Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، از رسانه‌ها درخواست کرد که از هر جناح و رسانه‌ای که هستند، درگیر حواشی نشوند و برای پیشرفت استانی همه با هم متحد باشند.

او خطاب به رسانه‌ها افزود: رسانه‌ها درد و دل‌های مردم را جمع آوری و به همراه پیشنهادات به ما منعکس کنند تا بتوانیم در این راستا گره ای از مشکلات مردم و استان مرتفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانیه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه یکی از مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری تجدیدنظر ۲۰۰ خانه تاریخی در بافت تاریخی شیراز بود که تفسیر مشخصی ندارد، اظهار کرد: دکتر رئیسی در سفر به تخت جمشید این بنا را یادگار تمدن، هنرمندی، عظمت و توانمندی مردمان این کشور دانستند و توصیه ایشان این بود که به شدت مواظبت کنیم تا کوچکترین آسیبی متوجه این بنا و دیگر بنا‌های تاریخی و باستانی نشود و حتی اعتباری هم برای این بنا تصویب کردند، در اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) هم بحث مورد نظر است و بنا نداریم لودر پای خانه‌ای بگذاریم که آثار تاریخی است.

ایمانیه گفت: مقرر شد برای ۲۰۰ خانه اطراف حرم، هیئتی تشکیل شود تا اگر بنا تاریخی است بماند و اگر نه فکری به حالش کنند.

او در ادامه در ارتباط با مسائل رفاهی خبرنگاران که در جلسه مطرح شد، افزود: مباحثی که درباره بیمه و تجهیزات مطرح شد، از سوی مجموعه استانداری و روابط عمومی پیگیری شود.

ایمانیه درباره گلایه برخی از خبرنگاران درباره پرسش سوال از رئیس‌جمهور در نشست خبری آیت‌الله رئیسی بیان کرد: آیت‌الله رئیسی موافق هیچ‌گونه بداخلاقی نسبت به مردم و رسانه‌ها نیست؛ رئیس‌جمهور راضی به بی‌احترامی به رسانه‌ها نبوده و من نیز نیستم، اما دلایل مختلف از جمله تدابیر امنیتی و کرونا سبب ایجاد محدودیت در پرسش شد که به نیابت از مقصران عذرخواهی می‌کنم.

او در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره آزادراه شیراز ـ اصفهان و تکلیف این پروژه عنوان کرد: در سفر رئیس‌جمهور توافق شد که تا قبل از نوروز ۱۴۰۱ این آزادراه زیر بار ترافیک برود.

ایمانیه درباره حاشیه‌نشینی و مشکلاتی که برای کلانشهر شیراز ایجاد کرده است، گفت: با قرارگاه احمدبن‌موسی سپاه فجر جلساتی برقرار شده و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای قرارگاه کمک گرفتیم تا به محرومیت‌زدایی در مناطق محروم بپردازند که البته فقط عمرانی نیست بلکه بحث سلامت، معیشت و ... نیز پیگیری می‌شود؛ باید اشتغال در روستا‌ها ایجاد کنیم تا مردم مجبور به مهاجرت نشوند مقصر ما هستیم که زمینه ماندگاری در روستا فراهم نمی‌کنیم.

او درباره نرخ بیکاری نیز بیان کرد: آمار رسمی نرخ بیکاری در استان ۷ درصد است، اما معیار‌ها متفاوت است، ولی در هر صورت تعداد بیکاران شایسته استان پهناور فارس نیست. در زمینه سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید شخصا ورود می‌کنم و اگر دستگاهی مانع ایجاد کرد به ما اعلام کنید؛ شهروندان نیز به صورت مستند و منصفانه دستگاه‌هایی را که مانع تولید هستند، اطلاع بدهند.

او به حمایت از تیم‌های ورزشی هم اشاره و اظهار کرد: کمک خواهیم کرد تا تیم فجر شهید سپاسی و قشقایی در رده بندی‌ها در موقعیت بهتری قرار گیرند.

استاندار فارس همچنین از تشکیل کمیته انتصابات مدیران استان خبر داد و گفت: اگرچه این کمیته تشکیل شده اما برای تغییر مدیران هرگز عجله نخواهیم کرد و با شتاب تصمیم نخواهیم گرفت. البته برخی از اقدامات دچار یک رکود شده چون مدیر قبلی نمی ‌داند که می‌ماند یا نه و نه مدیر جدید مشخص شده است.

ایمانیه بیان کرد: تمام تلاشمان را برای انتخاب مدیرانی پاک دست و جهادی بکار خواهیم گرفت و نگاه سیاسی آخرین فاکتور است که برای انتخاب مدیران لحاظ می‌شود هر چند برخی همفکری‌های سیاسی نیاز است، اما دچار سیاسی کاری نمی‌شویم.

ایمانیه درباره آبرسانی سیار به روستا نیز گریزی زد و گفت: تلاش می‌شود تا تیرماه سال آینده حتی یک روستا نیز با تانکر آبرسانی نشود چراکه ابرسانی با تانکر برای ما خجالت‌آور است و تلاش می‌کنیم که این امر حل شود.

استاندار فارس در ادامه عنوان کرد: یکی از مشکلات بالا رفتن توقعات در کنار منابع محدود است که باید نگاه‌ها تغییر کند و مسیر درست پیش گرفته شود و رسانه‌ها باید کمک کنند تا صبر و حوصله مردم بیشتر شود.

ایمانیه با بیان اینکه هر کسی در هر حوزه‌ای می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند، استقبال می‌کنیم افزود: شورای برنامه‌ریزی یکی از گلایه‌های ما است، این شورا امروز تشریفاتی شده و تصمیم‌گیری‌ها از پیش تعیین شده است تلاش می‌شود که شورای چابک و در عین حال کوچک تشکیل شود و البته این موضوعی در سطح کشور است.

استاندار فارس به سند آمایش استان هم اشاره و با بیان اینکه این طرح تاکنون اجرا نشده و نیازمند بازنگری فوری یکماهه است، گفت: در تمام مراحل تدوین و بازنگری این سند، نقش رسانه‌ها کمک کننده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس بنای تاریخی درگیری حواشی بافت تاریخی شیراز استاندار فارس رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست

دریافت 12 MB

صدای طوطی ها و شر شر فواره ها سمفونی رایج تمام کاخ موزه های تهران است. از در ارگ که وارد شوید چشمانتان بر روی استخری پر از فواره سر می‌خورد و به ایوانی مرتفع می‌رسد که پارچه هایی بلند مثل گوشواره هایی از جنس الیاف طبیعی از دو طرفش آویزان است و بر روی تخت مرمرین بزرگی سایه افکنده.

می‌گویند فتحعلی شاه با الهام گرفتن از تخت حضرت سلیمان که بر روی دوش دیوان و پریان قرار داشته دستور می‌دهد این تخت را از مرغوبترین سنگ مرمر معادن یزد در اصفهان حجاری و به شکل سکویی دیواره دار بلند در وسط ایوان قرار دهند. تا بر روی آن جلوس کنند و دیوان و پریان از او محافظت کنند.

ایوان تخت مرمر محل برگزاری مراسم بارعام (تشریفات، سلام و سایر مراسم رسمی) و تاجگذاری بوده و پادشاهان قاجار در این مکان به مراسم سلام می نشستند و طبقات مختلف مردم را در مواقع خاص بار عام می دادند. سابقه این رسم چند هزار ساله را می توان در دوره های مختلف تاریخی ایران دید.

از پلکان کنار عمارت که بالا بروید دو ستون مرمری مانند دختران خجالتی در پشت پارچه ها پنهان شده اند که از شگفتی‌های این عمارت هستند. بر اساس روایت‌ها آغا محمد خان قاجار پس از تصرف شیراز و ویران کردن قصر وکیل آن‌ها را به تهران منتقل می‌کند. اما کسی نمیداند این دو ستون یکپارچه ۶ متری با این وزن سنگین چگونه در آن دوران از شیراز به تهران رسیده اند!؟کسی چه می داند!

کد خبر 847607 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری

دیگر خبرها

  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • (ویدئو) نجات دراماتیک سرنشینان خودروی گرفتار در سیل با لودر
  • نجات جان چند جوان عربستانی گرفتار در سیل با لودر (فیلم)
  • قدیمی ترین بنای کاخ گلستان اینجاست
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است