Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جلسه امروز این کمیسیون گفت: در جلسه امروز دو گزارش بررسی گزارش کارشناسی کمیسیون در خصوص قطع برق و خاموشی‌های مکرر و علل آن و همچنین تخلفات مسئولان سابق وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست در ارائه گزارش ناصحیح در خصوص بنزین تولیدی صنایع پتروشیمی با حضور اعضای کمیسیون بررسی، جمع‌بندی و تدوین نهایی شد و بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس جهت قرائت تقدیم هیأت رئیسه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خاموشی‌های مکرر ماه‌های اخیر و نگرانی‌های به وجود آمده در خصوص تبعات سنگین این خاموشی‌ها بر مسائل اجتماعی و سیاسی و به ویژه مسائل اقتصادی مردم و همچنین صنایع مختلف باعث شکوائیه‌های واصله به این کمیسیون از سوی مردم نسبت به سوء مدیریت در سیاست‌گذاری‌ها و اجرای قوانین و مقررات در وزارت نیرو شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: بررسی‌های اولیه کمیسیون حاکی طرز کار غلط و استمرار بی‌توجهی به قوانین و مقررات و کمرنگ شدن نقش بخش خصوصی در مشارکت نسبت به تأمین سرمایه‌گذاری تولید و توزیع برق بود که به تدریج در سال‌های گذشته تاکنون صنعت برق کشور را با چالش‌های عدیده مواجه کرد.

وی تصریح کرد: ناترازی عرضه و تقاضای برق، مشکلات ناشی از ساختار اقتصادی صنعت برق، مشکلات مربوط به محیط کسب و کار صنعت برق، وجود قریب به هزار قرارداد نیمه تمام، بلاتکلیف و متوقف و بهم خوردن توازن مالی ناشی از قیمت‌گذاری دستوری و تکلیفی و عدم پرداخت یارانه به تولید بخشی از دلایل مشکلات پیش آمده در صنعت برق کشور بود.

خضریان با اشاره به گزارش کمیسیون در مورد تخلفات مسئولان سابق وزارت نفت و سازمان محیط زیست در خصوص بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها نیز گفت: از سال ۹۸ و به دنبال تحریم‌های آمریکا در مورد ممانعت از مشارکت شرکت‌های خارجی در اجرای طرح‌های پالایشگاهی، میزان واردات بنزین با افت قابل ملاحظه‌ای همراه شد و با توجه به کاهش حجم ذخایر استراتژیک سوخت و تعویق برنامه‌های توسعه‌ای، بحث اختلاط بنزین تولید پالایشگاه با ترکیبات پتروشیمی به عنوان یک اقدام ابتکاری به منظور جبران کمبود در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال اجرای این طرح در تولید بنزین، موضوع آلوده بودن بنزین تولید شده و بحث سرطان‌زا بودن آن به علت میزان بالای بنزن، نگرانی‌های جدی در جامعه ایجاد کرد و کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع ورود نمود.

وی تاکید کرد: بررسی‌های کمیسیون حاکی از این موضوع است که گزارش سازمان محیط زیست در مورد میزان آلایندگی بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها به دلایل مختلف از جمله تعارض منافع در مورد واردات بنزین، آن‌هم در زمان اوج تحریم‌ها، غیرواقعی یا حداقل فاقد دلایل کارشناسی کامل بوده است و با عنایت به مراتب فوق و مستندات نتایج حاصله؛ افزایش سرطان‌ها طی سال‌های گذشته با ریفرمیت تولیدی پتروشیمی‌ها از لحاظ علمی اثبات نشده، همین‌طور میزان بنزین ریفرمیت تولیدی پتروشیمی‌ها پایین‌تر و برخی مشابه ریفرمیت پالایشگاهی می‌باشد؛ بنابراین بنزین تولید شده از ریفرمیت پتروشیمی‌ها حداقل مشابه بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها بوده است.

خضریان در پایان تصریح کرد: همچنین در این جلسه آقای سید ناصر حسینی‌پور نماینده گچساران با تصمیم اعضای کمیسیون اصل ۹۰ و به دنبال پیشنهاد آقای میرمحمدی دبیر دوم کمیسیون جایگزین ایشان در هیأت رئیسه کمیسیون شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیسیون اصل 90 وزارت نفت سازمان محیط زیست کمیسیون اصل ۹۰ بنزین تولید صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد

به گزارش صدای ایران از ایلنا، جواد اوجی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و پتروشیمی‌ها در سرمایه گذاری میادین گازی رقم خواهد خورد که بر این مبنا برای نزدیک ۲۰ مخزن با ۱۴ شرکت تفاهمنامه امضا شد. این شرکت‌های بزرگ پتروشیمی با کمک شرکت‌های اکتشاف تولید بالغ بر ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری روی میادین گازی خواهند داشت و ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز در ۲ تا ۳ سال آتی به بهره برداری می‌رسد که هم خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود و هم به توسعه میادین گازی کشور کمک می‌کند.

وی افزود: تاکنون سابقه نداشت که واحد‌های پتروشیمی به توسعه میادین ورود کنند، مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها در توسعه میادین تاکید داشته‌اند و امروز این اتفاق رقم خورد.

وزیر نفت گفت: سال گذشته قرارداد‌های خوبی با شرکت‌های پتروشیمی در زمینه جمع آوری گاز‌های مشعل امضا کردیم که بخشی هم به بهره برداری رسیده است.

وی درباره تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی گفت: در زمینه تولید بنزین در مجتمع‌هایی که تولید متانول دارند تفاهمنامه‌هایی امضا شده است.

اوجی گفت: بخشی از تولید متانول کشور به سمت تولید بنزین سوق داده خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در بستری از کشور‌ها از خوراک متانول به تولید بنزین دست یافتند که ما نیز دانش فنی و طرفیت و توانمندی این حوزه را داریم بنابرین در برخی پتروشیمی‌ها که سهامدارن آنها تمایل داشته باشند با همکاری شرکت صنایع ملی پتروشیمی این اتفاق رقم می‌خورد.

وی تاکید کرد: این ریل گذاری باتوجه به این قیمت چند سال گذشته در محصولات متانولی و همچنین تامین ناترازی بنزین انجام شده است امروز در کشور چین هم این پروژه‌ها در حال انجام است ما نیز از خوراک متانول اقدام به تولید بنزین خواهیم کرد.

خبر در حال تکمیل می‌باشد...

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • تولید بنزین از طریق متانول کلید خورد