Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@04:43:07 GMT

رانندگان مسافرکش طعمه زنان زورگیر

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۱۶۹۷۸

با دستگیری باند 10 نفره زورگیران مخوف، راز ده ها فقره سرقت از منازل و رانندگان مسافرکش در مشهد برملا شد.

به گزارش خراسان، در پی افزایش سرقت های به عنف از منازل در مشهد که با عناوین و شگردهای مختلف صورت می گرفت، تحقیقات گسترده ای با صدور دستورات ویژه سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) برای ریشه یابی سرقت های مذکور در پلیس آگاهی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت ماجرا، گروه ورزیده ای از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم خشن ماموریت یافتند تا موضوع سرقت های مذکور را به طور شبانه روزی پیگیری کنند.

به همین دلیل جلسات کارشناسی زیر نظر مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی) در اتاق عملیات برگزار شد، کارآگاهان ضمن بازبینی تصاویر دوربین‌های مدار بسته به بررسی ابعاد مختلف این حوادث تکان دهنده پرداختند.

تحقیقات میدانی غیرمحسوس کارآگاهان نشان می‌داد تعدادی از سارقان با مراجعه به منازل مردم، زنگ خانه ها را به صدا درمی‌آورند و هنگامی که فردی در حیاط را گشود چاقو یا قمه را زیر گلویش می گذارند و با ورود به منازل اشیای گران قیمت و قابل حمل را با تهدید به مرگ ساکنان به سرقت می برند و حتی رمز کارت بانکی را هم با توسل به زور از طعمه های خود می گیرند تا به حساب بانکی آنان نیز دستبرد بزنند.

با جمع‌آوری این اطلاعات، گروه تخصصی کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ جواد میش‌مست (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن) وارد عمل شدند و رصدهای اطلاعاتی را با کسب مجوزهای قضایی در حالی ادامه دادند که بررسی ها از حضور دو زن جوان نیز در این باند مخوف حکایت داشت.

به همین دلیل صحنه های سرقت دوباره مورد بازبینی های تخصصی قرار گرفت تا این که سرنخ هایی از یک باند مخوف سابقه دار به دست آمد که پاتوق های آنان در حاشیه بزرگراه 100 متری فجر شناسایی شد.

بنابراین گزارش، کارآگاهان در چند شاخه اطلاعاتی و عملیاتی، مخفیگاه دزدان سابقه‌دار در مناطق طبرسی شمالی، رسالت، خواجه ربیع، حُر و بولوار توس را به محاصره درآوردند و در یک عملیات هماهنگ و ضربتی 8 تن از اعضای این باند را درحالی دستگیر کردند که تعدادی از شاکیان با مراجعه به پلیس آگاهی آنان را شناسایی کردند.

بازجویی های فنی از اعضای این باند مخوف نشان داد که آن ها به منازل زیادی در مشهد دستبرد زده اند. به همین دلیل تحقیقات تخصصی زیرنظر سرهنگ نبی ا... مرادی (رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی) ادامه یافت تا این که دزدان به 29 فقره سرقت به عنف از منازل اعتراف کردند اما در اثنای بازجویی ها و بررسی محتویات گوشی تلفن اعضای این باند زورگیر مشخص شد که آنان با همدستی دو زن جوان در پرونده زورگیری از رانندگان مسافرکش نیز نقش دارند.

این گونه بود که روند تحقیقات تغییر کرد و رسیدگی به پرونده باند مخوف زورگیران وارد مرحله جدیدی شد. گزارش اختصاصی خراسان حاکی است: کارآگاهان با انجام یک سری فعالیت های پلیسی به سرنخ هایی از دو زن جوان به نام های «الف – ر» و «ف- ع» رسیدند که ردپای آنان در زورگیری های حاشیه شهر دیده می شد. به همین دلیل کارآگاهان با صدور دستوراتی از سوی مقام قضایی موفق شدند این دو زن 27 و 25 ساله را دستگیر کنند و به مقر انتظامی انتقال دهند.

ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که دو زن جوان ابتدا در پوشش مسافر سوار خودروهای شخصی می شدند و سپس با اغواگری یا تطمیع برخی از رانندگان مسافرکش را به حاشیه شهر می کشاندند و در طول مسیر با پیامک محل تردد خود را به دیگر اعضای باند اطلاع می دادند. وقتی راننده به مکان خلوتی در حاشیه شهر می رسید، ناگهان موتورسواران قمه به دست به خودرو نزدیک می شدند و با کتک کاری های وحشتناک اموال رانندگان را می ربودند، آن ها حتی با تهدید به مرگ، کارت بانکی و رمز آن را از رانندگان می گرفتند و از محل می گریختند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان، 4 دستگاه تلفن همراه سرقتی به همراه 4 قطعه کارت بانکی متعلق به شاکیان از آنان کشف شد. شایان ذکر است: تاکنون 5 تن از رانندگانی که طعمه این زنان زورگیر شده اند با مراجعه به دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی ، آنان را شناسایی کرده اند که بررسی های بیشتر در این باره با راهنمایی‌های سرهنگ کارآگاه شفیع زاده همچنان ادامه دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی مسافرکش طعمه ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ولی الله سیف احمد عراقچی رانندگان مسافرکش همین دلیل پلیس آگاهی دو زن جوان باند مخوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد

به دنبال قتل پسر جوان در خیابان بی‌سیم، یک سناریوی جنایی مقابل کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اواسط اردیبهشت‌ماه امسال، مرگ مشکوک پسر جوانی در یکی از محله‌های جنوب تهران از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، گزارش داده شد.

با اعلام این خبر، تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و جسد پسر جوانی را مشاهده کردند که در جریان یک درگیری به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد که قاتل پس ارتکاب جنایت قبل از رسیدن ماموران کلانتری 159 بی‌سیم پا به فرار گذاشته است.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، احتمالاً پسر جوان متوجه شده که قاتل قصد دارد تا موتورسیکلتش را سرقت کند به همین خاطر برای جلوگیری از این اقدام به خیابان آمده اما در جریان درگیری هدف ضربه چاقو قرار گرفته است.

قتل دایی و خاله به‌خاطر تقسیم ارثیه میلیاردی با ضربات سنگ

پس از بررسی میدانی صحنه جرم، کارآگاهان ماموریت یافتند تا با اقدامات گسترده اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف خیابان ابتدا عامل این جنایت را شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در رابطه توسط کاراگاهان جنایی ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • رباینده دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • پسر جوان دایی و خاله‌اش را به‌خاطر ارثیه با ضربات سنگ به قتل رساند
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر ۲۴ ساله در تهران
  • عامل ربودن دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • جنایت در خیابان بی‌سیم/ پسر جوان با ضربه چاقو قربانی شد
  • قتل دایی و خاله به‌خاطر تقسیم ارثیه میلیاردی با ضربات سنگ