Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@14:43:05 GMT

کشف جعبه‌های اسرارآمیز در سواحل برزیل

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۵۱۵۴

کشف جعبه‌های اسرارآمیز در سواحل برزیل

شهروندان عادی ساکن سواحل شمال شرقی برزیل دست کم دو سال در باره "جعبه‌های اسرارآمیز" رنگ‌ورو باخته قهوه‌ای گمانه زنی می‌کردند که آب با خود به ساحل آورده بود. یکی آن‌ها را حاوی گنج دریایی می‌دانست و دیگری معتقد بود که محتوای آن‌ها اسناد مهمی هستند که زمانی برای انتقال از کشوری به کشوری دیگر در راه بوده‌اند، اما به مقصد نرسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو به نقل از دویچه وله، سازمان دولتی حفاظت از محیط زیست برزیل برای این منظور خط تلفنی راه انداخته و در چند هفته اخیر کشف ۳۵۰ "جعبه‌اسرارآمیز" در سواحل شمال شرقی کشور را ثبت کرده است.

نخستین "جعبه" را زیست‌شناس دریایی لوئیز بزرا در تابستان ۲۰۱۹ به طور تصادفی و هنگام پیادروی در ساحل پیدا کرد. او با چند تن از همکاران خود به تحقیق در باره این بسته پرداخت و در تابستان امسال اعلام شد که بسته مرموز از کابل‌های کائوچوک تشکیل شده است.

پژوهشگران بر اساس آزمایش‌های متعدد روی دیگر بسته‌های کشف‌شده احتمال دادند که این بسته‌ها محموله‌های کشتی رزمی آلمانی "ریوگرانده" در دوران نازی‌ها بوده‌اند.

بسته‌هایی که با امواج در ماه‌های اخیر به سواحل برزیل رسیده‌اند در یک کشتی رزمی آلمانی دیگر به نام "وزرلند" حمل می‌شده‌اند. هر دو کشتی در سال ۱۹۴۴ توسط ناو‌های آمریکایی غرق شدند.

به گفته کارشناسان، علت این که چرا اکنون پس از حدود ۸۰ سال محتوای کشتی‌ها رها شده و به ساحل می‌رسد، می‌تواند فرسودگی بیش از پیش پس‌مانده‌های کشتی‌ها باشد.

برخی نیز معتقدند که علت آن می‌تواند تلاش جستجوکنندگان گنج در دریا برای راه‌یابی به درون کشتی‌ها و ربودن دیگر موادی باشد که آن زمان در کشتی‌ها حمل می‌شده است.

لاشه "وزرلند" در فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری ساحل برزیل و در عمق شش‌هزار متری اقیانوس اطلس آرمیده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: برزیل کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۵۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس به نقل از روزنامه «کوریو برازیلینس» نوشت، پلیس پس از آن وارد عمل شد که یک شهروند خارجی کارکنان سفارتخانه را از وجود یک وسیله انفجاری ادعایی مطلع کرد.

سفارت روسیه در برزیل هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.

دیگر خبرها

  • پاسور برزیلی به شهداب یزد پیوست
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • سفر به برزیل با تور آژانس سفرنامه در بهار و تابستان ۱۴۰۳
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • پرواز پاراگلایدرها بر فراز ساحل بندرعباس