Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، طیب احمدی، رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت:قطعه پرنده از انواع شکاری و یک قطعه پرنده آبزی در منطقه تالاب بهشت معصومه قم رهاسازی شدند.

او افزود: این پرندگان شامل ۴ قطعه سارگپه پابلند و یک قطعه کورکور سیاه، عقاب صحرایی، عقاب طلایی، دال سیاه و اردک بلوطی بودند که پس از تیمار و نگهداری و بعضی نیز گذراندن طی دوره درمان به دامان طبیعت بازگشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست قم گفت: پرندگان آسیب دیده در طبیعت که توسط شهروندان به این اداره کل تحویل داده شده و یا پرندگانی که از متخلفان کشف و ضبط می‌شوند، پس از تیمار و نگهداری توسط دوستداران طبیعت و محیط زیست و اطمینان از سلامت آن‌ها در طبیعت رهاسازی می‌شوند.

او با اشاره به شروع فصل مهاجرت پرندگان و احتمال افزایش مشاهده پرندگان آسیب دیده در مناطق شهری گفت: شهروندان می‌تواند گزارش‌های خود از هرگونه تخلف در حوزه شکار و صید، نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی را با شماره تلفن ۳۲۶۰۲۹۸۱ و ۳۶۲۰۷۲۹۹ در میان بگذارند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهاسازی پرنده پرنده شکاری محیط زیست قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، دو رأس بزغاله که توسط افراد بومی و بدلیل نا آشنا بودن با حیات وحش و همچنین آگاه نبودن نسبت به رفتار‌های حیات وحش از محل زندگی خود جدا و جهت مراقبت و نگهداری به اداره محیط زیست شهرستان‌های دالاهو و سرپل ذهاب تحویل شد .
سرپرست محیط زیست دالاهو عنوان کرد : شهرستان دالاهو بعلت داشتن شرایط مطلوب برای حیات وحش و حمایت مردم شهرستان در سال‌های اخیرحیات وحش شهرستان رشد خوبی داشته و جمعیت حیات وحش در این شهرستان رشد قابل قبولی دارد .

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان