنی‌ها با طالبان؛ مشاور امنیتی قرقیزستان با «ملابرادر» دیدار کرد

پیش از این نیز «تالگات کالیوف» نماینده ویژه رئیس جمهور قزاقستان گفته بود که طالبان تهدیدی برای کشورهای آسیای مرکزی نیست و این به نفع جامعه جهانی است که براساس شرایط با طالبان تعامل کنند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار قزاقستان طالبان اخبار افغانستان اخبار قزاقستان طالبان اخبار افغانستان نماینده ویژه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام آگاه امروز یکشنبه خبر داد که «ویلیام برنز» (William Burns) رئیس سازمان سیا برای برگزاری یک نشست اضطراری با نخست وزیر قطر به شهر دوحه واقع در قطر سفر می کند.

این منبع آگاه افزود: «ویلیام برنز» برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر با هدف اعمال فشار حداکثری بر اسرائیل و حماس برای ادامه مذاکرات، راهی دوحه شده است.

به گزارش رویترز، چشم انداز برقراری آتش بس در غزه ضعیف به نظر می رسد؛ زیرا حماس مجددا خواستار پایان جنگ در ازای آزادی اسیران شده و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اشغالگران قدس صراحتاً این موضوع (برقراری آتش بس) را رد کرده است.

ادامه دارد ....

کد خبر 6097593

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان