Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری سه مجموعه قرارگاه عملیاتی شهید ناصری، دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی و اداره کل تبلیغات اسلامی در کنار یکدیگر برای اجرای برنامه‌های هفته وحدت فعالیت و مشارکت دارند.

حجت الاسلام احمد رضایی، امروز یکشنبه ۲۵ مهر در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته وحدت اظهار کرد: ما در هر جای دنیا که می‌نگریم یکی از ضروریات زندگی مردم امنیت و آرامش است؛ امنیت و آرامش هم وقتی برای جامعه تحقق می‌یابد که در سایه وحدت باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر بین مردم یک جامعه با هر فکر و اندیشه‌ای و از هر نژادی که باشند وحدت وجود نداشته باشد قطعا امنیت آسیب خواهد دید، افزود: امنیت مال، امنیت جان، دین، امنیت فرهنگ و امنیت سیاسی در سایه وحدت تحقق می‌یابد و یکی از سرمایه‌های بزرگ یک جامعه و ملت وحدت آن‌هاست.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه یکی از الزامات زندگی یک ملت و مدیریت یک دولت وحدت است، تصریح کرد: در سایه وحدت می‌توان بسیاری از آرمان‌ها را تحقق بخشید؛ در جهان اسلام نیز روزی اسلام به اهداف خود خواهد رسید که یکی از اهداف بسیار مهم پیامبر اسلام یعنی اسلام ناب محمدی فراگیر شود و وقتی این تمدن عالم گیر و تکمیل خواهد شد که بین مردم وحدت وجود داشته باشد.

رضایی با اشاره به اینکه دشمنان با ایجاد تفرقه بین ملل اسلامی می‌خواهند فضایی برای ابراز نظرات خود پیدا کنند تا به اهداف خود برسند، اظهار کرد: در دین اسلام هر روز روز وحدت است، اما هفته‌ای ب این نام وجود دارد تا مسلمانان نسبت به این مسئله آگاهتر شوند.

وی بیان کرد: در سال جاری سه مجموعه قرارگاه عملیاتی شهید ناصری، دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی و اداره کل تبلیغات اسلامی در کنار هم برای اجرای برنامه‌های هفته وحدت فعالیت و مشارکت دارند.

رضایی با بیان اینکه ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته وحدت در مناطق مختلف استان به‌خصوص شهرستان‌های تلفیقی برگزار می‌شود، گفت: بیش از ۷۰۰ روحانی در سطح استان در زمینه بحث‌های روشنگری، بصیرت‌افزایی با محوریت وحدت مسلمانان فعالیت تبلیغی خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: هفت محفل قرآنی را در مناطق تلفیقی با حضور قاریان استانی و قاری بین‌المللی "حامد شاکرنژاد" برگزار خواهیم کرد همچنین جشن‌های مختلف میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) در این مناطق برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های مشترک علمای اهل تشیع و تسنن، پویش سخن و حرف‌آورد، کارگاه‌های سبک زندگی در مناطق تلفیقی، یادواره شهدا، اعزام سخنرانان به نماز جمعه اهل سنت، تجلیل و دیدار با خانواده شهدای شیعه و سنی، دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری شب شعر نبوی، نشست بانوان و دیدار با علما از جمله برنامه‌های مهم هفته وحدت امسال در خراسان جنوبی است.

حجت‌الاسلام محسن مشرفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی نیز گفت: دشمنان به دنبال ایجاد شکاف و اختلاف بین جوامع اسلامی هستند که شاه کلید از بین بردن توطئه‌های دشمنان، اتحاد مسلمانان است؛ توطئه‌های دشمنان وقتی ناکام می‌ماند که مسلمین با یکدیگر متحد و ید واحده در برابر استکبار جهانی باشند.

وی با تاکید بر برگزاری برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یادآور شد: پنج شهرستان تلفیقی در خراسان جنوبی داریم که هفته وحدت برنامه‌های متنوعی در این شهرستان‌ها و سایر مناطق استان برگزار خواهد شد.

سردار غلامعلی تناکی، فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: قرارگاه شهید ناصری به عنوان یک نهاد عملیاتی، وظیفه اصلی آن برقراری امنیت در استان به‌خصوص در شهرستان‌های مرزی است.

وی افزود: غالبا ناامنی‌ها را دشمنان با سوء‌استفاده از نبود وحدت رقم می‌زنند و بیشتر امور ما در استان در زمینه بحث‌های فرهنگی، مراودات اجتماعی و اقدامات محرومیت‌زدایی دنبال می‌شود تا امنیت خراسان جنوبی ارتقا یابد.

وی اظهار کرد: دشمنان با شعار همیشگی خود یعنی «تفرقه بینداز و حکومت کن» در گذشته و در حال حاضر در حال تفرقه‌افکنی هستند که عواقب آن را در کشورهای منطقه و حوادث اخیر کشور افغانستان شاهد بودیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی بیان کرد: در هفته وحدت برنامه‌های متنوعی با همکاری همه نهادها در استان در حال پیگیری است و روز سه‌شنبه (۲۷ مهر ماه) همایش بزرگ نخبگان و علمای شیعه و سنی را در شهر اسدیه برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اقدامات محرومیت‌زدایی این قرارگاه گفت: به مناسبت هفته وحدت بند خاکی شهید سلیمانی در بخش درح شهرستان مرزی سربیشه به بهره‌برداری خواهد رسید و هشت روستای اطراف این بند از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

تناکی بیان کرد: مردم ۲۳ روستای منطقه مرزی درح دچار مشکلات کم‌آبی هستند که به‌زودی عملیات اجرایی آبرسانی به این مناطق آغاز خواهد شد و قرارگاه شهید ناصری مجری این طرح بزرگ است؛ برخی مردم روستاهای مرزی استان توان گازکشی منازل خود را ندارند که در هفته وحدت عملیات گازکشی داخلی ۱۰۰ واحد مسکونی را در مناطق مرزی انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید هزار و ۲۰۰ بسته نوشت‌افزار را آماده کرده‌ایم که به مناسبت هفته وحدت بین دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع خواهد شد و هفت سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هفته وحدت پیامبر اسلام قرارگاه عملیاتی شهید ناصری تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هفته وحدت برنامه ها خواهد شد ولی فقیه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ سازه هنری آجری در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی شهردار مراغه گفت: سازه های آجری به مناسبت بزرگداشت روز مراغه در پارک ملت این شهر با استفاده از طرح‌های بنا‌های تاریخی اجری ساخته شده است.

مروتی افزود: ساخت این سازه ها با مشارکت حدود ۲۳ نفر هنرمند، معمار، کارشناسان فنی شهرداری، استادان دانشگاه و دانشجویان معماری، دو هفته زمان برده است.

وی با بیان اینکه، مراغه خواستگاه معماری سبک آذری در ایران است، اظهار کرد: این سازه‌ها با هدف احیاء و به نمایش گذاشتن معماری تاریخی و سنتی این شهر اجرا شده است.

به گفته شهردار مراغه، این سازه‌های آجری در پارک ملت مراغه، نماد فرهنگ غنی معماری این شهر از دیرباز تاکنون است.

وی با اشاره به تدوین ده‌ها برنامه برای روز بزرگداشت مراغه افزود: ساخت این آثار هنری، از برنامه‌های جذاب و به یادماندنی ۱۶ اردیبهشت امسال خواهد بود.

مروتی تصریح کرد: برنامه‌های روز مراغه از ۱۲ اردیبهشت آغاز شده و به مدت یک هفته با برگزاری همایش‌ها، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • جزئیات برنامه دهه کرامت
  • آماده‌سازی مصلای وحدت گرگان برای برگزاری یادواره شهدای گلستانی مدافع حرم و امنیت + فیلم
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • گزارش تصویری | نشست خبری هفته بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • ساخت ۱۰ سازه هنری آجری در مراغه
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • ساخت ۱۰ المان آجری در مراغه