Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده باسابقه که در تولید دو فیلم‌ الماس بنفش و مستاجر کنار رحیم رحیمی‌پور فقید بود، گفت: رحیم را از دهه شصت شناختم یعنی همان زمان که زودتر از خیلی از مدعیان، فیلم دفاع مقدسی زندان دوله‌تو را ساخت و خیلی زود هم علایق مشترک، ما را به همکاری کشاند و چند فیلم کنار هم کار کردیم. متاسفم که رحیمی‌پور رفت چون در این یک‌دهه اخیر بسیار تلاش کرد که کار تازه‌ای کند و نتوانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تهیه‌کننده ادامه داد: همین دو هفته پیش بود که رحیمی‌پور فیلمنامه سریالی انقلابی را برایم فرستاد. فیلمنامه را خواندم و دیدم هنوز همان نگاه متعالی به آدم‌های جنگ را در کار دارد و با همان خلق و خوی انسانی، به شخصیت پردازی پرداخته و بدون پرده‌دری‌های اخلاقی، داستانی جذاب روایت کرده. وقتی از او پرس و جو کردم که چرا چنین فیلمنامه‌ای را برای تولید در اختیار ارگان‌های مدعی حمایت از آثار ارزشی نمی‌گذارد، دلش خون بود که چون اهل ریاکاری نیست و مجیز مدیران را نمی‌گوید، هیچ حمایتی نمی‌بیند. 

تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی ضیافت و پری با اشاره به تلاش‌های این کارگردان فقید برای کار در سینما و تلویزیون، گفت: مدیرانی که خیلی وقت پیش او را بایکوت کردند، بی تعارف آنها را نقد می‌کرد و نگاه غلط آنها به تولید فیلم‌های شبه‌هنری بی مخاطب را به چالش می‌کشید. از نظر رحیمی‌پور سینما بدون مخاطب معنا نداشت و برای همین بود که مدیران امثال این فیلمساز را طرد کردند. 

شریفی افزود: رحیمی‌پور فیلم‌هایی مثل زندان دوله تو و اتاق یک را در کارنامه داشت که هر یک از آنها برای اینکه فیلمسازی تا آخر عمر بتواند مشمول حمایت باشد کافیست ولی چون او آدمی بود که به هیچ مدیری باج نداد، مدت ها بیکار بود تا خبر فوتش را شنیدیم. 

تهیه‌کننده هور در آتش گفت: برای من در تولید، شخصیت کارگردان خیلی مهم است و بارها تصمیم داشتم از او به عنوان کارگردان در یک پروژه انقلابی استفاده کنم ولی متاسفم که بگویم حتی اجازه ندادند او یک تله‌فیلم بسازد! 

تهیه‌کننده اشک سرما خاطرنشان کرد: شاهد بودم که رحیمی‌پور برای دیدار با یک مدیر تلویزیون ساعت ها پشت در اتاق او ماند ولی حتی به اندازه یک ربع به او فرصت ندادند. رحیمی‌پور که فوت شد و رفت ولی هر مدیر باوجدان باید رحیمی‌پورهای زنده را دریابد. 

شریفی ابراز امیدواری کرد: از رحیمی‌پور که گذشت، امیدواریم با حضور رییس تازه در سینما، مدیرانی در زیرمجموعه‌های سینمایی گمارده شوند که تاریخ سینمای انقلاب و سینماگران انقلابی را خیلی خوب بشناسند تا این طور نباشد که تازه بعد از مرگ رحیمی‌پورها، یادشان بیفتد چنین فیلمسازانی هم داشته‌ایم.

به گزارش ایرنا، رحیم رحیمی‌پور (زاده ۱۳۳۶) تهیه کننده، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فارغ‌التحصیل مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی بود. وی در ابتدای دهه شصت و با ساخت فیلم زندان دوله‌تو (۱۳۶۳) خود را به‌عنوان فیلمساز علاقه‌مند به سینمای دفاع مقدس و به دنبال استفاده از عناصر کلاسیک جذب مخاطب نشان داد.

اتاق یک (۱۳۶۵)، الماس بنفش (۱۳۶۸) و انفجار در اتاق عمل (۱۳۷۰) از دیگر آثار دفاع مقدسی رحیمی‌پور بودند و به دنبال آن وی یک کمدی با نام مستاجر (۱۳۷۱) را تولید کرد که بارها از تلویزیون پخش شد. آخرین فیلمی که رحیمی‌پور ساخت با عنوان‌ شیرین و فرهاد (۱۳۷۴) باز هم در گونه دفاع مقدس بود.

این کارگردان ساخت یک سریال با عنوان آبدارشاه (۱۳۷۶) با بازی حسین پناهی، آتش تقی پور، رضا بنفشه‌خواه و فتحعلی اویسی را در کارنامه داشت ضمن اینکه در تولید فیلم شب دهم جمال شورجه به‌عنوان تهیه‌کننده دوم کنار امیرحسین شریفی فعالیت داشت. رحیمی پور دیروز (شنبه، ۲۴ مهر) درگذشت و امروز به خانه ابدی در بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

برچسب‌ها دفاع مقدس سینمای ایران تهیه کننده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس سینمای ایران تهیه کننده دفاع مقدس سینمای ایران تهیه کننده رحیمی پور تهیه کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون

«دیدار در سنگلج» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی، تولید جدید شبکه مستند، پرتره استاد سعید امیرسلیمانی از چهره‌های پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون است و به مرور به زندگی شخصی و حرفه‌ای این هنرمند می‌پردازد.

توکلی با اشاره به روند تولید این فیلم مستند گفت: تصویربرداری این مستند از اوایل پاییز سال ۱۴۰۲ شروع شد. ابتدا برای پیش تولید اثر با آقای امیرسلیمانی به گفتگویی دوستانه نشستیم تا از خاطرات و صحبت هایشان نکاتی را برای ساخت و چگونگی تولید دریافت کنیم. در این گفتگو، همراه با استاد آلبوم ها، عکس‌ها و نشریات قدیمی که مربوط به سال‌های فعالیت شان در عرصه بازیگری و اجرای تئاتر در سنگلج را مرور کردیم. ایشان به زیبایی تمام از آنها تعریف می‌کردند که گویی هنوز خودشان و خاطراتشان را در «سنگلج» زنده نگه داشته بودند، برای همین بود که همان لحظه ایده شروع تصویربرداری از این مکان به ذهن مان رسید.

توکلی همچنین در این باره گفت: در این فیلم خانم علی پور، همسرآقای امیرسلیمانی برای کمک به بالاتر بردن کیفیت این فیلم با در دست داشتن نشریات و عکس‌های قدیمی که در طول فعالیت هنری استاد جمع آوری کرده بودند کمک زیادی به ما کردند که بار تصویری کار ارتقاء پیدا کند. همچنین کمند و سپند امیرسلیمانی فرزندان استاد همکاری و همراهی خوبی با من در تولید این اثر داشتند.

وی افزود: استاد ایرج راد از پیشکسوتان مطرح عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون ایران با وجود مشکلاتی که داشتند، در تولید این مستند همکاری و کمک شایانی کردند.

از دیگر عوامل تولید می‌توان به مدیر تولید: امیرمهدی صادقی، تصویربردار: ابوالفضل اعلایی و صدابردار: مهرداد مقدسی اشاره کرد.

رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» از تولیدات جدید شبکه مستند روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران واقع در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • ماندن در سینما اهمیت دارد/ عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • «همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون