Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره در زمینه موضوعات مختلف مستلزم دانش و آگاهی است و با توجه به حساسیت آن، این‌ کار باید توسط متخصصان حوزه سلامت روان انجام شود.

 

 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ این روزها سبک زندگی مردم نسبت به گذشته با تغییر و تحولات گسترده و زیادی همراه بوده است و شیوع بیماری کرونا هم به این تغییرات دامن زده است و بشر را وادار کرده است که برای حل مشکلات و مسائل خود دستاویز تکنولوژی و فناوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از امور زندگی روزمره اغلب افراد در نقاط مختلف دنیا در بستر فضای مجازی و با استفاده از فضای آنلاینی که طراحی و تهیه شده است به انجام می‌رسد و خدماتی که این نوع ارتباطات نوین و به روز به بشر عرضه می‌کنند بر کسی پوشیده نیست اما عرضه خدمات روانشناسی و مشاوره ای در این فضا به هیچ عنوان تخصصی و حرفه ای نخواهد بود.

 

دنیای پر استرس، بشر را مستأصل و نیازمند کمک روحی کرده است

زندگی پر مشغله و سرشار از استرس و تنش افراد در جامعه کنونی اغلب آن‌ها را نیازمند دریافت خدمات روانشناسی و مشاوره می‌کند و استفاده و بهره‌مندی از توصیه‌ها و راهکارهای عملی که روانشناس و مشاور در جایگاه فردی متخصص و آگاه، پیشنهاد می‌دهند تا حد زیادی می‌تواند به بهبود شرایط روحی و روانی افراد منجر شود و آن‌ها را از حواشی ماجراهای مختلف دور کند و ایمن سازد.

داشتن مهارتها و تکنیکهای روانشناسی و مهارت آموزی روانشناسان و مشاوران در برخورد با مراجعان مختلف از اهمیت خاصی برخوردار است و اگر بگوییم حساسیت این امر به اندازه حساسیت انجام یک عمل جراحی مهم است گزاف نگفته‌ایم و اثرات بهره‌مندی از حضور یک مشاور و روانشناس کاربلد و متخصص در بسیاری از موارد نجات بخش زندگی افرادی می‌شود که به خیال خودشان به آخر راه رسیده اند و به فکر خود چاره‌ای جز مرگ ندارند.

به کارگیری روانشناسان و مشاوران دلسوز، باتجربه و با سواد از جمله مواردی است که همواره مورد تاکید مسئولان در حوزه روانشناسی است و این هنر روانشناسان آگاه است که موجی از امید و نشاط دوباره را در دل افراد ایجاد می‌کنند.

 

ورود تاکسی‌های اینترنتی به فضای تخصصی روانشناسی!

طی ماه‌های اخیر تبلیغات یکی از تاکسی‌های اینترنتی درباره ارائه خدمات روانشناسی و روان درمانی افزایش پیدا کرده است و این موضوع حساسیت بسیاری از افراد از جمله مدیران سازمان روانشناسی، روانشناسان متخصص، خبرنگاران و سایر اصحاب رسانه را برانگیخته است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور طی مصاحبه با رسانه‌های کشور، مجریان تاکسی‌های اینترنتی را مجاز به ارائه خدمات روانشناسی نمی‌داند و این اقدام را که در طول حدود ۱ سال گذشته گسترش پیدا کرده است را امری غیر قانونی برشمرده است.

به گفته محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور خدمات روانشناسی و مشاوره خدماتی کاملا حساس و تخصصی هستند و افرادی که در مجموعه تاکسی‌های اینترنتی برای ارائه مشاوره و خدمات روانشناسی به مردم معرفی می‌شوند اغلب افرادی هستند که فاقد صلاحیت این قبیل خدمات هستند و ورود آن‌ها به این عرصه مهم و حیاتی غیر قانونی و غیر مجاز است.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور معتقد است: افزایش آسیب‌های روانی و اجتماعی از جمله تبعات ارائه خدمات روانشناسی از سوی افرادی است که تخصص و صلاحیت ندارند و در کاری مداخله می‌کنند.

 

ضرورت برخورد قاطعانه قوه قضائیه با متخلفان حوزه روانشناسی!

با شکایت سازمان روانشناسی و طرح موضوع مسئولیت قوه قضائیه در خصوص برخورد با متخلفان که اهمیت سلامت روح و روان مردم را جدی نمی‌گیرند، دو چندان شدن است و برخوردی بدون هیچ گونه اغماضی در این خصوص نیاز است.

مردم نیز باید هشدارهای مسئولان مربوطه را بشنوند و در راستای حل تعارضات و تنشهای روحی و روانی خود در زندگی شخصی به افراد آگاه و متخصص مراجعه کنند تا با دریافت مشاوره مورد نیاز مهارت حل مسئله و بهبود شرایط را فرا بگیرند.

پرداخت هزینه‌های مرتبط با خدمات روانشناسی و مشاوره از جمله هزینه‌هایی است که در حال حاضر بسیاری از مردم آن را جدی نمی‌گیرند و با آن کنار نمی‌آیند اما ضرورت دریافت آموزشهای مربوط به مهارت‌های زندگی امری اجتناب‌ناپذیر و مورد نیاز بشری است که در کلانشهر پر آسیبی چون تهران نمیتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان روانشناسی تاکسی اینترنتی مشاوره قوه قضائیه خدمات روانشناسی و مشاوره ارائه خدمات روانشناسی تاکسی های اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۱۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سلامت را یکی از اصول بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه برقراری دسترسی عادلانه سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم همواره مورد توجه بوده و موفقیت‌های بزرگی نیز در این زمینه به دست آمده است.

وی، استقرار نظام شبکه بهداشتی در شهرها و روستاها را به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه سلامت برشمرد که مورد تحسین و توجه جهانیان است.

به گفته سهرابی، به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته به دلیل وجود بیماری‌های متنوع و بلایای طبیعی و عوامل محیطی تهدید کننده سلامت مانند آلودگی هوا متأسفانه حق سلامت به صورت کامل نمی‌تواند محقق شود و مشکلات و چالش‌هایی زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که برای رفع آنها باید برنامه‌ریزی مؤثر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام جهان، چالش‌های سلامت مطرح است به نحوی که در حال حاضر نیمی از مردم دنیا به خدمات ضروری با کیفیت دسترسی مناسبی ندارند.

سهرابی با اشاره به محوریت انسان سالم برای توسعه پایدار؛ زندگی سالم را پایه و اساسی برای زندگی مولد و ایجاد یک جامعه شاد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای تأمین سلامت در همه ابعاد باید زیرساخت‌های سلامت تقویت شود و مردم از نظر مکانی، زمانی و اقتصادی دسترسی مناسبی به خدمات سلامت داشته باشند.

سهرابی، تقویت بیمه‌ها و ارائه خدمات پیشگیری را راهکار اساسی برای تأمین سلامت عنوان کرد و افزود: خدمات پیشگیرانه مانع از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی سنگین ناشی از درمان بیماری‌ها به خانواده و جامعه می‌شود. بنابراین توسعه خدمات بیمه و خدمات پیشگیری می‌تواند راهکاری برای تأمین حق سلامت مردم باشد.

وی عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را از جمله عوامل مهمی دانست که سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تبعیض، فقر، آلودگی‌های زیست محیطی را از عوامل بسیار مهم تأثیرگذار بر سلامت مردم در تمام دنیا برشمرد.

به گفته وی، با انجام مداخلاتی می‌توان بسیاری از شاخص‌های سلامت را تحت تأثیر قرار داد اما برای انجام مداخلات مؤثر نیاز به حمایت همه جانبه و همکاری‌های بین بخشی است.

سهرابی با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در تأمین سلامت و حمایت‌طلبی تاکید کرد: آحاد جامعه باید با نمایندگان خود در حوزه قانونگذاری و اجرایی در تماس باشند تا منجر به وضع و اجرای قوانینی شود که موجب ارتقای سلامت می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با ترویج فرهنگ سلامت و استفاده از ابزارهای پیشگیری که حوزه سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد باید همه افراد را برای پیروی از الگوی زندگی سالم توانمند ساخت.

وی به افراد توصیه کرد که ضمن ارتقای سطح سواد سلامت خود حتماً اطلاعات مورد نیاز را از منابع معتبر تهیه کنند.

سهرابی، ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و قانونگذاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم با حوزه سلامت، شاهد تحقق شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» باشیم.

کد خبر 6094021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل