Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» که شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است، امروز (یکشنبه) بار دیگر بیانیه‌ای در رد نتایج انتخابات این کشور منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه العهد نیوز، در این بیانیه آمده است که «دستان خارجی» نتیجه انتخابات را ملعبه خود قرار دادند و در این درحالی بود که دولت مصطفی الکاظمی نیز بر این روند اشراف داشت و باعث شد تا کمیساریای عالی انتخابات نتواند در مقابل دولت‌های خارجی بایستد.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق، این رخدادها را باعث به لبه پرتگاه رفتن عراق دانست و گفت: توقع داشتیم که کمیساریای عالی انتخابات این مسیر اشتباه را تصحیح کند تا جلوی بحران را بگیرد، اما این نهاد به طور مشکوک بر موضع خود اصرار می‌ورزد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «مقاومت عراق همواره و پس از این همچون سدی محکم در برابر طرح‌های خبیثانه که مردم ما را هدف قرار داده‌اند خواهد ایستاد و بر حق عراقی‌ها برای اعتراض به ظلمی که بر آن‌ها رفته تأکید دارد. نسبت به هرگونه تعرضی به حشد الشعبی مقدس و به کرامت مردم در حالی که از حقوق خود دفاع می‌کنند، هشدار می‌دهیم.»

پیش از این بیانیه نیز «محمود الحیانی» عضو و نامزد ائتلاف الفتح در انتخابات زودهنگام پارلمانی ۲۰۲۱ عراق نتایج اعلام شده از سوی کمیساریای عالی انتخابات عراق را کودتا علیه ساز و کار سیاسی و توطئه‌ای علی الحشد الشعبی دانست.

در همین راستا «زینب الموسوی» دیگر عضو و نامزد ائتلاف الفتح به وبگاه العهد نیوز عراق گفت این گروه سیاسی از آن جهت که حامی الحشد الشعبی در پارلمان است، در معرض توطئه خارجی قرار گرفته و آرای انتخاباتی‌اش به سرقت رفته است.

کمیساریای عالی انتخابات عراق اواخر شب گذشته در یک کنفرانس خبری، آخرین نتایج شمارش آراء را اعلام کرد و  با این حال گفت که این نتیجه به صورت نهایی نیست و نتیجه شمارش دستی آراء نیز به این نتایج اضافه خواهد شد و احتمال تجدید نظر در آن وجود دارد. طبق اعلام این نهاد، عمده آراء به گروههای سیاسی ذیل تعلق گرفته است.

جریان صدر به رهبری «مقتدی الصدر»: ۷۳ کرسی 

ائتلاف تقدم به ریاست «محمد الحلبوسی»: ۳۷ کرسی

ائتلاف دولة القانون به ریاست «نوری المالکی»: ۳۴ کرسی

حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی»: ۳۲ کرسی

حزب اتحادیه میهنی کردستان به ریاست بافل طالبانی: ۱۷ کرسی

ائتلاف عزم به ریاست «خمیس الخنجر»: ۱۲ کرسی

ائتلاف الفتح به ریاست «هادی العامری»: ۱۷ کرسی

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق انتخابات 2021 عراق ائتلاف الفتح مقاومت عراق کمیساریای عالی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد