Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه آستان قدس رضوی، عیسی اختری طوسی افزود: ۶۰ درصد از مجموع این منابع اهدایی به زبان فارسی بوده و زبان‌های عربی و انگلیسی نیز بیشترین آثار غیرفارسی را به خود اختصاص داده‌اند و عمده موضوعات این منابع نیز، علوم اسلامی، ادبیات و تاریخ، علوم فنی و کاربردی و کودک و نوجوان است.

وی اسامی برخی از واقفان عمده این منابع مطالعاتی را آیت الله سیدعلی مخملباف، ناصر حسین پور آزادی، محمد کمالی نسب، سیدغلامرضا باغدهی بایگی، مهدی دلقندی، محمدرضا سبحانی، مرضیه گربازکار، خانم نغم الحویزی، مرحوم حجت الاسلام محمدموسی مظفریان کاریزانی و خانواده مرحوم شهریار فهیم دژبان عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره خدمات فنی کتابداری کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با بیان این که حدود هفت هزار و ۳۰۰ نسخه از مجموع این منابع اهدا شده از سوی سازمان‌های داخلی آستان قدس رضوی است گفت: نهادهای کشوری از جمله سازمان اسناد و کتابخانه ملی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، انتشاراتی‌ها و ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان از دیگر اهدا کنندگان منابع به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی طی دوره زمانی یاد شده هستند.

اختری از دسته‌بندی و فهرست‌نویسی بخش عمده‌ای از این آثار خبر داد و گفت: این کتابها بنا به نیاز بخش‌های مختلف در کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی توزیع می‌شود و همچنین کتاب‌های مازاد نیاز کتابخانه‌های آستان قدس رضوی بنا به درخواست کتابخانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی سطح کشور، از طریق کتابخانه سیار آستان قدس رضوی به این مجموعه‌ها اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی قائم مقام آستان قدس رضوی زبان فارسی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی زبان انگلیسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی قائم مقام آستان قدس رضوی مشهد آستان قدس رضوی قائم مقام آستان قدس رضوی زبان فارسی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی زبان انگلیسی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، گفت : این پروژه مهمترین و بزرگترین بنای فرهنگی استان است و در صورت راه‌اندازی می‌تواند محل مناسبی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری استان باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری استان‌ها صاحب کتابخانه مرکزی هستند و در غرب کشور تنها استانی که کتابخانه مرکزی ندارد، کرمانشاه است.

بهرامی با اشاره به شروع این پروژه در سال ۱۳۸۶ گفت: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در پنج طبقه و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در دست احداث است.

وی به پیشرفت ۶۳ درصدی پروژه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری این پروژه بعد از ۱۷ سال به این میزان پیشرفت رسیده است.

بهرامی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه شده تا به پیشرفت ۶۳ درصدی برسد، اما برای اینکه بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم با توجه به افزایش قیمت‌ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای این پروژه در سفر دور اول رییس جمهور به استان، گفت: در این سفر مقرر شد از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه و بودجه و ۱۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات نفت تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۵.۶ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص شد که صرف تکمیل پروژه شده و اکنون برای ادامه کار به تامین اعتبار جدید نیاز داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی