Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:22:01 GMT

سه بیمار مبتلا به کرونا در کاشان جان باختند

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۵۱۸۲

سه بیمار مبتلا به کرونا در کاشان جان باختند

به گزارش ایرنا، مهدی دلاوری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۱۶۲ مورد جدید به ۵۱ هزار و ۴۹۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: اکنون ۳۱۵ بیمار حاد تنفسی مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، ۲۴۴ بیمار در کاشان و ۷۱ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند؛ همچنین ۸۳ بیمار به طور موقت بستری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته هشت بیمار جدید در مرکزهای درمانی کاشان و ۲ بیمار نیز به صورت موقت در آران و بیدگل بستری شدند.

وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را ۳۳  نفر اعلام و اضافه کرد: ۲۷ نفر از بیماران در کاشان و ۶ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

دلاوری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۳۶ بیمار با سن سه تا ۸۱ سال در مرکزهای درمانی کاشان و ۱۶ نفر با سن ۳۸ تا ۷۹ سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به مراجعه ۳۹۴  نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: ۶ هزار و ۱۵۲ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

به گفته دلاوری، ۲۶۹ هزار و ۷۹ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و ۱۷ هزار و ۴۷۱ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.

تزریق ۴۰۲ هزار و ۴۳۸ دُز واکسن کرونا

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به تزریق ۳۷۱ هزار و ۸۷۸ دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اضافه کرد: ۲۶۶ هزار ۴۷۰ دز از این تعداد مربوط به نوبت نخست و ۱۳۵ هزار و ۹۶۸ دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

وی با اشاره به تزریق واکسیناسیون دانش‌آموزان بیان کرد:  اکنون ۵۷.۵ (۵۷ و نیم درصد) درصد گروه سنی ۱۸ - ۱۲ سال علیه بیماری کرونا در منطقه کاشان واکسینه شده اند.

وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی به ترتیب نارنجی و زرد است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کاشان آران وبیدگل واکسن کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کاشان آران وبیدگل ویروس کرونا کاشان آران وبیدگل واکسن کرونا شهرستان های کاشان و آران و بیدگل دانشگاه علوم پزشکی کاشان آران و بیدگل مرکزهای درمانی ویروس کرونا حاد تنفسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به‌دنبال واژگون شدن و سقوط یک دستگاه اتوبوس به رودخانه‌ای در رشته‌کوهای «آند» در شمال پرو، ۲۵ نفر کشته و ۱۳ تن دیگر مصدوم شدند.

اولگا بابودیلا، دادستان منطقه کاجاماراکا در شمال پرو گفته است که این اتوبوس به سمت شهر «سوروچوکو» در حرکت بود و پس از واژگونی، به رودخانه‌ای سقوط کرد.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که این اتوبوس از شهر «سِلندین» عازم شده بود و در پی این حادثه تلخ، در شهر مذکور سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

حوادث جاده‌ای در پرو نسبتاً رایج محسوب می‌شود به طوری که در جریان یک تصادف در سپتامبر ۲۰۲۳ دست کم ۱۲ نفر و در حادثه‌ای دیگر در ژانویه ۲۰۲۳ نیز ۲۴ تن کشته شدند.

کد خبر 6092948

دیگر خبرها

  • سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!