Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، الکاظمی در توییتی نوشت: به امت اسلامی مناسبت ولادت پیامبر انسانیت حضرت محمد (ص) را تبریک می گوییم. او رسول اعظم است که انسانیت را تبلور بخشید و انسان را به بهترین صلاح و عمل هدایت کرد.

نخست وزیر عراق ادامه داد: از همه دعوت می کنیم که مولد شریف نبوی مناسبتی برای تقویت وحدت ما، ساختن کشور و ترجیح مصلحت عمومی باشد تا (این وحدت) تحقق آرزوهای شهروندان در همه عراق را ضمانت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آستانه هفته وحدت و مناسبت ولادت حضرت رسول اکرم (ص) امروز یازدهم ربیع الاول در عراق تعطیل رسمی است. میلاد پیامبر رحمت به روایت اهل سنت، دوازدهم ربیع الاول است اما در عراق، امروز و فردا (سه شنبه) تعطیل است.

الکاظمی در حالی مردم عراق را مخاطب پیام وحدت قرار داد که اعتراض های خیابانی به نتایج انتخابات پارلمانی عراق روز یکشنبه در برخی از مناطق مختلف شمال، جنوب و مرکز عراق تشدید شد.

این اعتراض ها  که در شب نخست اعلام نتایج اولیه انتخابات در یازدهم اکتبر (۱۹ مهرماه ۱۴۰۰) در «زبیر» از توابع استان بصره در جنوب عراق آغاز شده بود، اینک به دیگر مناطق در شمال و مرکز عراق کشیده شد.

به دنبال اعلام شنبه شب کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق مبنی بر تطابق کامل شمارش دستی و الکترونیکی بیش از سه هزار رای و تثبیت نسبی نتایج پیشین (اولیه)، این اعتراض ها، روز گذشته، مناطق مختلفی از عراق را در بر گرفت.

اعتراض ها در بغداد مناطق «محمودیه» (جنوب پایتخت)، جاده بغداد به بلد و جاده بغداد به کرکوک در منطقه «الحسینیه» (شمال پایتخت)، بزرگراه «الجیش» (شرق پایتخت) و منطقه سنی نشین «اعظمیه» (در مرکز بغداد) شکل گرفت.

در بصره جنوب عراق نیز اعتراض ها با آتش زدن لاستیک خودرو و بستن برخی از خیابان ها ادامه یافت و گزارش ها حاکی است که برخی از تظاهر کنندگان جاده اصلی بصره به بغداد را مسدود کردند.

در موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق نیز معترضان به نتایج انتخابات در بخش ساحل غربی شهر دست به تظاهرات زدند.

پیش از این نیز کرکوک غنی از نفت شاهد اعتراض هایی  به نتایج اعلام شده انتخابات در این منطقه بود.

همزمان با این اعتراض ها «هیات هماهنگی گروه های مقاومت اسلامی عراق» در بیانیه ای روز یکشنبه اعلام کرد: «دستکاری نتایج انتخابات ۲۰۲۱ توسط دست های خارجی و تقلب آشکار با اشراف رسمی، عامل اصلی ضعف و ناتوانی کمیسیون عالی مستقل انتخابات در برابر اراده خارجی است و باعث سوق دادن کشور به سمت پرتگاه سقوط شده است.»

این بیانیه افزود که  «از کمیسیون عالی مستقل انتخابات انتظار می رفت این روند اشتباه برای جلوگیری از بحران را اصلاح کند ولی شاهد اصرار نگران کننده ای برای بحران زایی بیشتر اوضاع و رفتن به جاده اشتباه هستیم.»

این بیانیه به ایستادن گروه های مقاومت عراقی در برابر این «طرح های پلید» اشاره کرد و ادامه داد که «نادیده انگاری مطالبات و مصادره حقوق رای دهندگان و اعتراض به این ظلم صورت گرفته، حق مسلم مردم است و نسبت به هرگونه تعرض به اعتراضات مردمی هشدار می دهیم.»

پیشتر نیز «هیات هماهنگی گروه های سیاسی شیعه» تحت رهبری موقت «نوری المالکی» در بیانیه ای با نتایج اعلام شده از طرف کمیسیون عالی مستقل انتخابات مخالفت کرد.

این درحالی است که کمیسیون انتخابات، شب گذشته باز هم تصریح کرد که نتایج شمارش بیش از سه هزار صندوق رای، در واقع، نتایج اولیه است و گروه های معترض می توانند به آن اعتراض کنند.

بازشماری دستی بخشی از آرا و شمارش صندوق های باقیمانده، تغییر چندانی در کرسی ها نداده بلکه بالعکس برخی از گروه ها، دچار ریزش آرا شدند که از جمله آنها ائتلاف دولت قانون به رهبری «نوری المالکی» است؛ جریانی که تعداد کرسی های آن از ۳۶ کرسی به ۳۴ کاهش یافت.

جریان های سیاسی معترض و رسانه های وابسته به آنها می گویند که عامل خارجی، این بار در پی دستکاری هدفمند نتایج این دوره از انتخابات عراق بوده است.

برچسب‌ها مقاومت اسلامی عراق انتخابات پارلمانی هفته وحدت عراق مصطفی الکاظمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقاومت اسلامی عراق انتخابات پارلمانی هفته وحدت مقاومت اسلامی عراق انتخابات پارلمانی هفته وحدت عراق مصطفی الکاظمی کمیسیون عالی مستقل انتخابات اعتراض ها گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، اسکندر پاسالار در گفتگو با خبرنگاران با بیان این‌که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱ آمار ولادت در استان بوشهر کاهشی بود، از صعودی شدن روند ولادت پس‌از ۷ سال خبر داد و افزود: در مجموع ولادت‌های ثبت شده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر، رشد ۸ دهم درصدی داشته است.

وی اعلام کرد: سال گذشته ۱۳هزار و ۶۳۶ واقعه ولادت در استان بوشهر ثبت شد و جمعیت این استان به بیش از یک میلیون و ۲۱۰ هزار و نهصد نفر رسید.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیشترین ولادت ثبت شده در سال ۱۴۰۲ در شهرستان بوشهر با ۲۶.۴ درصد و کمترین ولادت در شهرستان دیلم با ۲.۷ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: نسبت جنسی حاصل از ولادت‌های ثبت‌شده در سال ۱۴۰۲، ۱۰۶.٩ بوده، یعنی به ازاء هر ۱۰۰ نوزاد دختر متولد شده، نزدیک‌به ۱۰۷ پسر به دنیا آمده که این رقم در سال پیش‌از آن ۱۰۸.۹ بوده است.

پاسالار گفت: میانگین سن مادران بوشهری در تولد اولین فرزند در سال گذشته ۲۷.۱ سال بود در حالی که این میانگین در کشور ۲۷.۳ سال بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ولادت‌ها با ۳۸.۱ درصد در ۵ سال اول زندگی زوج‌ها به وقوع پیوسته است، افزود: فاصله ۶ تا ۱۰ سال پس از زندگی مشترک زوج‌ها ۲۹.۸ درصد و بقیه ولادت‌ها پس ۱۰ سال زندگی مشترک زوج‌ها ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر به گروه سنی مادران اشاره کرد و گفت: بیشترین ولادت‌های ثبت شده در استان بوشهر مربوط به گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ سال است و گروه‌های سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و گروه سنی ۳۵ تا ۳۹ سال به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • صعودی شدن روند ولادت در استان بوشهر پس از ۷ سال
  • رسول الله (ص) محور وحدت هستند
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا (ع)
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا(ع)
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان