Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@04:07:32 GMT

افزایش نیافتن تولید روغن زیتون در گیلان  

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۵۱۰۲

افزایش نیافتن تولید روغن زیتون در گیلان  

ایسنا/گیلان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال افزایش تولید روغن زیتون نداریم.

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه برداشت زیتون از باغات شهرستان رودبار در حال انجام است، افزود: تا کنون بخش زیادی از محصول باغات زیتون رودبار برداشت شده است و تا اواخر آذرماه سالجاری پایان خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود زیتون کاران رودباری امسال ۱۲ هزار تن زیتون برداشت کنند.

پارسافر خاطرنشان کرد: امسال به دلیل مشکلات اقلیمی و وزش باد گرم در خردادماه سالجاری تولید زیتون نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است و به طبع افزایش تولید روغن زیتون نیز نخواهیم داشت.   

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودبار یکی از قطب‌های تولید زیتون در کشور است، افزود: رودبار ۹۲۵۳ هکتار باغ زیتون دارد که حدود نیمی از آن به زیتون روغنی اختصاص دارد.

پارسافر گفت: رودبار ۱۰ کارخانه روغن کشی با ظرفیت ۲۴ هزار تن و ۱۰۰ واحد بسته بندی سنتی، مدرن و نیمه مدرن با ظرفیت ۱۲ هزار تن دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: رقم‌های ماری، روغنی، شنگه، زرد، کنسروی و رقم‌های خارجی آربکین، کرونایکی، کنسروالیا و مانزالینا از نمونه‌های زیتون‌های تولیدی رودبار است.

پارسافر گفت: روغن زیتون تولید شده در رودبار در داخل کشور مورد مصرف قرار می‌گیرد و از طعم بسیار خوبی برخوردار است.  

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی روغن زيتون باغداران رودبار روغن زیتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ افشین جارچی گفت: با اجرای ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب، ۹ حلقه چاه غیرمجاز آب در روستای دارامحله سندس شهرستان رودبار با حضور نمایندگان این اداره و ماموران انتظامی توتکابن، پُر و مسدود شد.

وی افزود: این چاه‌ها برای استفاده کشاورزی و به صورت غیرمجاز در بخش رحمت آباد شهرستان رودبار ایجاده شده بود که با حکم قضایی مسدود شد.

دیگر خبرها

  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • مرگ تلخ یک کودک در رودبار
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است