Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، بغداد، پایتخت عراق و بصره در جنوب این کشور از ساعتی پیش شاهد تظاهرات مردم در اعتراض به نتایج انتخابات اخیر این کشور است.

به گزارش السومریه نیوز، جمعی از تظاهرات کنندگان با مسدود کردن مسیر بغداد به بابل در جنوب عراق از سمت المحمودیه خواستار شمارش دستی مجدد آرای انتخابات شدند.

جمع دیگری از معترضان هم با آتش زدن لاستیک و ایجاد موانع، مسیر بغداد به صلاح الدین را مسدود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهر بصره نیز، معترضان به نتایج انتخابات در میدان سعد این شهر و چند خیابان دیگر تجمع کرده و خواستار بازشماری آرا شدند.

میدان عدن بغداد نیز شاهد تجمع معترضان به نتایج انتخابات است. جاده الحسینیه در مسیر اتوبان کرکوک-بغداد در شمال شرق پایتخت هم با تجمع معترضانی مسدود شده که شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند.

از سوی دیگر «محمد البلداوی» عضو ائتلاف شیعی «الفتح» به رهبری «هادی العامری» روز یکشنبه گفت طرف هایی بیگانه چهره انتخابات پارلمانی عراق را مخدوش کردند.

البلداوی در اظهاراتی تلویزیونی گفت: ایادی آمریکا، انگلیس، فرانسه و امارات در مخدوش کردن انتخابات عراق نقش داشتند و از جمله تخلفاتی که در روز رای گیری وجود داشت هزینه شدن پول های سیاسی و استفاده از منابع و مناصب دولتی از سوی نامزدها بدون اینکه با مخالفتی از سوی دولت روبه رو باشند یا تدابیری از سوی کمیساریای انتخابات برای مقابله با آن اتخاذ شود.

او افزود: ما از نتایج انتخابات شوکه شده ایم و شورای کمیساریای انتخابات هم به نتایج متقاعد نشده است از همین رو از کمیساریا می خواهیم آرا را مجددا به طور کامل شمارش دستی کنند.

عضو ائتلاف الفتح گفت: کمیساریای انتخابات می‌توانست صندوق‌های مشکوک به نتایج آن را مجددا بازرسی کند تا اعتبار کار خود را نشان دهد؛ اما به درخواست‌های جدید رسیدگی نکرد و و تخلفات عمده‌ای در مراکزانتخاباتی در منطقه کردستان عراق روی داده است.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» که شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است، نیز امروز تاکید کرد که ایادی بیگانگان نتیجه انتخابات را ملعبه خود قرار دادند و این درحالی بود که دولت مصطفی الکاظمی نیز بر این روند اشراف داشت و باعث شد تا کمیساریای عالی انتخابات نتواند در مقابل دولت‌های خارجی بایستد.

کمیساریای عالی انتخابات عراق اواخر شب گذشته در یک کنفرانس خبری، آخرین نتایج شمارش آراء را اعلام کرد. طبق اعلام این نهاد، عمده آراء به گروه‌های سیاسی ذیل تعلق گرفته است.

جریان صدر به رهبری «مقتدی الصدر»: ۷۳ کرسی 

ائتلاف تقدم به ریاست «محمد الحلبوسی»: ۳۷ کرسی

ائتلاف دولة القانون به ریاست «نوری المالکی»: ۳۴ کرسی

حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی»: ۳۲ کرسی

حزب اتحادیه میهنی کردستان به ریاست بافل طالبانی: ۱۷ کرسی

ائتلاف عزم به ریاست «خمیس الخنجر»: ۱۲ کرسی

ائتلاف الفتح به ریاست «هادی العامری»: ۱۷ کرسی

منبع: الف

کلیدواژه: نتایج انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۵۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حاشیه نشست بریکس در مسکو با اشاره به تحولات منطقه تاکید کرد: وقتی به ناآرامی‌ها در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه و یمن نگاه می‌کنیم،  می‌بینیم که ریشه این‌ها در دخالت خارجی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس در مسکو در جمعه خبرنگاران در خصوص این نشست گفت: مجموعه بریکس یه نقش بسیار جدی و موثری در تحقق چندجانبه گرایی در عرصه مناسبات بین المللی دارد.

وی افزود: نشست امروز نخستین نشست در سطح خودش از چند جهت مهم بود؛ نخستین نشستی بود که مجموعه بریکس در موضوع مهم فلسطین و سایر مسائل مهم غرب آسیا برگزار کرد و مسئولان عالی وزارت خارجه های کشورهای عضو بریکس در این نشست مواضع و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

باقری با اشاره به اهمیت این نشست اظهار داشت: همه اعضا به اتفاق بر توقف جنایت و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه تاکید داشتند و اراده خودشان را برای ایفای نقش در جهت کمک به مردم فلسطین به ویژه دسترسی مردم فلسطین به کمک‌های انساندوستانه ابراز کردند.

معاون سیاسی وزیر خارجه همچنین گفت: در این چارچوب ایران با تاکید بر مواضع اصولی خود، تصریح کرد تا زمانی که ریشه مسئله فلسطین که همانا در تجاوز و اشغالگری رژیم صهیونیستی است حل نشود، قطعا اقدامات دیگر جنبه تسکینی دارد و نمی‌تواند مسئله را حل کند. به همین جهت است که در طول 75 سال گذشته هیچ نسخه‌ای به نتیجه نرسیده، زیرا معطوف به این ریشه و موضوع اصلی که تجاوزگری و اشغالگری رژیم صهیونیستی است پرداخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه درباره موضوعات دیگر منطقه و تنش‌ها بحث شد، ادامه داد: این نکته مورد تاکید طرف ایرانی بود که وقتی به ناآرامی‌ها در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه و یمن نگاه می‌کنیم،  می‌بینیم که ریشه این‌ها در دخالت خارجی است. اگر این اختیار به ملت‌های منطقه داده شود که خودشان برای آینده تصمیم بگیرند و بیگانگان بر اساس منافع نامشروع خودشان در منطقه دخالت نکنند، زودتر می‌توانیم به ثبات و پایداری در منطقه دست پیدا کنیم.

باقری افزود: نکته مهم دیگر این است که ایران در این نشست به طور جدی تاکید کرد که حاضر است از همه ظرفیت‌های خود برای تحکیم ثبات و بسترسازی برای توسعه کشورهای منطقه و تامین رفاه ملت‌های منطقه استفاده کند و این اراده جدی را حاضر است با دیگر اعضای بریکس به اشتراک بگذارد.

وی با بیان اینکه این نشست از این جهت که اولین نشست بود که ایران به طور رسمی در یک موضوع بسیار مهم در منطقه و جهان در میان اعضای بریکس قرار گرفته بود، شرکت کرد، گفت:  در این جلسه مسئله حمله و تجاوز رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق مورد توجه قرار گرفت و رییس جلسه به طور صریح این اقدام تجاوزکارانه را محکوم کرد و این اقدام صهیونیست‌ها را هم در امتداد رویکرد و سرشت تجاوزگری صهیونیست‌ها برشمرد.

باقری خاطر نشان کرد: ما در این جلسه تاکید کردیم که پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق حق قانونی ایران بوده و در چارچوب اقدام متقابل و ایران در قبال هرگونه تعدی و تعرض به سرزمین، منافع و شهروندانش به طور جدی، صریح و بسیار سخت پاسخ خواهد داد.

معاون سیاسی وزیر خارجه افزود: ما نشان دادیم در پاسخ قاطعی که به جنایت و تجاوز صهیونیست‌ها انجام دادیم، راه حل صیانت از ثبات و پایداری منطقه سرجای خودش نشاندن متجاوز است. تا زمانی که متجاوز برای تجاوزگری پاداش دریافت کند یا سکوت ببیند، ما نباید امید به ثبات در منطقه داشته باشیم. 

وی در آخر تصریح کرد: اقدام ایران در پاسخ به جنایت رژیم در سوریه علاوه بر اینکه حق قانونی ایران بود، نشان دهنده اراده ایران برای تحکیم ثبات در منطقه بود.

کلید "برقرای ثبات" توقف جنایات رژیم اسرائیل استآغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند