Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مدیکال اکسپرس، آسیب‌های ترمیم نشده DNA عمدتا مسئول ناهنجاری‌های ویران کننده عصبی-رشدی مرتبط با سندرم آیکاردی-گوتیس (AGS)، یک اختلال نادر دوران کودکی است. یافته‌های بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود این باور را که عامل اصلی التهاب عصبی است، رد می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محققان سنت جود با کار بر روی مدل موش تازه توسعه یافته AGS انسانی نشان دادند که از دست دادن آنزیم RNASEH۲ منجر به بی‌ثباتی ژنوم در تقسیم سریع سلول‌های مغز در حال توسعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، آسیب DNA ترمیم نشده و در نتیجه از دست دادن سلول‌ها عامل اصلی میکروسفالی، تشنج و سایر ناهنجاری‌های مغزی مرتبط با AGS بود.

پیتر مک کینون، نویسنده این مقاله مسئول مرکز تحقیقات بیماری‌های عصبی کودکان سنت جود، می‌گوید: این مطالعه روشن می‌کند که نقص در ترمیم DNA باعث آسیب شدید عصبی و رشدی در کودکان مبتلا به این بیماری می‌شود.

یافته‌ها اهمیت RNASEH۲ در سیستم عصبی در حال توسعه را برجسته کرد. این کار همچنین بینش‌هایی را برای مطالعات به منظور درک بهتر روند بیماری ارائه می‌دهد. هیچ درمان شناخته شده‌ای برای AGS وجود ندارد و حدود ۸۰ درصد از کودکان مبتلا به فرم شدید در دهه اول زندگی می‌میرند.

ژن RNASEH۲ در بیش از نیمی از بیماران AGS تغییر می‌کند و این شایع‌ترین جهش است اما این سندرم همچنین با التهاب عصبی مرتبط است که ناشی از افزایش سیگنالینگ اینترفرون نوع ۱ است. اینترفرون نوع ۱ بخشی از پاسخ ایمنی التهابی است.

مک کینون می‌گوید: قبل از این کار، محققان دریافتند که آنزیم RNASEH۲ در ترمیم آسیب DNA نقش دارد، اما AGS یک بیماری التهابی عصبی محسوب می‌شد.

محققان سنت جود مدل موشی AGS را توسعه دادند تا در مورد روند بیماری بیشتر بدانند. محققان نشان دادند که RNASEH۲ نقش مهمی در حفظ یکپارچگی DNA ایفا می‌کند. موش‌هایی که فاقد RNASEH۲ بودند دچار آسیب عصبی شدند که AGS انسان را منعکس می‌کرد. در مقابل، مهار اینترفرون نوع ۱ نقص‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش نمی‌دهد.

مک کینون می‌گوید: آنزیم ریبونوکلئوتید‌هایی را که در DNA موجود در سلول‌های تقسیم شده در سیستم عصبی در حال توسعه قرار گرفته و آسیب می‌رساند، حذف می‌کند. داده‌های ما نشان می‌دهد که از دست دادن RNASEH۲ آسیب DNA را ترمیم نمی‌کند و باعث تجمع آن و تخریب عصبی می‌شود که مستقل از التهاب عصبی نیست.

RNASEH۲ و ATM: یک اتصال غیر منتظره

محققان همچنین یک ارتباط غیرمنتظره بین RNASEH۲ و آنزیم ATM را شناسایی کردند. جهش‌های ATM باعث آتاکسی تلانژکتازی، یک اختلال نادر تخریب عصبی می‌شود.

محققان نشان دادند که RNASEH۲ و ATM و پروتئین p۵۳ در یک مسیر هستند و به حفظ یکپارچگی ژنوم کمک می‌کند. از دست دادن RNASEH۲ دستگاه خودپرداز را فعال می‌کند تا از نورون‌های در حال توسعه در برابر آسیب DNA محافظت کند. در این مطالعه غیرفعال سازی هر دو آنزیم آسیب DNA، تخریب عصبی و التهاب عصبی را بدتر می‌کند.

پربیننده ترین آنچه زنان چینی برای رشد سریع مو انجام می دهند! کرونا رو به پایان است این گروه خونی به بیماری قلبی مبتلا می شوند! افراد بالای ۶۵ سال سریعتر دز یادآور واکسن کرونا دریافت کنند شایع‌ترین علائم بروز آب مروارید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حال توسعه التهاب عصبی دست دادن آسیب DNA

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها

پربازدید شدن ویدئوهایی از آموزش میکاپ برای دختران زیر ۱۰ سال در شبکه‌های‌اجتماعی بهانه‌ای شد تا از پاسخ والدین در برابر چنین خواسته‌هایی بگوییم. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، امروزه جوامع بشری تغییرات‌اجتماعی و رشد فرهنگ مصرفی فزاینده‌ای را تجربه می‌کنند که بخشی از آن به زیباسازی چهره و بدن افراد برمی‌گردد. در این حوزه آرایش صورت در بین دختران جوان عمومیت و رواج زیادی یافته است به‌ویژه که سن آرایش پایین‌تر آمده و گاهی شاهد کودکان کم سن‌و‌سالی هستیم که در مجالس و مهمانی‌ها نه تنها چهره خود را آرایش می‌کنند بلکه آموزش آن را در اختیار کاربران زیادی در فضای‌ مجازی قرار می‌دهند. علاقه به استفاده از لوازم‌آرایش توسط کودکان به‌ویژه دختران زیر 7 سال از جمله نگرانی‌های بسیاری از خانواده‌هاست و مشکل اصلی زمانی پیش می‌آید که والدین نمی‌دانند در مقابل این خواسته و کنجکاوی فرزندشان چه پاسخی بدهند و چطور با او و خواسته‌اش برخورد کنند. در ادامه، نکاتی در همین باره مطرح خواهد شد.

اصلی‌ترین علل علاقه دختربچه‌ها به آرایش

ابتدا باید علت علاقه کودک به این امر را جویا شویم. شاید بخش اعظمی از توجه کودکان به لوازم آرایشی ناشی از کنجکاوی آن‌ها برای کشف محیط پیرامون‌شان باشد. همچنین کودکان در انتهای سال‌های 5 و 6 سالگی نسبت به تفاوت‌های جنسیتی خود با افراد بالغ حساس‌تر شده و کنجکاوی‌های جنسی آن‌ها در حال شکل‌گیری است. بنابراین در صورت دیدن منظره آرایش کردن اطرافیان خود به این مسئله حساس شده و کنجکاوی و علاقه بیشتری را نشان می‌دهند. شایان ذکر است که این توجه مختص کودکانه دختر نبوده بلکه پسران هم نسبت به این امر کنجکاوی و علاقه نشان می‌دهند اما بسیاری از متخصصان منع کودک را از این امر اشتباه می‌دانند و معتقدند ممانعت در برابر خواسته‌ها و علائق در دوران کودکی منجر به افزایش فزاینده آن در دوره نوجوانی و بزرگ سالی خواهد شد. تقلید از بزرگ ترها، حس کنجکاوی، تشویق کودک به آرایش‌کردن از علل مهم علاقه کودک به آراستن چهره خود است.

اهمیت فراوان اولین واکنش والدین

این که اولین بار چگونه با این علاقه کودک برخورد شود بسیار مهم است، بنابراین اولین برخوردهای والدین نباید ایجاد تنش کند و او را نسبت به این امر کنجکاوتر کند. به جای هیجانی کردن فضا و ایجاد تنش و کشمکش، بدون تندروی‌های بی‌مورد باید از لجبازی‌ها و کنجکاوی‌های کودک بکاهیم و از عوارض آرایش‌کردن کودک پیشگیری کنیم.

پیامدهای تلخ آرایش‌کردن کودکان

از مهم‌ترین پیامدهای آرایش کردن کودکان می‌توان به این موارد اشاره کرد: 1- آرایش کودک به‌تدریج عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس او را کاهش می‌دهد چراکه پس از مدتی که به آرایش‌کردن عادت کند، نسبت به چهره واقعی خود احساس خوبی نخواهد داشت و بدون آرایش در محیط بیرون حاضر نخواهد شد. 2- مواد آرایشی به دلیل وجود مواد شیمیایی ممکن است تاثیراتی در بیش فعالی کودکان بگذارد.3- آرایش کردن می‌تواند منجربه خود بزرگ‌بینی و غرور کاذب کودک شود. 4-کودک وقتی را که می‌بایست صرف بازی کند به آرایش کردن می‌پردازد. 5- ذهن کودک درگیر مقایسه خود با بزرگ سالان می‌شود و از گروه هم سال فاصله می‌گیرد و باعث تنها ماندن وی می‌شود. 6- موجب تمایل به تغییرات چهره و عمل زیبایی در بزرگ سالی خواهد شد. 7-آرایش کردن منجر به داشتن الگویی نامناسب در ذهن کودک خواهد بود. 8- پوست کودکان لطیف و حساس بوده؛ بنابراین لوازم آرایش ممکن است عوارض جانبی زیادی را برای آن‌ها ایجاد کند.

راهکارهای پیشگیری از ترغیب دختربچه‌ها به آرایش‌

1- تا حد امکان در مقابل کودکان آرایش نکنید و تا سن معینی آن‌ها را به آرایشگاه‌های بزرگ‌سالان نبرید.

2- لوازم آرایش خود را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

3- کودک را با خود به مراکز خرید لوازم آرایش نبرید چراکه تماشای رنگ‌های متنوع در مراکز فروش جذابیت لوازم‌آرایشی را برای کودک افزایش می‌دهد.

4- در حضور کودک در مورد چهره‌آرایی و آرایش کردن کمتر صحبت کنید و از تماشای فیلم‌هایی با تصاویری در این مورد خودداری کنید.

5- در صورت مشاهده استفاده از لوازم آرایش توسط کودک یا درخواست او برای این کار به هیچ عنوان واکنش شدید از خود نشان ندهید، زیرا این کار ممکن است کنجکاوی و لجبازی یا علاقه او را تشدید کند.

6- با توجه به سن کودک به او بفهمانیم که آرایش کردن مناسب او نبوده و ممکن است به سلامت او آسیب برساند.

7- به او بگویید که این کار مختص بزرگ‌سالان است و دنیای زیبای کودکی را برای وی جذاب‌تر کنید.

8- اگر نتوانستید با ملایمت او را منصرف کنید به او اجازه دهید یک بار آن هم در مقادیر کم این کار را انجام دهد ولی حتماً از وسایلی استفاده کند که بی‌خطر بوده و از حداقل مواد شیمیایی تشکیل شده باشد.

9- از چهره آرایش کرده او ابراز خوشحالی و رضایت نکنید و باعث نشوید که به این نتیجه برسد که من زشتم و مادر و پدر وقتی آرایش دارم بیشتر مرا دوست دارند و من زیباتر به نظر می‌رسم. 

منبع: خراسان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • دومینوی آسیب‌ها با میکاپ دختربچه‌ها
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • دومینوی آسیب‌
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور