Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@08:33:00 GMT

جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و بناهای تاریخی همدان

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۴۶۲۲

جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و بناهای تاریخی همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی در نشست اعضای کمیته گردشگری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا، افزود: گردشگری همدان در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، تاریخی و طبیعی ظرفیت منحصر به فردی دارد که باید با تقویت این حوزه‌ها بتوانیم بهتر از قبل عمل کنیم.

صفری با اشاره به ضرورت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، اظهار کرد: اجازه تخریب منابع طبیعی و بناهای واجد ارزش و تاریخی را نخواهیم داد، متأسفانه برخی از سرمایه‌گذاران عرصه گردشگری از منابع طبیعی به شکل معادن خصوصی، سوءاستفاده می‌کنند و یا اینکه ضوابط قانونی را در ساخت هتل‌ها و مجتمع‌های تفریحی رعایت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای شهر همدان در زمینه گردشگری به صورت تخصصی ورود خواهد کرد، اضافه کرد: باید بتوانیم نگاه دینی و فرهنگی را در این حوزه تقویت کرده و شاهد رونق گردشگری و سرمایه گذاری‌های مرتبط در شهر باشیم.

وی اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی در راستای تقویت و توسعه زیرساخت‌ها؛ مکاتبات و مذاکراتی با مدیران شهرداری داشته که در صورت اعلام نتیجه گزارش آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ضرورت ایجاد تحول در حوزه گردشگری

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه بحث گردشگری از دغدغه‌های اعضای شورای شهر است، افزود: امروزه ما میراث فرهنگی غنی و اثرگذاری داریم که باید مورد توجه قرار گرفته و جذب گردشگران و مسافرین را به دنبال داشته باشد.

محمود مسگریان با اشاره به ظرفیت خوب همدان در حوزه گردشگری و شرایط نامناسب اقتصادی کشور و استان، اظهار کرد: همدان چاره‌ای جز فعال کردن حوزه گردشگری را ندارد و با وجود جاذبه‌های گردشگری باید رونق گردشگری و درآمدزایی را داشته باشیم.

مسگریان افزود: امروزه در راستای رونق صنعت گردشگری برنامه‌های مختلفی در روستاها و شهرها برگزار می‌شود که همدان نیز باید در این حوزه‌ها وارد شود.

وی با تاکید بر توجه ویژه بر گردشگری مذهبی و زیارتی مشغول، یادآور شد: باید تلاش کنیم در شهر همدان تحولات بیشتری در زمینه گردشگری صورت پذیرد تا میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشیم چرا که این امر تقویت و رونق صنعت گردشگری را به دنبال دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری همچنین تاکید کرد: ضروری است در حوزه حمل و نقل عمومی اقدام اساسی صورت گیرد تا بتوانیم در ایام شروع ورود مسافران به شهر همدان مشکل ترافیکی نداشته باشیم.

مسگریان با اشاره به ظرفیت‌های صنایع دستی و سوغات همدان، اظهار کرد: باید بتوانیم صنایع دستی همدان را با برگزاری بازارچه‌ها و جشنواره‌ها رونق داده و در کشور معرفی کنیم.

وی ادامه داد: ما اعضای شورای شهر، به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی، باید ضمن برگزاری جلسات مرتبط با مسائل و مشکلات گردشگری، تدابیر درست و اقدامات مناسبی اتخاذ کنیم که در آینده با مشکلات بیشتری مواجه نشویم.

در این جلسه بر همکاری و هماهنگی ادارات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رونق صنعت گردشگری همدان تاکید شد.

کد خبر 5329651

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر همدان همدان منابع طبیعی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز واکسن کرونا کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی گرگان ایلام عکس استانها شیوع کرونا نیروی انتظامی منابع طبیعی شهر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در سال جاری روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سیدمحمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اظهار کرد: امسال روستای فهرج یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به‌عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.

وی افزود: برای این انتخاب از طرف سازمان گردشگری جهانی شاخص‌هایی مورد نیاز بوده، که هم اکنون در حال انجام است.

نادری ناظر طرح عمرانی روستای فهرج نیز با اشاره به اقداماتی که برای احیا و مرمت این روستا در حال انجام است، اظهار کرد: مرمت و بازسازی، لکه‌گیری بدنه و کف سازی‌ها، دسترس پذیری برای معلولان از اقدامات در حال انجام برای احیای این روستا است.

به گزارش ایمنا، احیای فرهنگ و رسوم روستا، برپایی بازارچه صنایع دستی، نصب تابلوهای بین‌المللی گردشگری، رونق بخشیدن به گردشگری کشاورزی، معرفی آداب و رسوم و غذاهای محلی از اقداماتی است که با همکاری مردم روستا و سازمان‌ها و ادارات مختلف برای جهانی شدن فهرج صورت گرفته است؛ روستای فهرج در بخش مرکزی یزد با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر با قدمت ۳ هزارساله آثار تاریخی ارزشمندی دارد.

مسجد جامع قدیمی‌ترین مسجد جامع ایران، قلعه تاریخی، آب انبار از جمله آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری این روستا به شمار می‌روند.

روستای فهرج یزد با بافت تاریخی بسیار زیبا و آثار و بناهای تاریخی ارزشمند در بخش مرکزی یزد واقع شده است.

کد خبر 750948

دیگر خبرها

  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب