Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، امین حسینی کومله، مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی گیلان در جلسه شورای ساماندهی سالمندان گیلان با اشاره به اجرای طرح "شهر دوستدار سالمند" در ۷ کلانشهر کشور گفت: با وجود نرخ بالای سالمندی در گیلان پیگیری این طرح هنوز در استان آغاز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به نبود یک سند جامع برای این طرح در گیلان افزود: طرح شهر دوستدار سالمند به عنوان یک سند جامع در این استان وجود ندارد و برای اجرای این طرح نیازمند ارائه یک سند بومی هستیم.

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان گیلان تصریح کرد: مطابق با اعلام سازمان بهداشت جهانی، برای تحقق شهر دوستدار سالمند باید ۸ حوزه از جمله مسکن، حمل و نقل، مشارکت اجتماعی و خدمات سلامت دنبال شود.

نیازمندی بیشتر سالمندان به خدمات بهداشتی در شرایط کرونایی

جلال برشان، معاون فنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۶.۲ درصد جمعیت استان سالمند هستند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۱.۴ درصد سالمندان گیلان مشکوک به کرونا بودند.

او با اشاره به نیازمندی بیشتر سالمندان به خدمات بهداشتی در شرایط کرونایی افزود: با توجه به حساسیت این رده سنی باید شرایط مطلوب بهداشتی و رفاهی را برای آن‌ها فراهم کنیم.

معاون فنی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند واکسیناسیون سالمندان گیلانی تصریح کرد: ۹۱.۹ درصد سالمندان استان دُز اول و ۷۷ درصد آن‌ها نیز دُز دوم را دریافت کردند که نسبت به آمار کشوری وضعیت خوبی است.
منبع مهر

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح شهر دوستدار سالمند شورای ساماندهی سالمندان خدمات توانبخشی شهر دوستدار سالمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام امیر رشتبری ظهر جمعه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذرشهر بر ضرورت تعیین نقشه راه و زمینه‌های مشارکت دادن مردم برای تحقق شعار سال، افزود: با توجه به اهمیت شعار سال و نقش مشارکت مردم در تحقق آن، متأسفانه هیچ برنامه راهبردی از طرف متولیان امر برای مشارکت دادن مردم در این خصوص از طرف مسئولان مشاهده نمی‌شود.

وی شعار سال را نسخه شفا بخش مقام معظم رهبری برای حل مشکلات کشور عنوان کرد و افزود: دولت و مجلس باید بسترهای لازم را برای رفع موانع جهش تولید فراهم نمایند و مشارکت مردم را در خصوص شعار سال به گفتمان عمومی تبدیل کنند.

کد خبر 6095731

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی
  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • ضرورت گفتمان سازی و تبیین راهبرد جامع برای تحقق شعار سال
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند