Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تبریک چهره های سیاسی به مناسبت آغاز امامت حضرت حجت (عج) / عضویت وزیر میراث فرهنگی در ستاد کرونا / توئیت قاسمی درخصوص آبادانی بافت تاریخی حرم شاهچراغ (ع)

در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت چهره‌های مطرح سیاسی کشور در فضای مجازی را مشاهده کنید:

صفحه رسمی غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه تصاویری از نشست صمیمی خود با قهرمانان المپیک، پارالمپیک و جهانی را در فضای مجازی منتشر کرد:

"حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در آستانه روز ملی تربیت بدنی و ورزش در نشست صمیمی با قهرمانان المپیک، پارالمپیک و جهانی حاضر شد."

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان تصاویری را از نشست خبری خودش در فضای مجازی به اشتراک گذاشت:

" برخی از موضوعات مطرح شده در نشست خبری ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰:

درباره طرح رسیدگی به دارایی مقامات و مسئولان متن جدیدی تصویب نشده و مصوبه فعلی مصوبه مجمع تشخیص هست، چنانچه مصوبه‌ای خلاف شرع و قانون اساسی باشد شورا اعلام می‌کند.

اعضای شورای نگهبان جزو اولین دستگاه‌ها بودند که اموالشان را ثبت کردند.

در پاسخ به سئوالی درباره طرح صیانت از کاربران فضای مجازی نیز گفت: امیدوارم مجلس با بلند نظری، به دغدغه‌های موجود درخصوص این طرح توجه کند.

هفته پیش با حضور در مجلس ابهامات شورای نگهبان درباره طرح واردات خودرو را تشریح کردیم که اگر برطرف شود مخالفتی نداریم."

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در واکنش به اهدای مدال طلای محمدرضا گرایی به یک شهید گمنام نوشت:

"اهدا مدال طلای کشتی توسط محمدرضا گرایی یادآور ازخودگذشتگی پهلوانانی مانند ابراهیم هادی است.
جوان نسل امروز ما شاید جنگ را ندیده باشد، ولی ایثار اجتماعی را از قهرمانان خود به خوبی آموخته است."

سید عزت الله ضرغامی، وزیر ‏‏میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توئیتی را درباره بررسی و حل مشکلات مردم پاسارگاد در حسابش به اشتراک گذاشت:

"مدیر کل ثبت و حرائم میراث، مدیر کل بازرسی وزارتخانه و مدیر کل میراث استان فارس برای بررسی و حل مشکلات مردم پاسارگاد عازم خواهند شد.
دستور کار آنان رعایت دقیق قوانین حریم میراث فرهنگی و جلوگیری از رفتار‌های فراقانونی در جهت ناراضی‌سازی مردم است."

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی استوری را به مناسبت شهادت سردار شهید جواد رجب پور در حسابش منتشر کرد:

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محسنی اژه ای محمدباقر قالیباف سیاسیون ایران فضای مجازی شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت یک خواننده محبوب اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یکی از خواننده های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق مرکز فوریتها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • سومین نشست صمیمی؛ مدیرعامل پست بانک ایران با معاونین ادارات مستقل و ستادی برگزار شد
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • نشست خبری مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز آغاز شد
  • نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه آغاز شد
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد