Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: راه‌اندازی سامانه نظام هویت هوشمند موقوفات هم موجب تسریع در ارائه خدمت به واقفین می‌شود، هم شفافیت در موقوفات را فراهم می‌کند و هم به ثبت سریع تعداد زیادی شخص حقوقی کمک می‌نماید.
به گزارش خبرگزاری آریا، مراسم رونمایی از نظام هویت هوشمند موقوفات کشور با حضور ذبیح‌الله خداییان معاون و سخنگوی قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم با گرامیداشت دهه وقف، این دهه را به مدیران سازمان اوقاف و تلاشگران این حوزه تبریک گفت.
وی به نقش موثر نظام هویت هوشمند در شفافیت در موقوفات، تسریع در امور، ارتقای کیفیت ارائه خدمات و نظارت الکترونیکی اشاره کرد.
خداییان تصریح کرد: با هر وقفی که صورت می‌گیرد یک شخصیت حقوقی جدید ایجاد می‌شود که نیاز به یک شناسنامه دارد. بر این اساس یک شناسه ملی اختصاص داده می‌شود که احراز هویت از طریق این شناسه یکتا صورت می‌گیرد و تمام فعالیت‌های شخص حقوقی از طریق شناسه ملی قابل رصد و پیگیری است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: تاکنون اختصاص شناسه ملی به شخص حقوقی به صورت دستی صورت می‌گرفت که با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه به خصوص در دوره آقای خاموشی، نظام هویت هوشمند ایجاد شد و از این پس به محض اینکه وقفی صورت می‌گیرد اطلاعات به صورت الکترونیکی به سازمان ثبت ارسال و تمام مراحل ثبت و اختصاص شناسه ملی به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود.
عضو شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به مزایای این نظام هوشمند خاطرنشان کرد: راه اندازی این سامانه موجب تسریع در ارائه خدمت به واقفین، شفافیت در موقوفات و ثبت سریع تعداد زیادی شخص حقوقی می‌شود.
وی ادامه داد: انجام این کار با توجه به اینکه تمام امور به صورت الکترونیکی است امکان اشتباه را نیز کمتر می‌کند و یک نوع تحول در بحث نظارت بر موقوفات ایجاد خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این مراسم با قدردانی از رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت‌های این سازمان به جهت راه اندازی این سامانه، اظهار کرد: در سازمان اوقاف یکی از موضوعات مهم و مورد دغدغه، تعیین تکلیف وضعیت اسناد موقوفه و حفظ آن‌ها است که با راه اندازی نظام هوشمند تسریع در امور صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: اختصاص این شناسه ملی، شفافیت و سرعت عمل بیشتر را به همراه خواهد داشت و بر اساس این هویت بخشی، به سرعت مشکلات شناسایی شده و با همکاری دستگاه قضایی خیلی از آن‌ها حل و فصل خواهد شد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از نهادهای مرتبط خواست که در این هویت بخشی کمک کنند.
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی به نقش موثر نظام هویت هوشمند در انجام ماموریت های سازمان اوقاف در بُعد حفظ موقوفات اشاره کرد و بیان داشت: بر این اساس موقوفات دارای شناسنامه هویتی در ادارات ثبت اسناد و املاک کشور خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به نیاز اساسی سازمان اوقاف به نظام هویت هوشمند موقوفات کشور، از رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قدردانی کرد. 
مرتضی ادب مدیرکل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی نیز اهم سیاست‌های نظام هویت هوشمند مدیریت و ثبت اشخاص حقوقی را ایجاد تسهیل و تسریع در ارائه خدمات برای واقفین و حذف هرگونه استعلام کتبی، شفاف سازی و تثبیت اقلام و اطلاعات هویت‌ها، توسعه خدمات الکترونیک در تمام کشور، ارتقای ابزارهای ارزیابی عملکرد و پایش برخط وضعیت هویت موقوفات و اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی در بحث هویت موقوفات عنوان کرد.
در پایان این مراسم نظام هویت هوشمند موقوفات کشور با افتتاح شناسه ملی بقعه متبرکه امام زاده صالح (ع) رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سازمان اوقاف و امور خیریه نظام هویت هوشمند موقوفات شفافیت در موقوفات تسریع در ارائه صورت می گیرد راه اندازی شخص حقوقی شناسه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی

به‌گزارش خبرگزاری مهر، سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی کشور (پس از وزارت بهداشت)، با تحت پوشش داشتن بالغ بر ۴۶ میلیون نفر از اقشار مختلف مردم، در بخش درمان مستقیم دارای ۴۰۳ داروخانه در مراکز درمانی ملکی سراسر کشور است که با حضور و فعالیت ۶۴۰ داروساز، به بیمه‌شدگان و بازنشستگان ارائه خدمات می‌کنند. از این تعداد، ۳۶۳ داروخانه به صورت یک یا دو شیفته و ۴۰ داروخانه به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

بر اساس آخرین آمارهای سازمان تأمین‌اجتماعی، در سال گذشته بیش از ۹/۹۹ درصد نسخ در مراکز درمانی این سازمان به‌صورت الکترونیک در داروخانه‌های مراکز درمانی این سازمان ثبت شده است و داروهای تجویزی برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان در این مراکز، به‌صورت کاملاً رایگان به این بیماران ارائه شده است.

این گزارش حاکی است ارائه خدمات دارویی در داروخانه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق سطح‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و مبنای اقلام دارویی موجود در داروخانه‌های مراکز درمانی این سازمان نیز «دارونامه» یا «فارماکوپه» رسمی کشور است.

بر اساس این گزارش، سیاست کلی سازمان تأمین‌اجتماعی در تأمین و توزیع داروهای مورد نیاز در مراکز درمانی سازمان، خرید از شرکت‌های دارویی معتبر و دارای مجوز و البته با در اولویت قراردادن خرید از هلدینگ دارویی این سازمان است به‌گونه‌ای که در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از داروهای مورد نیاز در سیستم درمانی تأمین‌اجتماعی از تولیدات شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین تأمین می‌شود.

همچنین حاکی است این سازمان به‌عنوان اولین خریدار خدمات درمانی کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با بیش از ۱۵ هزار داروخانه در بخش خصوصی و دولتی طرف قرارداد است که خدمات دارویی مورد نیاز را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده است، به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.

مطابق آمارهای سازمان تأمین‌اجتماعی، داروخانه‌های طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور، در سال گذشته خدمات دارویی مورد نیاز را بر اساس ۱۴۸ میلیون نسخه صادرشده، به بیمه‌شدگان این سازمان ارائه کرده‌اند.

لازم به ذکر است به‌منظور تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان، با دستور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، از تیر ماه سال گذشته، فرآیند رسیدگی به درخواست‌ها و عقد قرارداد با داروخانه‌ها، در مناطق کمتر برخوردار نهایتاً ظرف مدت یک هفته و در سایر مناطق نهایتاً در طول یک ماه انجام می‌شود.

کد خبر 6100278

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور سرپرست سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی را منصوب کرد
  • رئیس جمهور سرپرست سازمان ملی سنجش را منصوب کرد
  • ضرورت راه‌اندازی نظام سنجش تاثیر پژوهش/ اقتصاد تحت تاثیر پژوهش
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی
  • تسریع در روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی
  • قالیباف: سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد
  • خرید و فروش خودرو به زودی آنلاین می‌شود؛ شفافیت و امنیت بیشتر با حذف واسطه‌ها
  • تلاش برای راه‌اندازی دانشگاه‌های وقفی در کشور