Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین نوش آبادی عضو کمیسیون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در دومین نشست این کمیسیون گفت: بیش از دو ماه از تصویب ایجاد کمیسیون مشترک، بیش از یک ماه از معرفی نمایندگان عضو آن گذشته و بیش از یک هفته است که هیئت رئیسه آن مشخص شده است و امشب قرار بود مسائل محتوایی طرح را دنبال کنیم ؛اما متن منتشر نشده ، در اختیار نمایندگان قرار نگرفته و فرصت از دست رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در این دوره از مجلس به مردم قول داده‌ایم با آن‌ها شفاف باشیم و با شعار شفاف‌سازی به دوره یازدهم آماده‌ایم؛ اما فکر می‌کنم خود ما در حوزه شفاف سازی طرح حمایت از حقوق کاربران کوتاهی کردیم، این طرح تبیین نشده و ابعادش برای مردم روشن نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دلیل هجمه‌ها همین موضوع کوتاهی در شفاف سازی است. باید به مردم بگوییم که به دنبال محدودسازی و جرم انگاری نیستیم و می‌خواهیم فضای سالم مجازی را به وجود آوریم. همچنین می‌خواهیم از حقوقشان حمایت و صیانت کنیم.

نوش آبادی اظهار کرد: باید بگوییم که صادقانه می‌خواهیم فضای ولنگار مجازی را ساماندهی کنیم. دیگران در ارتباط با شبهه سازی فعال‌تر بودند و ما الان در جایگاه دفاع هستیم. امشب باید کلیات بررسی می‌شد و همین فرصت سوزی‌ها ما را بیشتر دچار حاشیه می‌کند.

وی گفت: حدود ۸۰ میلیون نفر از خدمات اینترنت استفاده می‌کنند و میلیون‌ها نفر با همین فضا کسب و کار دارند. کوچکترین اشتباه در ارتباط با ساماندهی فضای مجازی بخش عظیمی از اقتصاد کشور را که مبتنی بر این فضاست، به مخاطره می‌اندازد.

این عضو کمیسیون مشترک یادآوری کرد: هیچ ابزار و مکانیسمی نمی‌تواند جایگزین فضای مجازی شود و به تعبیر مقام معظم رهبری، فضای مجازی فضای حقیقی زندگی مردم است. باید برای مردم روشن کنیم که به دنبال سالم‌سازی فضای مجازی هستیم نه جرم نگاری.

تقی پور رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران پس از این اظهار نظر گفت: در ابتدای جلسه دستور کار را اعلام کردیم، اما نمایندگان می‌خواهند اظهار نظر کنند و فرصت به این موضوع داده شد.

2323

کد خبر 1564336

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی فضای مجازی شفاف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس البرز گفت:‏‎ ‎کاربران‎ ‎و‎ ‎مدیران گروه ها و کانال ‏ها در‎ ‎آستانه‎ ‎مرحله‎ ‎دوم‎ ‎انتخابات‎ ‎مجلس‎ ‎شورای‎ ‎اسلامی در‎ ‎این‎ ‎استان‎ ‎،‎ ‎اخلاق‎ ‎مداری‎ ‎را‎ ‎در‎ ‎فضای‎ ‎مجازی‎ ‎اولویت‎ ‎فعالیت‎ ‎خود‎ ‎قرار‎ ‎دهند‎.‎ - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ ‌سید مرتضی موسوی " اظهار کرد: با گسترش و توسعه ارتباطات و تغییر سبک تبلیغات و فعالیت های مرتبط با فضای مجازی و حواشی این فعالیت ها نیز تغییرات زیادی کرده و مدیریت این فضا ضروری است.

وی اضافه کرد:  مدیران گروه ها و کانال های فضای مجازی مسوولیت سنگینی برای حفظ ارزش های اسلامی و رعایت اصول حرفه ای در انتشار مطالب دارند که باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس البرز  افزود:در این سیر زمانی باید دست به دست هم دهیم تا فضی مجازی را بیش از پیش ایمن و مطمئن نگه داریم.

وی گفت: مدیران گروه ها و کانال‌های فضای مجازی باید رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی را مد نظر قرار دهند و از دامن زدن به مسائل حاشیه ای خودداری نمایند.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات انتخاباتی در روزهای آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از نرم افزارهای موبایل پایه، یادآورشد: کاربران نرم افزارهای تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی های امنیتی لازم را در خصوص امنیت آن ها انجام شده استفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط کلاهبرداران و سودجویان فرصت را غنیمت دانسته و با ترفندهای مختلف از جمله ایجاد اینگونه نرم افزارها در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه های اجتماعی مختلف و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می زنند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: با نظارت و کنترل بر شبکه های اجتماعی توسط ادمین ها در فضاهای مجازی می توان از بسیاری از آسیب هاجلوگیری کرد.

وی تاکید کرد : با توجه به اینکه مدیران گروه ها و کانال ها در فضای مجازی مسوولیت فضای مجازی را عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند و قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود حتما فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.   

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی