Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان ( ۲۴ تا ۳۰ مهر ) گفت: پیوند و ارتباط اولیا و مربیان بهترین و مناسب‌ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه‌های تحقق همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه است.

محسن موحدی فرد، افزود: همکاری برای نیل به اهداف نظام تعلیم و تربیت و بهبود هرچه بهتر دانش‌آموزان از راه آگاه‌سازی اولیا به مسایل دینی، تربیتی و اخلاقی در برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده، مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده و یادگیری محلی با آنان در هماهنگ کردن روش‌های تربیتی و آموزشی در محیط خانه و مدرسه موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، پیوند اولیا و مربیان را محوری‌ترین سند آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: مهمترین محور در آموزش و پرورش، مدرسه محوری است که اولیا می‌توانند نقش پررنگی در این زمینه داشته باشند زیرا اولیا و مربیان تکیه‌گاه بزرگ و ارزشمندی برای آموزش و پرورش هستند.

این مسئول آموزشی استان یزد با قدردانی از فعالیت انجمن‌های اولیا و مرببان استان از رتبه برتر  در جذب فنی حرفه‌ای در کشور خبر داد و اظهار کرد: همانطور که یزد در رتبه آزمون سراسری دانشگا ها دارای رتبه برتر کشوری است در فنی و حرفه‌ای هم حایزد رتبه برتر ملی در سال جاری شد.

همچنی نورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش امروز در سفر یکروزه به یزد در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان یزد گفته بود که هم‌اکنون ۸۰۰ هزار نفر از والدین دانش آموزان به عنوان فرهیختگان کشور در این تشکل مراکز آموزشی کشور حضور فعال دارند و در چارچوب تحقق اهداف نظام آموزشی با مسئولان مدرسه به طور مستمر و داوطلبانه همکاری می کنند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: این اعضا در کنار کارکنان مدرسه ، مربیان و فرهنگیان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها تعامل و فعالیت صادقانه ای دارند.

وی با بیان اینکه رویکرد وزارت آموزش و پرورش تقویت انجمن‌های اولیا و مربیان در واحدهای آموزشی است، ادامه داد: مطالبه‌گری خانواده‌ها از طریق اعضای شورای انجمن‌ها نقش مهمی در تحقق اهداف آموزشی دارد.

وی یکی از مهمترین دغدغه های موجود در آموزش و پرورش را وجود برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق در میان والدین دانش آموزان و افزایش آن اشاره کرد و گفت: باید برای پیشگیری از این معضل اجتماعی در کشور اقدام لازم از سوی کارشناسان صورت گیرد .

ابه گفته عباسپور بر اساس نظام تعلیم و تربیت، تقویت انجمن‌های اولیا و مربیان جزو برنامه‌های محوری است و همه باید در بخش‌های مختلف برای تحقق عملی آن در کشور همکاری و اقدام کنند.

همزمان با آغاز سال تحصیلی  جاری ۲۸۵ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۷ مدرسه در ۱۰ هزار و ۹۸۷ کلاس درس از طریق آموزش های حضوری ، غیرحضوری و یا ترکیبی حضور پیدا کردند که این تعداد نسبت به سال تحصیلی قبلی ۱۷ هزار نفر افزایش دارد. 

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند و از مجموع جمعیت روستایی ۹ هزار نفر عشایر هستند که عمدتا در خاتم و  ابرکوه زندگی می کنند. 

برچسب‌ها مهریز مدارس سال تحصیلی یزد انجمن اولیاء و مربیان فرهنگیان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز مدارس سال تحصیلی مهریز مدارس سال تحصیلی یزد انجمن اولیاء و مربیان فرهنگیان دانش آموزان اولیا و مربیان آموزش و پرورش دانش آموزان هزار نفر انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس انجمن خوشنویسان مشهد گفت: با توجه به تعداد علاقه‌مندان هنر خوشنویسی متاسفانه مسئله فضای آموزشی در مشهد مرتفع نشده است و اگر قرار است هنرهایی از جمله خوشنویسی گسترش پیدا کند، مدیران فرهنگی باید حمایت‌های خود را به این سمت‌وسو هدایت کنند.

محمدعلی فراستی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جایگاه خوشنویسی در خراسان رضوی اظهار کرد: خوشنویسی یکی از هنرهای اسلامی و قدسی به شمار می‌آید و ما به این هنر افتخار می‌کنیم، زیرا آثار منسوب به ائمه اطهار(ع) در موزه‌های آستان قدس رضوی نیز موجود است.

وی با بیان اینکه خط‌های امام علی(ع)، امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و امام سجاد(ع) را داریم که آثار آن‌ها در موزه‌های آستان قدس رضوی و موزه قرآن وجود دارد، اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند این آثار را از نزدیک مشاهده کنند و به خلاقیت ائمه اطهار(ع) در این خصوص بپردازند. درنتیجه هرآنچه داریم از ائمه اطهار(ع) است و افتخار می‌کنیم که این هنر وجود دارد و ما از آن به عنوان هنر اسلامی یاد می‌کنیم.

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد ادامه داد: بنابراین اگر بتوانیم این هنر قدسی را مورد حمایت بیشتری قرار دهیم در واقع به انجمن خوشنویسان ایران کمک کرده‌ایم که منجربه گسترش کلاس‌های آموزشی و نمایشگاه‌ها می‌شود، زیرا افزایش کلاس‌های آموزشی اقبال بیشتر علاقه‌مندان را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه نبود فضای آموزشی یکی از چالش‌های بزرگ ما به شمار می‌رود که باید مرتفع شود، عنوان کرد: در حال حاضر اتاق‌های مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) در مشهد بلا استفاده است و به دلایلی نمی‌توانیم در این مکان کلاس برگزار کنیم و امیدواریم که مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقدامی کنند تا این کلاس‌ها احیا شود.

فراستی خاطرنشان کرد: ما مخاطبان و علاقه‌مندان زیادی داریم که اگر مسئله فضای آموزشی در این حوزه مرتفع شود قطعا اتفاقات بهتری برای این هنر رخ می‌دهد. بنابراین اگر قرار است که هنرهای اسلامی گسترش پیدا کند، مدیران مربوطه باید حمایت‌های خود را به این سمت‌وسو هدایت و بسترسازی کنند.

وی ادامه داد: حمایت مدیران مخاطبان بیشتری را به این سمت می‌کشاند و انجمن خوشنویسان مشهد این پتانسیل را دارد که بتواند جوابگوی اقبال مردم در این کلانشهر مذهبی به هنر خوشنویسی باشد، اما این در صورتی است که در این حوزه مورد حمایت قرار گیریم.

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد بیان کرد: کار فرهنگی باید عملیاتی شود و تنها به ظاهر مسائل اکتفا نکنیم و واقعا به سخنرانی‌هایی که می‌کنیم جامه عمل بپوشانیم. اگر ما کلاس‌های هنری سالم را تشکیل دهیم به مراتب جلوی کلاس‌هایی که نباید برگزار شوند را می‌گیریم. بنابراین زمانی که این کلاس‌های آموزشی برگزار شود قطعا آن‌ کلاس‌ها کمرنگ‌تر خواهند شد و مسئولان فرهنگی باید پاسخگو و نسبت به این مسائل نیز جدی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • ۳۶۰۰ معلم در اصفهان استخدام می‌شود/تخلیه ۴۲ مدرسه به دلیل فرونشست
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی