Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:03:29 GMT

افزایش امید به زندگی در زنان به ۷۵ سال رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۴۹۶۱

افزایش امید به زندگی در زنان به ۷۵ سال رسیده است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری روز یکشنبه در مراسم هفته ملی سلامت بانوان ایران گفت: سرمایه گذاری بر سلامت زنان موجب ارتقا کشور در همه عرصه‌ها خواهد بود اکنون هم زنان روستایی با سلامتی که بدست می‌آورند، سبب ماندگاری بیشتر در روستاها و پیشگیری از مهاجرت مردان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار امیدواری به اینکه با کمک و مشارکت دانشگاهیان بتوان برنامه‌های مناسبی را در زمینه ارتقا سلامت و بهداشت زنان تدوین کرد گفت: دست یاری به سمت نخبگانی که در زمینه سلامت اعم از جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی، فعالیت داشتند دراز می‌کنیم تا ما را در رسیدن به اهداف مهم و اساسی، کمک کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری خواستار توجه بیشتر به موضوع سلامت روان در دوران کرونا شد.

خزعلی اظهار داشت: زنان در موضوع روانی آسیب پذیرتر هستند و آمارها نشان می‌دهد که استرس، بهم خوردن اشتها و افسردگی در دوران کرونا در زنان ۲۷ درصد و در حالی که این موضوعات در مردان ۱۰ درصد بوده که این موضوع نشان دهنده آسیب پذیری زنان است.

وی بیان کرد: مشکلات روانی در دوران کرونا در مردان کمتر از ۵۰ سال به بیش از ۴۰ درصد رسیده اما این موضوع در زنان بالای ۶۰ درصد بوده است. همه این موضوعات سبب می‌شود تا به این قشر از جامعه توجه بیشتری شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به بازدیدهای خود از مناطق روستایی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: زنان در این مناطق از شرایط بهداشت و سلامت مناسبی برخوردار نیستند و نیاز به طرح و اجرای راهکارهای کارشناسانه دارد.

به گفته خزعلی، با وجود آمار بالای مرگ و میر در مردان، آسیب روانی این موضوع در زنان بیشتر است که البته بخش اعظمی از این چالش‌ها با مداخلات تشخیصی و درمانی و اصلاح سبک زندگی، قابل پیشگیری هستند.

کد خبر 5329910

منبع: مهر

کلیدواژه: انسیه خزعلی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری سلامت زنان ویروس کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش هفته ناجا واکسن کرونا سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور کمیته امداد امام خمینی پرونده قضایی ذبیح الله خداییان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند

طبق آمار ثبت احوال کشور از تعداد فوتی‌های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، مردان بیشتر از زنان فوت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵.۶ درصد و زنان ۴۴.۴ درصد از ثبت فوت ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل(۱۴۰۱) برابر ۵۶.۶ درصد برای مردان و ۴۳.۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد  ۴۱۸هزار و ۷۴۱  رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان مقابل نمایندگان روسیه
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه