Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد کریم‌پور روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای این تعداد واحد تولیدی حکم قضایی صادر شده و متخلفان به پرداخت جزای نقدی از ۳۶۰ میلیون تا یک میلیارد ریال محکوم شده‌اند.
وی ادامه داد: در اجرای طرح طاها و رصد عرضه کالای استاندارد طی نیمه نخست امسال هفت هزار و ۳۷۴ فقره بازرسی از واحدهای توزیعی استان انجام شده که منجر به شناسایی ۳۰۰ قلم محصول غیراستاندارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: وجود کالای فاقد نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی در کالاهای مشمول استاندارد اجباری، جعل علامت و کد تولید کالای استاندارد و همچنین عدم انطباق کالای تولیدی با ضوابط اعلام شده استاندارد از جمله موارد تخلف واحدهای توزیعی بوده است.
وی افزود: الصاق علامت استاندارد برای کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری نیستند لزومی ندارد اما کالاهایی مانند عسل، لواشک و نظایر آن که مشمول استاندارد تشویقی هستند به محض دریافت استاندارد همانند کالاهای دارای استاندارد اجباری باید علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی را برکالای خود درج کنند و کیفیت محصول نیز مطابق با ضوابط استاندارد تشویقی باشد.
کریم پور کمبود بودجه برای خرید نمونه از سطح بازار را چالش اصلی اداره کل استاندارد خراسان رضوی اعلام کرد و ادامه داد: از آنجایی که حدود ۶۰ درصد واحدهای توزیعی بازرسی شده در طرح طاها مربوط به صنایع غذایی هستند لذا میزان تخلفات در این بخش بیشتر از سایر صنوف است.

وی گفت: اما براساس فراوانی اقلام مصرفی در بازار واحدهای تولیدی سیم و کابل و عایق های رطوبتی نسبت به سایر اقلام بیشترین تخلف را داشته‌اند.
سرپرست اداره کل استاندارد خراسان رضوی تخلف در عرضه کالای استاندارد را به سه رده جزئی، عمده و بحرانی دسته بندی کرد و افزود: البته برخی تخلفات در این حوزه مانند سیبک فرمان خودرو نه تنها بحرانی بلکه فوق بحرانی هستند، چرا که عرضه کالای غیراستاندارد در این بخش به تصادف و وقوع حادثه همراه با مرگ مصرف کننده منجر می شود.
وی ادامه داد: تخلف در ضخامت سیم برق مسی نیز از تخلفات بحرانی محسوب می شود و بیشتر موارد غیراستاندارد در تولید عایق های رطوبتی شامل نشت عایق است که تخلف عمده محسوب می شود.
طی نیمه نخست امسال ۱۴۱ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی و تمدید ۲۶۳ پروانه استاندارد در خراسان رضوی صادر شده است.
هزار و ۹۵۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی زیرپوشش استاندارد قرار دارند که نیمی از این تعداد مربوط به صنایع غذایی هستند.

برچسب‌ها سازمان ملی استاندارد ایران شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد ایران شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران سازمان ملی استاندارد ایران شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران استاندارد خراسان رضوی استاندارد اجباری اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: هشدار نارنجی شماره ۲ قبل از تعطیلات و هشدار نارنجی شماره ۳ روز گذشته توسط اداره کل هواشناسی صادر و ابلاغ شده است و اکنون تمام شهرستان‌ها در آماده‌باش کامل هستند.

سیدرضا عباسی نیشابوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: روز گذشته و امروز در بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی شاهد بارش‌های بهاری بودیم که خسارت‌هایی را باقی گذاشته است.

وی بیان  کرد: شهرستان‌های مشهد، تربت‌ حیدریه، تربت‌ جام، کاشمر، بردسکن، فریمان، سبزوار، خوشاب، گناباد، خاک و برخی شهرستان‌های دیگر دیروز و امروز بارش باران داشتند.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین بارش با ۲۴ میلیمتر مربوط به شهرستان کاشمر بود، اظهار کرد: بردسکن با ۱۷ میلیمتر، تربت‌ حیدریه ۱۵ میلیمتر، سبزوار ۱۲ میلیمتر و مشهد ۶ میلیمتر از جمله شهرستان‌هایی بودند که بیشترین بارندگی‌ها را داشتند.

وی از آب‌گرفتگی در جاده‌ها خبر داد و گفت: شب گذشته و صبح امروز در شهرستان کاشمر حدود ۱۲ واحد مسکونی و هفت واحد تجاری آب‌گرفتگی داشتند که با تلاش‌های جمعیت هلال‌ احمر و نیروهای آمادگی، آب‌ها تخلیه شد و اکنون مشکلی نیست.

عباسی نیشابور ادامه داد: دو رشته قنات در روستای بیمرغ و محورهای روستایی کلاته نو و چاه میغانی شهرستان گناباد دچار آب‌گرفتگی شدند که در حال بازگشایی و رفع مشکل هستند.

وی همچنین از وارد شدن خسارت به کشاورزی بخش مرکزی شهرستان گناباد خبر داد و افزود: با وجود اینکه در کاشمر ۲۴ میلیمتر بارش داشتیم به‌جز مقدار کمی آب‌گرفتگی در سطح معابر، مشکل خاص دیگری گزارش نشده است.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه محور درونه به طبس شهرستان بردسکن هم به‌دلیل وقوع سیلاب برای مدتی مسدود شد، گفت: اکنون تردد در محور نیشابور به فیروزه به‌دلیل آب‌گرفتگی با کندی انجام می‌شود.

وی از وجود سیلاب و گل و لای در جاده محور باغچه به تربت‌ حیدریه خبر داد و افزود: این محور اکنون باز است و تردد جریان دارد و مشکل خاصی گزارش نشده است.

عباسی نیشابور با بیان در محور سبزوار به کاهک مقدار آب‌گرفتگی اعلام شده است که نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در منطقه حضور داشتند و در حال خدمت‌رسانی و رفع مشکل هستند، گفت: در سایر محورهای روستایی و شهری نیز مشکل خاصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه جاده‌های دو روستای کلاته نو و چاه میغانی در گناباد مسدود بودند که تا یک ساعت آینده بازگشایی خواهند شد، اظهار کرد: هشدار نارنجی شماره ۲ قبل از تعطیلات و هشدار نارنجی شماره ۳ روز گذشته توسط اداره کل هواشناسی صادر و ابلاغ شد و اکنون تمام شهرستان‌ها در آماده‌باش کامل هستند.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی با اعلام اینکه بارش‌ها تا دوشنبه ادامه خواهد داشت، از مردم خواست ضمن توجه به هشدارهای هواشناسی حتی‌الامکان از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند، همچنین از نزدیک شدن به مسیل‌ها و تردد در داخل آنها به جد خودداری کنند.

در سبزوار نیز بارش شدید باران و تگرگ در نواحی مرتفع شمال سبزوار و نفوذ آن به داخل شهر گزارش شده است، بارش‌ها موجب جاری شدن سیلاب در محله توحیدشهر و بروز مشکلاتی برای ساکنان این ناحیه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند