Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تاس، روابط عمومی کاخ ریاست جمهوری قزاقستان با انتشار بیانیه‌ای رسمی از علاقمندی این کشور و افغانستان برای توسعه روابط تجاری دوجانبه با یکدیگر خبر داد.

در بیانیه کاخ ریاست جمهوری قزاقستان که در همین خصوص صادر شده آمده است: «یرژان قاضی خان» نماینده ویژه رئیس جمهور با «ملأ عبدالغنی برادر» نماینده دولت فعلی افغانستان و امیرخان متقی» دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در خصوص کمک‌های بشردوستانه قزاقستان به افغانستان و از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی با یکدیگر مذاکره کردند.

گفته می‌شود در جریان این دیدار، دو طرف علاقمندی خود را نسبت به از سرگیری مناسبات تجاری دوجانبه و ادامه برنامه آموزشی قزاقستان برای دانشجویان افغان اعلام کرده‌اند.

طرف قزاقستانی از ارسال ۵ هزار تن آرد به افغانستان در راستای کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور خبر داده که این اقدام به دستور مستقیم رئیس جمهور قزاقستان صورت گرفته است.

همچنین، نماینده رئیس جمهور قزاقستان از برنامه این کشور برای ارسال واکسن کرونا ساخت قزاقستان موسوم به «قزواک» به افغانستان خبر داده است.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران

«حسن زرنگار» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش ایسنا، سرکنسول کشورمان در این ملاقات بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، افزایش مراودات تجار، بازرگانان و بخش خصوصی، جایگاه شهر مکه مکرمه و ابعاد اقتصادی مرتبط با مایحتاج حجاج، امکان برگزاری انواع نمایشگاه‌ها در دو کشور و همچنین تجربه‌های موفق شرکت‌های ایرانی در اجرای انواع پروژه‌ها در کشورهای گوناگون تاکید کرد.

دیدار سرکنسول ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه

رئیس اتاق بازرگانی مکه مکرمه نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط همه جانبه ایران و عربستان مبتنی بر تاکیدات محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی و  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی در چارچوب بخش خصوصی تاکید کرد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم